October 25, 2009

မအိမ္ကံ ( For Oct အပိုင္း - ၅ )

မအိမ္ကံ အံတစ္ခ်က္ တင္းတင္းႀကိတ္ရင္း ထင္းပံုေပၚက ဆင္းလာခဲ့၏။ သည္ကိစၥမွာ မအိမ္ကံ တရားခံကို ေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီ။ တစ္ရြာလံုး မစဥ္းစားခ့ဲသည့္ ကိစၥ။ တစ္ရြာလံုး မေျပာပါႏွင့္ ကိုေျပသိမ္းပင္ တရားခံ မရွာႏိုင္ခဲ့သည့္ ကိစၥ။ လက္သည္ ေပၚတာေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ ဘာဆက္လုပ္မလဲ။ ဘယ္သူ႔ကို ေျပာရမလဲ။ ရြာသူရြာသားေတြ အစည္းအေ၀း ေခၚၿပီး သည္ကိစၥကို အူမ ေခ်းခါးဖြင့္ခ်ရင္ေကာ။ မအိမ္ကံ ေျပာျပလွ်င္ေကာ ယုတၱိယုတၱာ ရွိပါ့မလား။ ညည္းကိုယ္တိုင္ ဒိ႒မ်က္ျမင္ ဟုတ္လို႔လား ေမးလွ်င္ ဘယ္လိုေျဖမလဲ။ ဘာနဲ႔ သက္ေသ ထူမလဲ။

မအိမ္ကံ အခ်ိန္ ယူရဦးမည္။ အကြက္တက် စဥ္းစားရ ပါဦးမည္။ ႀကီးေတာ္စံေရႊကို လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပႏိုင္ဖို႔က အေရးႀကီးသည္။ ကိုေျပသိမ္းကိုပင္ မေျပာေသးဘဲ ဥာဏ္မီ သေလာက္ ေ၀ဖန္ စဥ္းစားခ်င္ပါေသး၏။ မအိမ္ကံ အဖို႔ရာ သြားလည္း သည္စိတ္၊ စားလည္း သည္စိတ္။ ထိုင္ေတာ့လည္း သည္စိတ္၊ ထေတာ့လည္း သည္စိတ္။ သည္ကိစၥ သကၤာ မရွင္းရမခ်င္း မအိမ္ကံဘက္က ႐ႈံးနိမ့္ေနသလိုလည္း ခံစားရသည္။ တစ္ရက္ရက္မွာေတာ့ အစ္ကိုေလး ကိုစံေကာင္းကို ဖြင့္ေျပာျပၿပီး တိုင္ပင္မည္လို႔သာ ေတးထားခဲ့ပါ၏။ တရားခံ သိလ်က္ အဖမ္းခက္ရသည့္ အျဖစ္ကလည္း မခံခ်င္စရာေတာ့ အေကာင္းသား။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရင္ထဲၿငိေနေသာ စလံုး စခုေတာ့ ေက်ခဲ့ၿပီ။

ေနာက္ရက္ေတြမွာလည္း မအိမ္ကံ တႏုံ႔ႏုံ႔ျဖစ္ေနရသည္။ စာမရီ ငွက္လို အေမြးတစ္ေတာင္ အကြၽတ္မခံခဲ့ သူက ဘာမွ မလုပ္ႏိုင္ဘဲ ငုတ္တုတ္ လည္စင္းျဖစ္ေနရတာကိုပဲ မေက်ႏိုင္မခ်မ္းႏိုင္ ျဖစ္ေနခဲ့ရသည္။ သမုန္းကိုင္းကို လိုက္သြားကာ ရင္ဆိုင္ ပစ္လိုက္ခ်င္စမ္းလွသည္။ ဘယ္သူမွ မပါေၾကး ဓားရွည္ တစ္လက္စီႏွင့္ ရင္ဆိုင္ပစ္ခ်င္ စိတ္ေတြသာ ရွိခဲ့သည္။ ႀကီးေတာ္ စံေရႊကေတာ့ “တို႔သည္လို လုပ္လိုက္ေတာ့ သင္း ဘာတတ္ႏိုင္သတံုး”လို႔ ကြယ္ရာကမ်ား ျပံဳးေန ေလမလား။

“ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ရွိခဲ့တဲ့ အၿငိဳးဟာ အိုႀကီးအိုမ အရြယ္အထိ ေက်ပဲ မေက်ႏုိင္ခဲ့ပါလား။ ေၾကာင္တစ္ေကာင္ေၾကာင့္ ႂကြက္တစ္ျမံဳလံုး ေသၾကရၿပီ”

လိပ္ခဲတည္းလည္း ျဖစ္ေနခဲ့ရေသာ ေက်ာင္းမီး႐ႈိ႕ ခံရသည့္ ကိစၥကို ေျဖျဖန္႔ခ်ဖို႔ အကြက္ ေခ်ာင္းေနခဲ့ေသာ မအိမ္ကံ အဖို႔ရာ ပို၍ပင္ ေ၀၀ါးသြားခဲ့ရပါ၏။ ႀကီးေတာ္စံေရႊ ဆံုးၿပီ ဆိုသည့္ သတင္းေရာက္လာျခင္းေၾကာင့္ပင္။ မအိမ္ကံကို ေနာက္ဆံုး လက္စားေခ်သြားခဲ့ပါပေကာ။ ေသျခင္းႏွင့္ အတူ အႏုိင္ပိုင္း သြားခဲ့ျပန္ပါပေကာ။ သကၤာ ရွင္းခ်င္ရင္ တမလြန္ကို လိုက္ခဲ့ေတာ့ မအိမ္ကံေရလို႔ မွာသြားခဲ့သည္ႏွင့္ပင္ တူေလေတာ့သည္။ သည္ကိစၥ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မေျပာေတာ့ဘူးလို႔ပဲ မအိမ္ကံ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။ ေက်ာင္းကို ေလာင္ၿမိဳက္ခဲ့ေသာ မီးထက္ အဆမ်ားစြာ ပူျပင္းလွေသာ မအိမ္ကံ၏ အမုန္းအာဃာတ မီးေတာက္မီးလွ်ံႀကီးသည္ သာေအာင္ႏွင့္ ေရႊမႈံတို႔ အေပၚ မိုးႀကိဳး ေလာင္မီးက်သလို က်ခဲ့ျခင္းသာ အဖတ္တင္ ေလေတာ့သည္။
မအိမ္ကံ ဘာလုပ္ရမလဲ။ သည္လိုႏွင့္ ေန႔ရက္ေတြသာ ကုန္ခဲ့ေလၿပီ။

“ဘုရားငုတ္တို ေရာင္ျခည္လႊတ္မွ___ပံုေတာ္၀တ္ၾကပါ စို႔ မယ္ေခြးရယ္___ေအာက္ျပည္ကေလွေတာ္ထိုး ပိုး၀ယ္ခဲ့ မယ္___အနားမွာတဲ့ စိမ္းႏုျခယ္ အလယ္ေခါင္သံေရာင္ကြက္ ႏွင့္ ပံုေတာ္၀င္လို႔ ရက္ေတာ့___လက္ခတ္သံကြၽန္းဖိုသား___ ေသာင္းတိုင္ကၾကား___”

