April 2, 2010

မအိမ္ကံ ( ဇာတ္သိမ္း) အပိုင္း ၁

၁၃၃၈ ခုႏွစ္ တပို႔တြဲ လျပည့္ေန႔။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း အုတ္ေလွကားႀကီး ေပၚက အဆင္း အုတ္ခံုေျခတြင္ ခြ်တ္ထားခဲ့ေသာ ကြင္းထိုး ခံုဖိနပ္ေဟာင္းကို ငံု႔ေကာက္ရင္း ဆြမ္းခ်ိဳင့္ တစ္ဖက္ ခံုဖိနပ္တစ္ဖက္ တစ္ဖက္စီ ကိုင္ကာ နတ္လမ္းရိပ္ကို အရီးေက်းဥ ၀င္လာခဲ့သည္။

နတ္လမ္းႀကီးက အရီးေက်းဥ ၀င္လာခဲ့သည္။ နတ္လမ္းႀကီးက ရွည္လ်ား လွသည္။ တေျဖာင့္တည္းေတာ့ မဟုတ္။ ခပ္ေ၀းေ၀းမွာ တစ္ခ်ိဳ႕ ေကြ႔သြားေသာ အဆစ္ေကြ႔ တစ္ေကြ႔ ရွိသည္။ ထုိေနရာမွာ ေစတီေဟာင္း ကေလး ရွိ၍ ႀကီးမားလွေသာ မဏိဩဃပင္ႀကီး တစ္ပင္ ရွိသည္။ မဏိဩဃပင္ အရိပ္က ေကာင္းလွ သျဖင့္ အရီး ေက်းဥ တစ္ေထာင္နားရန္ စိတ္ကူးကာ နတ္လမ္းအတိုင္း ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေလွ်ာက္လာ ခဲ့သည္။ အသက္ငါးဆယ္ေက်ာ္လို႔ ေျခာက္ဆယ္အတြင္း ၀င္လာေတာ့ တပို႔တြဲ လျပည့္ေလ။

ရွင္အိမ္ကံ ဆုံးသာ ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ ရွိၿပီ။ က်ဳပ္ သူငယ္ခ်င္း ေက်းဇူးရွင္မႀကီး အဖို႔ရာ ဆြမ္းကေလး တစ္စ ေလာင္းလွဴ ေနက်ကိုး။ ဘယ္တုံး ေက်ာင္းပဲလား”
“ေက်ာင္းပါပဲ။ ဆရာေတာ္ ရွိကဲ့လား”

“ရွိပါ့၊ ခုပဲ က်ဳပ္နဲ႔ စကားေျပာခဲ့ ေသးသယ္”

နတ္လမ္းထဲမွာ ေတြ႕ၾကသူ ရြယ္တူေတြက ႏႈတ္ဆက္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ သည္အိမ္ႀကီးမွာ လူေတြ ဆုံးပါးခဲ့ၾကၿပီ။ ဘိုးသာထန္ ဆုံးခဲ့သည္။ ႀကီးပန္း႐ုံ ဆုံးခဲ့ၿပီ။ အရီးလွအုံ ဆုံးခဲ့ၿပီ။ ကိုဖိုးေငြ ဆုံးခဲ့ၿပီ။ ကိုဖိုးေငြကေတာ့ သည္ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ အတြင္း လူႀကီး ေရာဂါႏွင့္ ဆုံးခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။ ဘယ္သူ႔ အတြက္မွ ႏွစ္စဥ္ ဆြမ္းရယ္လို႔ မွတ္မွတ္ရရ မပို႔ျဖစ္ေသာ္လည္း မအိမ္ကံ အတြက္ေတာ့ သည္ရက္ ေရာက္တိုင္း ၀တ္မပ်က္ ဆြမ္းလွဴခဲ့ သည္ပင္ ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ ရွိခဲ့ၿပီ။ ပဲေမွာ္တိုက္ေပၚမွာ ဘ၀ဆုံးခဲ့ရွာ သူဆိုေတာ့ အသနား ပိုရတာ ပါပါ၏။ ကံကုန္သက္ေစ့ မီးစာ ကုန္ဆီခန္း ဆုံးပါးရရွသူ မဟုတ္ေတာ့ ရွိခဲ့သမွ် အစြဲအလမ္း ေတြေၾကာင့္ မကြၽတ္မလြတ္မွာ စိုးတာလည္း ပါပါလိမ့္မည္။

