April 3, 2010

မအိမ္ကံ ( ဇာတ္သိမ္း) အပိုင္း ၄

လူေတြအားလုံး ၀ိုင္းတိုက္ထဲ ၀င္လာခဲ့ၾကသည္။ ေဒါသ ျဖစ္သူေတြက ျဖစ္ေနၾကသည္။ ျပန္ေတြ႕လွ်င္ေတြ႕ မေတြ႕လွ်င္ တုတ္ဆြဲ ဓားဆြဲ ရွိၾကေတာ့မည့္ မ်က္ႏွာေတြ။ မအိမ္စိုကို အရင္ ရွာၾကရသည္။ အိမ္ထဲမွာ မရွိ။ ေသခ်ာေအာင္ ရွာၾကသည္။ မရွိ။ တစ္၀င္းလုံး ပတ္ရွာၾကသည္။ မေတြ႕ပါ။ ရီးေက်းဥက နာမည္ကို တစာစာေခၚသည္။ မထူး။ ဒါဆိုလွ်င္ အလွဴအိမ္က ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ သြားေပြ႕ၿပီးကတည္းက ျပန္မေရာက္ လာတာ ေသခ်ာၿပီ။

ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ ေပ်ာက္တာက ျပႆနာ တစ္ခု။ လူကိုယ္တိုင္ ေပ်ာက္ေနတာက ပိုဆိုးသည္။ မေတာ္တေရာ္ တျခားရြာေတြဘက္ ေလွ်ာက္သြားတာ မ်ဳိးလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ အေရွ႕ကို သြားသလား၊ အေနာက္ကို သြားသလား။ အိမ္ႀကိဳ အိမ္ၾကားေတြက ျဖတ္ၿပီး သစ္ခင္းေတြ ဘက္ပဲ ဆင္းေရာ့လား။ ရီးေက်းဥတို႔ လင္မယား တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ ၾကည့္႐ုံက လြဲ၍ မစဥ္းစားတတ္ေအာင္ ျဖစ္ရပါ၏။ ေကာင္းကင္ဆီက ေရာင္နီပင္ ပ်ဳိ႕ခဲ့ၿပီ။ မ႑ပ္ထဲက ထလိုက္လာခဲ့သည့္ လူေတြသာမက ရပ္ရြာထဲက လူေတြပါ ၀ိုင္းတိုက္ထဲမွာ ျပည့္ေနၾကၿပီ။


“ေဟာ ဟိုမွာ ရက္ကန္းစင္ ေဟာင္းေတြၾကားထဲ ပုန္းေန သာေဟ့။ ေျပးၿပီ ေျပးၿပီ”



ရိပ္ခနဲ လႈပ္ရွားလိုက္ေသာ မအိမ္စို၏ သဏၭာန္ကို အားလုံးက လွမ္းျမင္လိုက္ၾကရသည္။ ဖက္စိမ္း ကြမ္းေတာင္ကို ပိုက္ရင္း ပဲေမွာ္တိုက္ဘက္ကို အထြက္ ျမင္လိုက္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ မအိမ္စိုက ရက္ကန္းစင္ေဟာင္းေတြ ၾကားမွာ ပုန္းေနရာက လူေတြ မ်ားလာေတာ့ ထိတ္လန္႔သြားပုံ ေပၚသည္။ ပိုမိုလုံျခဳံသည့္ ပဲေမွာ္တိုက္ ေစာင္းေစာင္းႀကီး ေအာက္ကို ေျပး၀င္ရန္ ေရြးလိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။ လူေတြအားလုံး ပဲေမွာ္တိုက္ကို ၀ိုင္းလိုက္ ၾကေလၿပီ။ အတြင္းကို မျမင္ရ။ ျခဳံေတြ၊ ႏြယ္ေတြက သိပ္သိပ္သည္းသည္း ဖုံးအုပ္ထားသျဖင့္ မအိမ္စို ကိုေကာ ဖက္စိမ္း ကြမ္းေတာင္ကိုပါ မျမင္ႏိုင္ၾကဘဲ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ ရီးေက်းဥက ၀င္ေပါက္ကိုသိသျဖင့္ စြတ္ခနဲ ၀င္လိုက္သြားခဲ့သည္။ ဖက္စိမ္း ကြမ္းေတာင္ကို ေဘးခ်ကာ ရင္တုန္ပန္းတုန္ ထိုင္ေနေသာ မအိမ္စို။ ရီးေက်းဥကို သနားစဖြယ္ ေမာ့ၾကည့္ေနရွာပါ၏။ အမွား လုပ္ခဲ့ၿပီဆိုတာ ကိုသိေနသည့္ မ်က္ႏွာကေလးက ညႇိဳးႏြမ္းလြန္းလွသည္။