အရီးၾကာညြန္႔ အသံက လြမ္းခ်င္စဖြယ္ ေကာင္းလွသည္။ သၾကၤန္ အခါေတာ္ရက္ တစ္ေက်ာ့နီးျပန္ခဲ့ၿပီ။ အညာေႏြ အပူရွိန္က ေလ်ာ့က်မသြားေသာ္လည္း တစ္ခါတစ္ရံ မိုးရိပ္ကေလး ဆင္သည္မို႔ တန္ခူးေလက ေလေအးရပါ၏။ သည္ကေန႔က ဥပုသ္ေန႔။ ရက္ကန္းသားေတြ နားသည့္ရက္ျဖစ္သည္။ မအိမ္ကံက တစ္ပတ္ တစ္ရက္ နားခိုင္းထားသည္။ ရက္ထည္ အမွာအျပဳမ်ားေတာ့လည္း မနားၾကပါ။ သည္ရက္ေတြထဲမွာေတာ့ နည္းနည္းေလး အနားရၾကပါ၏။ မအိမ္ကံႏွင့္ အရီး ၾကာညြန္႔တို႔ ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ ရက္ကန္းစင္ေတြ အားသခိုက္ အဆင္ႏွင့္ ရက္သားေတြ လိုက္ၾကည့္ၾကရသည္။ သည္ရက္ ေတြထဲမွာ မအိမ္ကံ စိတ္ကူးရထားတာ ရွိသည္။ ၿမိဳ႕က အပ္ခ်ဳပ္စက္ေတြ မွာၿပီး ခ်ဳပ္ထည္ကေလးေတြပါ ခ်ဳပ္ႏိုင္လွ်င္ ေစ်းပန္းလွမည္ဟု ထင္သည္။ အမရပူရမွာ ရက္ကန္းေက်ာင္း ဖြင့္ေနသည္ၾကားေတာ့ ရက္ကန္း သမတခ်ဳိ႕ကို လႊတ္ခ်င္သည္။

“အပ္ခ်ဳပ္စက္ေတြက ျမင္းျခံေတာ့ ေရာက္မေရာက္ မေျပာတတ္ေသးဘူး အရီးရဲ႕။ မန္းေလးမွာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ တြင္က်ယ္ေနသတဲ့။ ကိုေျပသိမ္း ျပန္လာလို႔ ေျပာသယ္။ မအိမ္ကံေတာ့ ခ်ည္ထည္ကေလးတြ ေခတ္မီမီခ်ဳပ္ၿပီး ျမင္းျခံ တင္ေရာင္းခ်င္ေနမိသယ္”

သည္ေခတ္မွာ လက္တို၊ လက္စက၊ လက္ျပတ္ အကႌ်ေတြ အေတာ္အ၀တ္မ်ားလာၾကသည္။ ရင္ဖံုးရင္ေစ့ကေလးေတြမွာ ပန္းထိုး၊ ေဘာ္ၾကယ္ပြင့္ထိုးကေလးေတြ ထိုးၾကသည္။ စမူဆာ ရင္ဖံုး၊ သံုးေထာင့္ခြၽန္း ရင္ဖံုး၊ ရင္ဖံုး ေဇာက္ထိုး၊ ပခံုးဆက္၊ လက္ဖ်ားကား၊ လည္ခံေခြ အကႌ်ပံုကေလးေတြကို မအိမ္ကံ သေဘာက်သည္။ ရင္ဆက္ေက်ာဆက္ အကႌ်ေတြ တစ္ေခတ္ ကုန္ျပန္ေတာ့ လည္ေထာင္ကေလးေတြ အ၀တ္မ်ား လာၾကသည္။ အကႌ် လက္ဖ်ားကားကေလးေတြက ေခတ္မရွိ ေတာ့ေသာ္လည္း လက္ဖ်ားႏွင့္ လည္ပင္းမွာ တက္တင္းဇာ ကေလးေတြ ပါးပါးထည့္ၾကတာကိုေတာ့ ႏွစ္သက္ၾကတာ ေတြ႕ရသည္။ အပ္ခ်ဳပ္စက္ ေလးလံုးေလာက္ ၀ယ္လွ်င္ အကႌ် ဆိုက္အမ်ဳိးမ်ဳိး သူ႔စက္ႏွင့္သူ ခြဲေပးလိုက္႐ံုပင္။ ပိတ္ညႇပ္တာ၊ ခ်ဳပ္တာကေတာ့ မန္းေလးမွာ သြားသင္မွ အဆင္ေျပမည္။ ရြာက မိန္းကေလးေတြ စက္ခ်ဳပ္ တတ္သြားလွ်င္ အလုပ္အကိုင္ မရွားႏိုင္ေတာ့။ ၿမိဳ႕ႀကိဳက္ထည္ေတြ ခ်ဳပ္ၿပီး ျမင္းျခံေစ်းမွာ တင္လွ်င္ လုပ္ငန္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ မအိမ္ကံကေတာ့ ကိုယ့္ စီးပြားျဖစ္ေရးထက္ ရြာမိန္းကေလးေတြ ထမင္းတစ္လုတ္ ထင္းခုတ္ မစားၾကရလွ်င္ပင္ ေတာ္လွၿပီ ေအာက္ေမ့သည္။