“ရွင္အိမ္ကံရယ္ ညည္းကို ရည္စူးၿပီး အမွ်အတန္းမ်ား ေ၀ခဲ့ပါသယ္။ ဆြမ္းလွဴခဲ့ပါသယ္။ ညည္းမကြၽတ္ မလြတ္ေသးရင္လည္း သာဓု ေခၚႏိုင္ပါစီ၊ လြတ္ပါ ကြၽတ္ပါစီ။ ညည္းလုပ္ခ်င္သာ ညည္းလုပ္ခဲ့သာ ပဲေလ။ တမလြန္မွာ ညည္းစိတ္ခ်မ္းသာ ေနမွာလို႔လည္း ငါတြက္ပါသယ္။ ညည္းကို မ်က္စိေအာက္က အေပ်ာက္ မခံဘဲ တစ္ေလွ်ာက္လုံး ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့သာ ပါေအ။ တစ္ေအာင့္ကေလး ငါသတိ လက္လြတ္ ျဖစ္ရခ်ိန္ ကေလးမွာ ညည္း အ႐ုပ္ဆိုးေအာင္ လုပ္သြားခဲ့ သာကို ငါေျဖမဆည္ ႏိုင္ဘူး။ သူငယ္ခ်င္းမႀကီး ေကာင္းရာမြန္ရာ ဘ၀မျခား ေရာက္ႏိုင္ ရႏိုင္ ပါစီ”

အရီးေက်းဥ စိတ္ထဲမွာ စကားေတြ ျပည့္လွ်ံေနသည္။ ႏွစ္စဥ္ သည္ရက္ကို ေရာက္တိုင္း အရာအားလုံး အသစ္ျဖစ္ရ ၿမဲပင္။ ဟိုတုန္းကေတာ့ သည္အိမ္ႀကီးမွာ အေ၀းဧည့္ေတြ တ႐ုန္း႐ုန္း။ ၀ိုင္းထဲမွာ အေ၀းဧည့္ေတြ ခြၽတ္ထားတတ္ေသာ လွည္းဆက္ မျပတ္။ တစ္နယ္လုံးက ေသနတ္ဆုရ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းသူႀကီး ဦးသာထန္ ဆိုသည္ႏွင့္ မီးမေသ ေရမေနာက္ ခ်စ္ေၾကာက္ ႐ုိေသ ရွိခဲ့ၾကသည္။

သူႀကီးကေတာ္ မပန္း႐ုံ က်ေတာ့လည္း မာန္မာန မရွိလုိ႔ ခ်စ္ခင္ၾကသည္။ ႐ိုးေျဖာင့္လို႔ ေလးစားၾကသည္။ သူႀကီးသမီး မအိမ္ကံ ကေတာ့ ထူးထူးျခားျခား လွလြန္းေသာ ႐ုပ္ရည္ေၾကာင့္ နယ္လုံးေပါက္ ရြာလုံးေပါက္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ပါ၏။ ႐ုပ္ရည္ ေခ်ာေမာသေလာက္ စိတ္ႏွလုံး တည္ၾကည္သည္။ အက်င့္ စာရိတၱ ေကာင္းသည္။ သူတစ္ပါး အေပၚ ရက္ေရာ ေပးကမ္း ရွိသည္။ စြန္႔ၾကဲရာတြင္ လက္ဖြာသူ ျဖစ္သည္။ မအိမ္ကံ ထမင္းလုတ္ကို စားဖူးၾကသူေတြခ်ည္း ျဖစ္သည္။ အဖိုးတန္ ေက်ာက္မ်က္တိုင္း အနာအဆာ ကေလး တစ္ခ်က္ ပါတတ္သလို မအိမ္ကံ တြင္လည္း အနာအဆာကေလး တစ္ခ်က္ပါသည္ဟု ဆိုလွ်င္ ထိုအနာအဆာသည္ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ဘ၀ကို အလြန္အမင္း တပ္မက္ခဲ့ျခင္း ကိုသာ ျပရလိမ့္မည္။ သည္တစ္ခ်က္ ကိုေတာ့ သိၾကားမင္း ဖ်က္ေတာင္ ပ်က္ႏိုင္လိမ့္မည္ မထင္။