“ေက်းဥ”

“လာ ထြက္ခဲ့ေတာ့ သမီး။ လာ သည္အထဲက မေကာင္းဘူး”

မအိမ္စိုလက္ကို ဆတ္ခနဲဆြဲကာ ျခဳံေတြၾကားက ထြက္လာခဲ့ၾကသည္။ ဖက္စိမ္း ကြမ္းေတာင္ကေတာ့ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ မအိမ္စိုႏွင့္ ရီးေက်းဥကို လူေတြက ၀ိုင္းၾကည့္ေနၾကဆဲ။ ဘယ္မွာလဲ ဖက္စိမ္း ကြမ္းေတာင္။ အလွဴအိမ္က လိုက္လာသူ ေတြက စိတ္မရွည္ႏိုင္ၾကေတာ့သလို ပဲေမွာ္တိုက္ ၀င္ေပါက္ကို တိုးၾကဖို႔ ျခဳံေတြ၊ ႏြယ္ေတြ ဆြဲပစ္ေနၾကသခိုက္ မွာပင္။

အိခနဲ လႈပ္သြားျခင္းႏွင့္ အတူ ပဲေမွာ္တိုက္ႀကီး တစ္ခုလုံး ေစာင္းေစာင္းႀကီး တည္ေနရာမွ ၀ုန္းခနဲ ၿပိဳလဲက်သြားေလသည္။ ျခဳံေတြ၊ ႏြယ္ေတြပါ ေရာေထြး ပါသြားသျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ရက္မ၊ ဆင့္တန္းမ်ား၊ အျခင္ရနယ္မ်ား၊ ခင္းပ်ဥ္ေဟာင္းမ်ား၊ ထရံေဆြးမ်ား အားလုံး ဦးေစာက္ကြၽမ္းျပန္ ၿပိဳက် သြားသျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းလွေသာ အသံႀကီး ဟည္းထ သြားခဲ့ေလသည္။ ပိုးထိုး ကြၽန္းတိုင္ႀကီးေတြက ေျမမွ ကြၽတ္ကာ ပိုးလိုးပက္လက္ လန္ေနၾကၿပီ။ ေလျပင္း မုန္တိုင္းဒဏ္ ခံလိုက္ရေသာ တဲေဟာင္း တစ္လုံးကဲ့သို႔ ရစရာ မရွိေအာင္ ၿပိဳက်သြား ခဲ့ေသာ ထိုျမင္ကြင္းသည္ ရြာသူရြာသား တို႔ေရွ႕တြင္ အခ်ိန္ကိုက္ တြန္းလွဲ လိုက္သကဲ့သို႔ ရွိေလ၏။ ရွိရွိ သမွ် ၾကည့္ေနၾကသူေတြ အားလုံး ေသြးဆုတ္သြားၾကသလို ထုံခဲခဲ ေအးစက္စက္ မလႈပ္မယွက္ ရွိၾကေလ၏။ ရီးေက်းဥ ကေတာ့ ထူးဆန္းလွေသာ အျဖစ္ကို တစ္စုံတစ္ရာသိေနသည့္ ပမာ “မအိမ္ကံေရ အမွ် အမွ် အမွ်”ဟူ၍ ႏႈတ္ခမ္းကေလး လႈပ္႐ုံ အမွ်ေ၀ ေနခဲ့ပါ၏။

“နတ္ကေတာ္ႀကီး အေမသုန္ ေဟာခဲ့တဲ့ ညည္းတို႔အမ်ဳိး ထဲက ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ထြက္ဦးမွာပါေအ ဆိုတဲ့ စကား မွန္ေန ပါပေကာ။ ဒါဆိုရင္လည္း မအိမ္ကံ တစ္ေယာက္ ေက်နပ္ႏိုင္ ေရာေပါ့ေလ။ ညည္း မအိမ္စို အျဖစ္ ၀င္စားၿပီးမ်ား ကြမ္းေတာင္ကို ရေအာင္ ကိုင္ခဲ့ေရာ့ သလား မအိမ္ကံရယ္” လို႔လည္း အရီး ေက်းဥ ကိုယ့္ဘာသာ ေတြးေနမိသည္။