“ေကာင္းသာေပါ့ေအ။ ေဟာသည္ နားရြာေတြ ေရာင္းသာနဲ႔သင္ ကုန္သယ္။ ဘယ္မွ တင္ေနစရာ မလိုေပါင္ေအ။ ရြာက မိန္းကေလးေတြက သြားသင္ခ်င္ပါ့မလား။ တစ္ခ်က္ စဥ္းစားစရာ”

“မႏၲေလးက စက္ခ်ဳပ္ ဆရာမ ငွားရင္ေကာ အဆင္ေျပမလား မသိဘူးေနာ္။ စရိတ္ေတာင္ က်ဥ္းေလာက္သယ္”

“အဲသာေတာ့ ျဖစ္ေလာက္သယ္။ တို႔ရြာက ကေလးေတြက ညည္းသိတဲ့ အတိုင္း သြား၀ံ့ၾကမယ္ မထင္ဘူး”

အရီးၾကာညြန္႔က ခတ္လက္စ ရက္ကန္းကို ဆက္ခတ္သည္။ တစ္ထည္လံုး စင္ၿပီးေအာင္ ခတ္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ တစ္ေတာင္၊ တစ္ေတာင့္ တစ္မိုက္ အဆင္ေပၚ႐ံု ခတ္ၾကည့္ေနျခင္း ျဖစ္၏။ ကိုေျပသိမ္းက မႏၲေလးက ေနာက္ပိုင္း ၀ယ္လာသည့္ ခ်ည္ဆိုးေဆးေတြက အေရာင္လြင္သည္။ စြဲလည္း စြဲသည္။ အေရာင္က လွၿပီးသားဆိုေတာ့ စိတ္ကူးကေလးႏွင့္ ဖက္လိုက္လွ်င္ ႐ႈခ်င္ စဖြယ္ျဖစ္ရပါ၏။ အရီးၾကာညြန္႔ ရက္ေနသည့္ စင္နံေဘး မအိမ္ကံ ရပ္ၿပီး အဆင္ကို ၾကည့္သည္။ ေျပေျပကေလးႏွင့္ အလွသား။ အစိမ္းႏု၊ အျဖဴႏုကေလးခ်ည္း ဆိုေတာ့ အေရာင္ ေဖ်ာ့ခ်င္သည္။ သည္အထဲမွာ လိေမၼာ္ ေဖာက္လိုက္ေတာ့ အႏုကလည္း လိုက္ရင့္သည္။ အရင့္ကလည္း ေျပသြားသည္။ အရီးႏွင့္ မအိမ္ကံ စိတ္ကူးသမွ် လူႀကိဳက္ မ်ားၾကပါ၏။ အထူးသျဖင့္ ဥာဏ္ေကာင္းလွေသာ၊ မ်က္စိ ေရးတတ္ေသာ မအိမ္ကံ စိတ္ကူးႏွင့္ အကြက္ ေဖာ္သမွ် အဆင္ အေသြးက် လွသည္မို႔ ျမင္းျခံနယ္ တစ္ေၾကာ မအိမ္ကံထည္ေတြ နာမည္ႀကီးလွပါ၏။ အခုလည္း စက္ခ်ဳပ္ ဆရာမ ေခၚကာ အထည္ခ်ဳပ္ လုပ္ငန္းပါ ပူးတြဲ လုပ္ဖို႔ စိတ္ကူးလာျပန္ၿပီ။