မအိမ္ကံ ကိုယ္တိုင္ အဖို႔ရာ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ လုံးလုံး ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ရသည့္ နည္းတူ သမီးႀကီး မအိမ္ၿမိဳင္ အတြက္ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္ တင္းတင္း ေစာင့္စားခဲ့သည္။ သည္အႏွစ္ေလးဆယ္လုံး ကုသိုလ္ တစ္ပိႆာ ငရဲ တစ္ေရြးသား ဆိုသလို ထိုအစြဲ တစ္ေရြးသားကို မစြန္႔ႏိုင္ခဲ့တာလည္း ထူးဆန္းလွပါ၏။ တကယ္တမ္း စြန္႔သြားခဲ့တာက ရခဲလွေသာ လူ႔ဘ၀ အသက္ တစ္ေခ်ာင္းသာ ျဖစ္၏။ မအိမ္ကံ ဆုံးခါနီး ကေလးမွာပင္ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ လာဘ္ဦး လြဲခဲ့ဖူးေသာ မမစိမ္းျမ အေၾကာင္း ေျပာသြားခဲ့သည္။ အလွဴအတန္း လွည့္မည့္ရက္မွာ ရြာထဲ နာေရးေပၚလွ်င္ အလွဴပြဲ ပ်က္သည္။ ေနာက္ဆုတ္ေပး ရသည္။ ရြာက ေရြးခ်ယ္ထားေသာ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ခမ်ာလည္း လာဘ္ဦးလြဲ ရေတာ့သည္။ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ အျဖစ္က ဖယ္ေပး ရသည္။ မဂၤလာ မရွိျခင္းႏွင့္ ၾကဳံႀကိဳက္ရသည့္ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ အျဖစ္ သတ္မွတ္ခံရကာ ကြမ္းေတာင္ကိုင္သစ္ ေရြးၾကရသည္။

ေရႊမႈံ႔ သမီး မႈံနံ႔သာကို ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ေရြးလိုက္ၾကၿပီ ဆိုကတည္းက မအိမ္ကံမွာ စိတ္ကူးဆန္းေတြ ရွိေနပုံ ရပါ၏။ ေနာက္ဆုံး ကိုယ့္အသက္ႏွင့္ ရင္းကာ ရက္ရက္စက္စက္ ျပဳမူ သြားခဲ့သည္ အထိ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ မအိမ္ကံ ဣေႁႏၵ ေကာင္းလြန္း လွသည္။ ေအးေဆး လြန္းလွသည္။ အရာအားလုံးကို စြန္႔ခြာ ရေတာ့မည့္ အခ်ိန္ကေလး မွာပင္ ညင္သာ လြန္းလွသည္။ ေက်းဥပင္ မရိပ္စား မိခဲ့။ သည္ေလာက္ အက်ည္းတန္ေအာင္ လုပ္လိမ့္မည္ မထင္ခဲ့။ ႏြားခ်ည္ႀကိဳး တစ္ေခ်ာင္းကပဲ မအိမ္ကံ ဘ၀ကို ဘ၀ ျခားေစခဲ့သည္။ မအိမ္ကံ အေလာင္းကို ေတြ႕ရသူတိုင္းက အံ့ၾသၾကသည္။ မ်က္လုံးေတြ ျပဴးအစ္ ေနေသာ္လည္း မ်က္ႏွာက ျပဳံးေနတာကို အံ့ၾသၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆုံး အခ်ိန္ကေလးမွာ သူႏိုင္ခဲ့ ၿပီ ဆိုသည့္ အျပဳံးဆိုတာ ေက်းဥက သူတကာထက္ ပိုသိပါ၏။ တကယ္ေတာ့ မအိမ္ကံ ႏိုင္ခဲ့ျခင္း မဟုတ္။ အ႐ႈံးႀကီး ႐ႈံးခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ေစာေစာကပဲ ေက်ာင္းေပၚမွာ ဆရာေတာ္က မိန္႔ခဲ့ေသးသည္။