တစ္ေယာက္က ထေအာ္လုိက္သည္။
“ေဟ့ စန္းေမာင္။ ေျပးစမ္း။ မစိန္လွတို႔ ညီအစ္မကို ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ တစ္ေတာင္ အျမန္ခ်ဳိးခိုင္း ေခ်စမ္း။ အလွဴ ရွင္ေလာင္း လွည့္ပ်က္လို႔ မျဖစ္ဘူး။ ကိုင္း အားတဲ့လူက အၿပိဳ အပ်က္ေတြ ၀ိုင္းရွင္းၾကဗ်ာ။ အလွဴကူရမယ့္ လူေတြက မ႑ပ္ကိုသြားၾကေတာ့”

ဘႀကီးဖိုးတုတ္က တဆတ္ဆတ္ တုန္ရီေနရွာသည့္ မအိမ္စိုကို ေ၀းရာဘက္ ေခၚလာခဲ့သည္။ ထိုစဥ္မွာပင္ မ႑ပ္ဆီက မဂၤလာ ေရကင္းသံႀကီး ထြက္ေပၚလာခဲ့ေလၿပီ။ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း ရြာသည္လည္း ပ်ဳိ႕လာေသာ အလင္းေရာင္ႏွင့္အတူ ျပန္လည္ လႈပ္ခုန္ လာခဲ့ေလ၏။

တစ္ခါက ျမင္းျခံနယ္ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း ရြာကေလးတြင္ အလြန္တရာ ေခ်ာေမာ လွပသေလာက္ စိတ္မေနာ ျဖဴစင္ေသာ မအိမ္ကံ ဆိုသူ မိန္းမသား တစ္ေယာက္၏ ဘ၀ ဇာတ္လမ္းသည္ ဤတြင္ တစ္ခန္း ရပ္ခဲ့ေလၿပီ။ မ်ဳိးဆက္ သုံးဆက္အထိ အတိ ဒုကၡ ပင္လယ္ ေ၀ခဲ့ေသာ အျဖစ္အပ်က္ မ်ားသည္လည္း အဆုံးသတ္ သြားခဲ့ပါ၏။ ထူးဆန္းသည္ဟု ေျပာႏိုင္သည့္ အခ်က္မွာ ပဲေမွာ္ တိုက္ႀကီး ၿပိဳက်ၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္း မအိမ္ကံ ၀င္စားသည္ ဆိုေသာ မအိမ္စို တစ္ေယာက္ မူမွန္စိတ္ျဖင့္ ႏူးည့ံ ရည္မြန္ေသာ မိန္းမေခ်ာ တစ္ေယာက္ အျဖစ္ ထင္ရွား လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ထို႔ထက္ ထူးဆန္းသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည့္ အခ်က္မွာ မအိမ္စိုက ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းကို ရြာေနျပည္ထိုင္ တစ္ေယာက္လို သံေယာဇဥ္ တြယ္ေနျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ မိခင္ျဖစ္သူ မအိမ္ၿမိဳင္ ထေနာင္းတိုင္ ရြာတြင္ ေက်ာင္းဆရာမ တာ၀န္က်ၿပီ ဆိုသည့္ အခါမွာ မအိမ္စို လိုက္မသြားေတာ့ဘဲ အေမႀကီး ေက်းႏွင့္ ေနခဲ့မည္ ဆိုလာသည့္ အခါ အားလုံးက အံ့ၾသခဲ့ၾကရသည္။ တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ ပုံထားသည့္ ရက္ကန္းစင္ေတြကိုၾကည့္သည္။ ခ်ည္ထုပ္ခ်ည္ထည္ ေဟာင္းေတြ၊ ဆိုးေဆးအင္တုံႀကီးေတြက အစ ရက္ကန္းႏွင့္ ဆိုင္သမွ် အားလုံး အာ႐ုံ၀င္စား ေနတတ္ေသာ မအိမ္စိုကို ရီးေက်းဥ ျမင္ေတြ႕ေနရသည္။ ရက္ကန္းႏွင့္ပတ္ သက္သမွ် ရီးေက်းဥကို ေမးသည္။ မႀကီးေအးၿငိမ္ကို ေမးသည္။ အေမႀကီး မအိမ္ကံ၏ တစ္ခါက ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေသာ မအိမ္ကံ လက္ရက္ကန္းထည္ေတြႏွင့္ မျခား မအိမ္စိုလက္ရက္ ကန္းထည္ေတြ ျပန္လည္တစ္ေခတ္ ဆန္းေစခ်င္ေၾကာင္း ေျပာလာေတာ့ ရီးေက်းဥ မအံ့ၾသဘဲ မေနႏိုင္။ သည္တုန္းက ရီးေက်းဥ ကပင္ ဟုတ္မွ ဟုတ္ပါ့မလား ေအာက္ေမ့ခဲ့ပါေသးသည္။