အရီးၾကာၫြန္႔က ရက္ကန္းတန္းက ဆင္းလာခဲ့ကာ ေဆးေပါ့လိပ္ကို မီးညႇိသည္။ မီးခိုးေငြ႕ေတြက အူအူထေနသည္။ ထရံၾကားက ၀င္လာေသာ က်ေန အလင္းတန္းေတြက ျမားေတြလို ၀င္ေရာက္ေနၾကသျဖင့္ မီးခိုးေငြ႕ေတြ တလိပ္လိပ္ လူးလြန္႔ေနတာကို မအိမ္ကံ ျမင္ေနရသည္။ အရီးၾကာၫြန္႔က ေသာက္လက္စ ေဆးေပါ့လိပ္ကို စဥ့္ခြက္ထဲ အသာခ်သည္။

“ရွင္အိမ္ကံ၊ အရီး စကားတစ္ခြန္းၾကားခဲ့သာ ရွိသယ္။ ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ မေျပာတတ္ေပါင္ေအ။ ၾကားသာရွိပါေသးသယ္”

“ဘာတဲ့လဲ အရီး။ ဘာၾကားလို႔လဲ”

“သာေအာင္နဲ႔ ေရႊမႈံတို႔က မီးေလာင္သြားသ့ဲ ေက်ာင္းႀကီး ျပန္ေဆာက္လွဴခ်င္ၾကသယ္တဲ့။ သာေအာင္က မေအႀကီး ဆံုးသာ တစ္လျပည့္ဆြမ္းေကြၽးေတာ့ ေျပာေနသာ ၾကားသာ။ မေအ့ ကုသုိလ္ပါခ်င္ဟန္ တူပါရဲ႕။ မအိမ္ကံတို႔ကို လာေျပာမယ္ ေျပာသာပဲ”

“ရွင္”

မအိမ္ကံ ဘယ္လိုမွ ထင္မထားသည့္ စကား။ သာေအာင္ ႏွင့္ ေရႊမႈံတို႔က ေက်ာင္းႀကီး ျပန္ေဆာက္ လွဴခ်င္ၾကလို႔တဲ့လား။ မီး႐ႈိ႕တုန္းကလည္း သူတို႔၊ ျပန္ေဆာက္ခ်င္ေတာ့လည္း သူတို႔လား။ ျပဳစားေတာ့လည္း စုန္းမ၊ ေဆးကုေတာ့လည္း စုန္းမလား။ ဘယ္ရပါ့မလဲ ေရႊမံႈရယ္။ မအိမ္ကံေက်ာင္းကို ေရႊမႈံ ေက်ာင္းလုပ္ခ်င္လို႔ အလကား ရပါ့မလား။ ဘယ္လို စိတ္ကူးမ်ားပါလိမ့္။ ၾကံႀကီး စည္ရာေတာ္။ မေအ့လက္ခ်က္ ဆိုတာ သာေအာင္ သိထားလို႔သာ ေက်ာင္းကို အလွဴျပၿပီး အကုသိုလ္ကို အဖတ္ဆယ္တာ ေသခ်ာၿပီေပါ့။ မအိမ္ကံ ဘယ္လို ေျပာရပါ့။ သည္ကိစၥက မအိမ္ကံ တစ္ေယာက္တည္းသာ သိထားသည့္ ကိစၥ။ သာေအာင္ႏွင့္ ေရႊမႈံသည္ စကားေျပာလာေတာ့ မအိမ္ကံ ပို၍ပင္ ႏွလံုး ေနာက္ရသည္။ တျခားရြာေတြက ဖဲ့လွဴပါရေစဆိုတာေတာင္ လက္မခံခဲ့ဘဲနဲ႔ သင္းတို႔က်မွ လွဴၾကေရာ့ ျဖစ္ေၾကးလား။
“အရီး၊ ေစာေစာကဆိုသဲ့ သီခ်င္းလိုပါပဲ။ ဘုရားငုတ္တို ေရာင္ျခည္လႊတ္သာေတာင္ ပံုေတာ္မ၀တ္ေစရဘူးမွတ္၊ အရီးရယ္။ က်ဳပ္ျဖင့္ ၾကားရသာေတာင္ ႏွလံုးနာလိုက္တာ ေတာ္”