“ဒကာမႀကီး မအိမ္ကံခမ်ာ ဘ၀ တစ္ေလွ်ာက္လုံး သဒၶါတရား ႀကီးခဲ့သူ ျဖစ္ေသာ္လည္းပဲ အဘိဇၩာ တည္းဟူေသာ မတရားသျဖင့္ ၾကံစည္မႈ ကေလးေၾကာင့္ ဘ၀ဇာတ္သိမ္း အက်ည္းတန္ ရရွာသူ ျဖစ္ခဲ့ရသယ္။ လူေတြဟာ ကာမဂုဏ္ အာ႐ုံေတြမွာ စြဲလမ္းသယ္။ ဘ၀မွာ စြဲလမ္းသယ္။ ဘ၀ပ်က္ေသာ အယူမွာ စြဲလမ္းၾကသယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ သူ႔မွာ ဥပေစၦဒက မရဏ ေခၚတဲ့ သက္တမ္းမကုန္ ကံစြမ္းမကုန္ ႏွစ္ပါး စုံပါလ်က္ ကနဲ႔ ကပ္၍ ျဖတ္တတ္ေသာကံေၾကာင့္ ဘ၀နစ္မြန္း ရရွာသယ္။ အဲဒါကို ဘယ္အရာက ျဖစ္ေစသာလည္း ဆိုေတာ့ ဗ်ာပါဒ- ပ်က္စီးေစလိုေသာစိတ္၊ ဥဒၶစၥ ကုကၠဳစၥ- စိတ္ရဲ႕ မၿငိမ္သက္ျခင္း က လႊမ္းမိုးသဲ့ စိတ္ေၾကာင့္ ၀ိစိကိစၦာ ျဖစ္ရသာ။ ယုံမွားေတြး ေတာမိသာေပါ့။ အဲသည္ယုံမွား ေတြးေတာျခင္းက အမွန္တရားကို သို႔မဟုတ္ ျဖစ္အပ္သဲ့ တရားကို ဖုံးလႊမ္းပစ္လိုက္ႏိုင္သဲ့ အာနိသင္ ရွိၾကသယ္။ ဒါဟာ အမွားပဲ။ ျပင္းျပစြာ စြဲလမ္းမႈတိုင္းဟာ ဥပါဒါန္ပဲ ဒကာမႀကီး”

“တပည့္ေတာ္မ အဖို႔ရာေတာ့ အေၾကာင္းသိ သူငယ္ခ်င္းကလည္း ျဖစ္ျပန္၊ ေက်းဇူးရွင္ကလည္း ျဖစ္ျပန္ဆိုေတာ့ တပည့္ ေတာ္မ သိသေလာက္ေတာ့ ေဖ်ာင္းဖ်ပါသယ္ ဘုရား။ မအိမ္ကံက သည္တစ္ခ်က္ကိုေတာ့ မျပင္ႏိုင္ခဲ့ရွာပါဘူး ဘုရား”

“ျပင္းျပစြဲလမ္းမႈဟာ အားႀကီးေသာ အေၾကာင္းကိုး ဒကာမႀကီးရဲ႕။ ေခ်ဖ်က္ဖို႔ ခက္သယ္။ မိမိကိုယ္ကို မိမိ ပင္ပန္း ဆင္းရဲေအာင္ ညႇဥ္းဆဲသာ ဘယ္သူကမွ လုပ္သာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါကို ႏွလုံးသြင္းပါ ဒကာမႀကီး”

ဆရာေတာ္က တရားေတာ္ႏွင့္ ၿငိႇမ္းေတာ့လည္း စိတ္ကေလး ၿငိမ္းရပါ၏။ မဏိၾသဃပင္ႀကီးနား ေရာက္ေတာ့ နတ္လမ္းက တစ္ေကြ႕ႀကီး က်န္ေသးသည္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရိပ္ ကလြတ္ၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ ကြင္းထိုး ခုံဖိနပ္ေဟာင္းကို ခ်စီးကာ အနီးက ေစတီကေလးဘက္ ဆက္ေလွ်ာက္ လာခဲ့သည္။ ေစတီ ကေလးႏွင့္ ကပ္လ်က္မွာ ဇရပ္ေဟာင္း ကေလး ရွိသည္။ ေရခ်မ္းစင္ ကေလး ရွိသည္။ ရီးေက်းဥ ဆြမ္းခ်ဳိင့္ခ်ကာ ေရတစ္မႈတ္ ခပ္ေသာက္သည္။ ဇရပ္ေျခမွာ ထိုင္ရင္း ခဏနားသည္။ ေရနံေရာင္ မည္းခ်ိတ္ေနသည့္ နတ္လမ္းကို ၾကည့္ရင္း ဆရာေလး ကိုေျပသိမ္းကို သတိရသည္။ သည္နတ္လမ္း အတိုင္း ေလွ်ာက္ရင္း မအိမ္ကံကို ခ်စ္ခြင့္ေတာင္းခဲ့တာ မဟုတ္လား။ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းကို ျမင္းတစ္စီးႏွင့္ ေရာက္လာတတ္ေသာ ၿမိဳ႕သား ကိုလူေခ်ာကို မအိမ္ကံ အင္မတန္ ခ်စ္ရွာသည္။ ဆရာေလး ကိုေျပသိမ္းကလည္း ၿမိဳ႕ရပ္က ခြာကာ ေတာမွာ ေနခဲ့ရွာပါ၏။ ေတာမွာပဲ ေက်ာင္းဆရာ လုပ္ရင္း မအိမ္ကံ အပါးက မခြာဘဲ ရွိခဲ့သည္။