“ဘိုးေလး ကိုစံေကာင္းကို ေခၚၿပီး ရက္ကန္းစင္ေတြ ျပန္ဆင္ခ်င္သယ္။ ရက္ကန္းသားေတြ ျပန္စုခ်င္သယ္။ ရက္ကန္း ႐ုံႀကီး ခိုင္ခိုင္မာမာျပန္ေဆာက္ခ်င္သယ္ ေက်းဥရယ္။ သမီး ရက္ကန္း ခတ္ခ်င္သယ္”

မအိမ္စိုသည္ လူပင္မက စိတ္ကပါ မအိမ္ကံႏွင့္ တူလြန္း လွသည္။ သူျဖစ္ခ်င္ရာကို မရမက အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၿပီဆို ေတာ့ ရီးေက်းဥတို႔တစ္ေတြလည္း မေနသာေတာ့။ ရန္ကုန္က ဘႀကီးျမတ္သာကပဲ မအိမ္စို သေဘာက် စီမံေဆာင္ရြက္ေပးရပါ ေတာ့၏။ မအိမ္စိုက အိမ္ႀကီးကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ၿပီး အိမ္ႀကီး ေပၚမွာပဲ ေနသည္။ ဘႀကီးဖိုးတုတ္ႏွင့္ ရီးေက်းဥကို မိဘအရာ ထား၍ မႀကီးေအးၿငိမ္က ရက္ကန္းေခါင္း ျဖစ္လာခဲ့သည္။

သူႀကီးမင္း ဘိုးသာထန္တို႔ မ်ဳိး႐ုိးစဥ္ဆက္ ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ေသာ ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ႀကီးမွာ ေရနံေရာင္ တစိုစိုျဖင့္ အသက္ျပန္၀င္လာ ခဲ့ျပန္ေလၿပီ။ မအိမ္စိုက ပဲေမွာ္တိုက္ႀကီး ေနရာမွာ ကံေကာ္ ပင္(ကံ့ေကာ္ပင္)တစ္ပင္ စိုက္ခဲ့သည္။ အေမႀကီး မအိမ္ကံ ျဖစ္ေလရာဘ၀ ကံေကာင္းအေၾကာင္း လွပါေစသားလို႔လည္း ဆုေတာင္း လိုက္ပါေသး၏။ ဆပ္သြားဖူး႐ုံေဟာင္း မရွိေတာ့သည့္ ေျမပက္လက္မွာ ဆပ္သြားဖူးပင္သစ္ စိုက္ခဲ့သည္။ သရက္ေတာအုပ္ကို ရွင္းလိုက္ၿပီး ႏွင္းဆီေတာ၊ စံပယ္ေတာ ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ ခတၱာ၊ ဇလပ္ျဖဴ၊ ေလးကြၽန္းစၾကာပန္းေတြ ေ၀ၾကၿပီ။ ရက္ကန္းသံေတြ ညံခဲ့ၿပီ။ ျခဴကုံးသံေတြ လြင္ခဲ့ၿပီ။

“ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ အမွတ္တံဆိပ္၊ မအိမ္စို လက္ရက္ ကန္းထည္မ်ား အေရာင္အေသြး အာမခံ၊ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း၊ ျမင္းျခံၿမိဳ႕နယ္”

ရီးေက်းဥက ပုံႏွိပ္စကၠဴစ ကေလးေတြကို ဖတ္ရင္း ျပဳံး သည္။ ပါးျပင္ေပၚသို႔ မ်က္ရည္ေတြ တလိမ့္လိမ့္ က်ဆင္းလာခဲ့သည္။
“ရွင္အိမ္ကံရယ္။ ညည္းငါ့ကို လြမ္းလြန္းလို႔ အစားျပန္ ေရာက္လာသာလားေအ။ ညည္းေျမးမ မအိမ္စိုက ညည္းမွ ညည္းအစစ္ ပါေအ။ ငါျဖင့္ စိတ္ခ်မ္းသာလိုက္ သာေတာ္။ သည္အိမ္ႀကီးကို ညည္းျပန္ေရာက္လာ သလိုပါပဲလား။ ခဲတံ တစ္ေခ်ာင္း ဆံထုံးမွာ ထိုးၿပီး ရက္ကန္း႐ုံထဲ ၀င္ထြက္ေနသာမ်ား ညည္းမွ ညည္းအတိုင္းပါေအ”