အရီးၾကာညြန္႔က မအိမ္ကံကို ေတြေတြႀကီး ၾကည့္ေနသည္။ သာေအာင္တို႔က ေက်ာင္းႀကီး ေဆာက္လွဴခ်င္တာႏွင့္ပင္ ႏွလံုးနာလိုက္တာဆိုရေအာင္ ဘာျဖစ္လို႔ပါလိမ့္လို႔ ေတြးေနပံုလည္း ရပါ၏။ ေဆးလိပ္တိုကို ေကာက္ကိုင္ျပန္သည္။ မီးညႇိသည္။

“မအိမ္ကံရယ္၊ ညည္းလွဴခဲ့သ့ဲ ေက်ာင္း မီးေလာင္သာ ညည္းျပန္ေဆာက္ခ်င္မွာေပါ့။ ႏို႔ေပသိ ခမ်ာမ်ားလည္း မေအကို ရည္စူးၿပီး လွဴခ်င္ရွာ ထင္ပါရဲ႕ေအ။ ဒါကလည္း ၾကားသာ ရွိေသးတာပါေအ”

မအိမ္ကံက သူ႔ခံစားမႈကို ခ်က္ခ်င္း ျပန္႐ုပ္သိမ္းလိုက္သည္။ ဆူတက္လာေသာ ေဒါသက မီးခိုးေတြလို မ်က္ႏွာေပၚက ခ်က္ခ်င္း လြင့္သြားပံုေတာ့ မရ။ မအိမ္ကံ ေခါင္းထဲ ထည့္တြက္ မထားေသာ အရာဆိုေတာ့ အ့ံၾသရတာလည္း အမွန္ပင္။ ေက်ာင္းက အမႈအခင္းျဖစ္ထားတာမ်ဳိး မဟုတ္ေပသိ မီးေလာင္ခံရတာဆိုေတာ့ အစိုးရပိုင္းက စစ္လား၊ ေဆးလားေတာ့ လုပ္ခ်င္လုပ္လိမ့္မည္။ ကိုေျပသိမ္း ျမင္းျခံသြားသည္ပင္ တစ္ပတ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။

“အရီး ေျပာသာလည္း မအိမ္ကံ သေဘာေပါက္ပါသယ္။ မအိမ္ကံတို႔ကိုေတာ့ ခြင့္ေတာင္းရဦးမွာေပါ့။ အက်ဳိး အေၾကာင္း ေျပာၾကပါဦးမွေပါ့။ မအိမ္ကံေက်ာင္း မအိမ္ကံ မေဆာက္ႏိုင္ရင္လည္း တစ္မ်ဳိးေပါ့။ ခုဟာက”

“သူတို႔ကလည္း မအိမ္ကံကို ေတာင္းပန္ၾကမယ္ ေျပာပါသယ္။ ေရႊမႈံက အ႐ုပ္ပါေအ။ အရီးသိသေလာက္ ေတာ့..”