ပင္နီလည္ေထာင္ အက်ႌကေလး ၀တ္ထားေသာ ကိုယ္သားကိုယ္ေရ ၀င္းဖန္႔ဖန္႔ မိန္းမေခ်ာ မအိမ္စိုကို လွမ္းၾကည့္ရင္း ရီးေက်းဥ စကားေတြ တတြတ္တြတ္ ဆိုေနမိ၏။
ေလအေ၀့မွာ ဆပ္သြားဖူး ပန္း႐ုံပ်ဳိဆီက ပန္းရနံ႔တို႔ႀကိဳင္ ခနဲ သင္းသြားေလသည္။ ဆပ္သြားဖူးပန္းေတြေတာင္ ပြင့္ၾကၿပီ ေကာ။
“ပ်ဳိေလးတို႔ ဗိုင္းရစ္ခုံ...ပန္းပုံလို႔ေပး
ဘယ္အပ်ဳိ ပန္ၿပီလဲ...ေမာင္ႀကီးကိုေမး။
ဘယ္အပ်ဳိမွ ပန္ပါဘူးကြယ္...ပန္ဦးမို႔ေလး။
ေဒါင့္တလိပ္ ခုနစ္စင္...ဘယ္ခင္ကေမႊး
ပ်ဳိတို႔ေမာင္ စင္ေတာ္ျမင့္က ေလသင့္ရာေမႊး။”

ခင္ခင္ထူး

ေက်းဇူးစကား
ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္းတြင္ ၃၆ လတိုင္တိုင္ ေရးသားျဖစ္ခဲ့ ေသာ မအိမ္ကံ အခန္းဆက္ ၀တၳဳရွည္ႀကီး ဤလတြင္ အဆုံး သတ္ႏိုင္ခဲ့ပါၿပီ။ လေပါင္းမ်ားစြာ ေနရာေပး ေဖာ္ျပခြင့္ ျပဳခဲ့ၾကေသာ အစ္ကိုဆရာ ဦး၀င္းၿငိမ္းႏွင့္ ဆရာ မ်ဳိးျမင့္ညိမ္း တို႔ကို လည္းေကာင္း၊ ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း အဖြဲ႕သူ အဖြဲ႕သားမ်ားကို လည္းေကာင္း၊ လစဥ္သ႐ုပ္ေဖာ္ ပန္းခ်ီေရးဆြဲ ေပးခဲ့ေသာ ပန္းခ်ီ ဆရာ ဆရာေဖၫြန္႔ေ၀ကို လည္းေကာင္း လြန္စြာ ေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း ေဖာ္ျပလိုပါသည္။
အထူးသျဖင့္ လစဥ္မပ်က္ ေစာင့္စား ဖတ္႐ႈခဲ့ၾကေသာ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္မွ စာခ်စ္သူမ်ား၏ အားေပးမႈ၊ ေႏြးေထြးမႈ၊ ခ်စ္ခင္မႈမ်ား သည္လည္း ကြၽန္မ အတြက္ အားျဖစ္ ရပါသည္။၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း ေဖာ္ျပလိုပါသည္။ မအိမ္ကံ လုံးခ်င္း ၀တၳဳကို ဥဒယ ေက်းရြာ စာေပမွ မၾကာမီ ထုတ္ေ၀ရန္ စီစဥ္ထား ပါေၾကာင္း ေလးစားစြာ အသိ ေပးအပ္ ပါသည္။
စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္က်န္းမာ ႏွစ္ျဖာသုခ ျပည့္စုံၾကပါေစ။

ေလးစားစြာျဖင့္
ရီနိုမာန္

2 comments:

mysterysnow said...

မအိမ္ကံအတြက္ ေက်းဇူးပါ ကိုရီႏိုေရ...
ကိုရီႏို႔ေက်းဇူးနဲ႔ အစအဆံုးဖတ္ခြင့္ရလိုက္တယ္...

ႏွင္း

mysterysnow said...

မအိမ္ကံအတြက္ ေက်းဇူးပါ ကိုရီႏိုေရ...
ကိုရီႏို႔ေက်းဇူးနဲ႔ အစအဆံုးဖတ္ခြင့္ရလိုက္တယ္...

ႏွင္း