“ေတာ္ပါေတာ့ အရီးရယ္။ မအိမ္ကံ စိတ္႐ႈပ္လြန္းလို႔ပါ”

ေနာက္တစ္ေန႔ ညေနပိုင္းမွာ ကိုေျပသိမ္း ျပန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ ေက်ာင္းကိစၥ ဘယ္လို ၿပီးျပတ္ခဲ့သလဲ ေမးခ်င္လွေသာ္လည္း ခ်က္ခ်င္း မေမးျဖစ္။ ညဘက္ေရာက္ေတာ့ မိသားစု ထမင္း၀ိုင္းမွာ ကိုေျပသိမ္းက လိုသေလာက္ေတာ့ ေျပာျပသည္။ ေက်ာင္းကို ယာယီ ဖြင့္ထားႏိုင္မည့္ အေဆာက္ အအံုရွိလွ်င္ ဖြင့္ထားရန္ႏွင့္ ရြာက ေဆာက္ႏိုင္လွ်င္ အထက္ကို တင္ျပရမွာျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ ကိုေျပသိမ္းက ဆရာေတာ္ႀကီး မရွိသည့္ေနာက္ ခန္းေနဆရာေတာ္ ဦးေခမိႏၵက ေက်ာင္းထိုင္ျဖစ္လာရာ ဦးေခမိႏၵကို ေလွ်ာက္ၿပီး ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းမွာ ေခတၱ ဖြင့္ထားခ်င္ေၾကာင္း ေျပာေနသည္။

“အေမကေတာ့ ေက်ာင္းကို ျပန္ေဆာက္လွဴခ်င္သယ္။ ရြာကိုလည္း ကတိေပးခဲ့ပါရဲ႕။ ရြာက ေတာင္းပန္ၾကသယ္။ အမ်ား ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ တစ္ဖဲ့တစ္မ ပါခြင့္ျပဳေစခ်င္သယ္သဲ့။ ငါ့သားမ်ား၊ သမီးမ်ား သေဘာပါပဲ။ အေမကေတာ့ ဘယ္သူကပဲ ျပဳျပဳ ကုသိုလ္ အမႈဆိုသာ ေကာင္းလွခ်ည့္ မဟုတ္လား”

မအိမ္ကံကေတာ့ စကားတစ္ခြန္းမွ မေျပာဘဲ ေျပာေနၾကသမွ် နားေထာင္ေနတာပဲရွိ၏။ မေန႔တုန္းက အရီးၾကာၫြန္႔ ေျပာခဲ့တဲ့ စကားမ်ဳိးကို အေမပန္း႐ံု ေျပာခ်င္တာလား။ တကယ္ပဲ ရြာကအမ်ားက တစ္မူး တစ္မတ္ ခြဲေ၀ ပါခ်င္ၾကတာလားေတာ့ မေသခ်ာ။ မလွအံုက စကားတစ္ခြန္း ၀င္ေျပာသည္။ သည္တစ္ခါေဆာက္လို႔ မီး႐ႈိ႕ၾကျပန္ရင္ေကာတဲ့။ ဒါလည္း စဥ္းစားစရာပင္။ မအိမ္ကံက လြဲ၍ လက္သည္ အစစ္ကို ရြာက သိၾကတာ မဟုတ္။ သူပုန္သူကန္က လုပ္သလိုလို၊ ကိုေျပသိမ္းကို မုန္းလို႔ လုပ္ၾကသလိုလိုေလာက္သာ ထင္ေၾကးေပးႏိုင္ၾကတာပဲ ရွိပါ၏။ ကိုေျပသိမ္းကေတာ့ ေက်ာင္းကို ဘယ္သူကပဲ ေဆာက္ေဆာက္၊ ေက်ာင္းျဖစ္ေျမာက္ လာဖို႔သာ အေရးႀကီးသည္ဟု ခံယူထားပံုရသည္။

“ေျပာသာ ေျပာရတာပါ အေမရယ္။ ရြာထဲ ျမင္းႏွစ္ေကာင္ ၀င္တာနဲ႔ သည္လူေတြ လုပ္သြားတယ္လို႔ အပ္က် မပ္က် ေျပာဖို႔ကလည္း ခက္သားပဲ။ ဘယ္သူ႔ ဘယ္သူၿငိဳးလို႔ လုပ္ရေအာင္ကလည္း ဘယ္သူ႔ ဘယ္သူမွာမွ အၿငိဳးႀကီး ၿငိဳးစရာလည္း မရွိဘဲဟာ။ ကြၽန္ေတာ္ေတာ့...”

မအိမ္ကံက တစ္စံုတစ္ရာ ၀င္ေျပာရန္ ပိုင္းျဖတ္လိုက္ၿပီ။ မိသားစုၾကားမွာေတာ့ သည္စကားေျပာမွ ျဖစ္ေတာ့မည္။ သူတစ္ေယာက္တည္း သိေနတာကလည္း အဓိပၸာယ္ မရွိ။ ဒါေပသိ ေျပာလို႔လည္း ယံုၾကပါ့မလား။ ကိုေျပသိမ္းကပင္ ခပ္ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေျပာေနၿပီ မဟုတ္လား။ ဘယ္သူက ဘယ္သူ႔ကို ဘယ္ေလာက္ ၿငိဳးစရာရွိလို႔လဲတဲ့။ ရွိပါ့ေတာ္။ ရွိလိုက္တာမွ။ မအိမ္ကံ ပါးစပ္ဟခါနီးဆဲဆဲမွာပင္ ျခံ၀ဆီက လူသံေတြ ၾကားလိုက္ရသည္။

“ဆရာေလး၊ မအိမ္ကံ က်ဳပ္တို႔ပါ။ သာေအာင္နဲ႔ ေရႊမႈံ တို႔ပါ။ ဆရာေလး ျပန္ေရာက္ၿပီဆိုလို႔ ၀င္ခဲ့စမ္းပါရစီ”

မအိမ္ကံ၏ ႏႈတ္က ထြက္က်ခါနီး ဆဲဆဲ စကားလံုးေတြကို ခ်က္ခ်င္း မ်ဳိခ်လုိက္ရပါ၏။ ရွားႏွစ္မီးက်ီးခဲေတြ လည္ေခ်ာင္းထဲ အခဲလိုက္ စီးဆင္းသြားၾကသလို ရွိခဲ့သည္။ သာေအာင္ႏွင့္ ေရႊမႈံ ဘာကိစၥ လာၾကတာလဲ။ အရီးၾကာၫြန္႔ ေျပာခဲ့သည့္ စကား မွန္ပါပေကာ။ မအိမ္ကံ ရင္ကေလးခ်ီကာ မ်က္ႏွာကို တင္းထားလိုက္သည္။ လာၾကစမ္း ပေလ့ေစ။ တစ္ခ်ီတစ္ေမာင္း မအိမ္ကံအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္း သိ သြားေစရမည္။ မအိမ္ကံ တစ္ကိုယ္လံုးအပူဓာတ္ျဖင့္ ရွိန္ ရွိန္ေတာက္ေနေလၿပီ။

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
ခင္ခင္ထူး


ေလးစားစြာျဖင့္
ရီနိုမာန္

3 comments:

စိမ္း... said...

ေအးေလ သူတုိ႔႔ပဲရိႈ႕ၿပီး သူတို႔ပဲ ျပန္လွဴမလို႔တဲ့..

ႏွင္းနဲ႔မာယာ said...

ဆရာမ ခင္ခင္ထူးရဲ႔ စာေတြကို ၾကိဳက္တယ္..
ဒီဘေလာ့ေလးမွာအခုလို ဖတ္ရတာ
ကိုရီႏိုကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္...

ႏွင္း

ညီညီ said...

ေနာက္တစ္ပိုင္းေစာင့္ေနပါသည္.။

ခင္မင္ေလးစားလွ်က္

ညီညီ(အနာဂါတ္သံစဥ္)