သည္အိမ္ႀကီးက ထြက္ခ်င္ေတာ့လည္း အပမွီ သူတစ္ေယာက္လို ေကာက္ကာငင္ကာ ထြက္သြားတတ္ ျပန္ပါ၏။ ဆရာေလး မရွိေတာ့သည့္ ရက္ေတြမွာ မအိမ္ကံ ေနတတ္ေအာင္ ေနခဲ့တာ ကိုလည္း ရီးေက်းဥ သတိရသည္။ စိတ္မခ်မ္း သာေသာ္လည္း စိတ္ခ်မ္းသာ သလို ေနခဲ့သည္။ သမီး ႏွစ္ေယာက္ကို အရိပ္ တၾကည့္ၾကည့္ ရွိခဲ့ရွာသည္။ ေနာက္ေတာ့ သမီးငယ္က ၿမိဳ႕ေရာက္။ သမီးႀကီးက ခ်စ္သူေနာက္ ေကာက္ေကာက္ပါ။ ေတာထဲက လင္ဆုံးၿပီ ဆိုေတာ့ မအိမ္ကံ ခမ်ာ ေလွပ်က္ ေရ၀င္သလို အိုးဒယ္နစ္နစ္ ရွာသည္။ ဒါေတြ ေတြးမိေတာ့လည္း ရီးေက်းဥ မ်က္ရည္ စမ္းစမ္းက်ရ ျပန္ပါ၏။

“ဟဲ့ ေက်းဥလားလို႔။ ညည္းဘာလုပ္ေနသာတုံး”

ရီးေက်းဥက ဇရပ္ရိပ္ထဲကေန နတ္လမ္းဘက္ ကိုလွမ္း ၾကည့္သည္။ ရြယ္တူ မိန္းမတစ္ေယာက္။ မိန္းကေလး ႏွစ္ေယာက္၊ သုံးေယာက္လည္း ပါသည္။ ဘယ္သူေတြမ်ားပါ လိမ့္ေတာ္။ မ်က္လုံးကို ေမွးစင္းကာ အားယူၾကည့္၏။ ေနာက္မွ အသံက်က္မိ သြားသည္။
“ေရႊမႈံလား။ ေအး သူငယ္ခ်င္းရယ္၊ ေက်ာင္းကို ဆြမ္းလာပို႔သာ။ အရိပ္ေကာင္းလို႔ တစ္ေအာင့္နားသာပါ။ ညည္း ေက်ာင္းကိုလား”

“ေအး ထမနဲ လာလွဴသာ၊ ေရာ့ သမီးတို႔ ေက်ာင္းကို သြားႏွင့္ၾက။ အေမႀကီး လိုက္ခဲ့မယ္”

ရီးေရႊမႈံက ဇရပ္ရိပ္မွာ လာထိုင္သည္။ ဆံပင္ေတြျဖဴကာ မ်က္ရစ္ က်ီးေျခေတြႏွင့္ ဇရာဘက္ကို ယိမ္းေနၿပီ ျဖစ္ေသာ တစ္ခါက ရြာ့ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ရီးေရႊမႈံကို ရီးေက်းဥ ေတြေတြ ေငးေငး ၾကည့္ေနမိ ပါ၏။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ လာေတြ႕တတ္ ပေလ။ ေျပာလို႔သာ ေျပာရ၊ ေရႊမႈံ သူငယ္ခ်င္းမႏွင့္ မေတြ႕ရတာ ေတာင္ၾကာၿပီ။ ေရႊမႈံ၊ ေက်းဥ၊ မအိမ္ကံတို႔ ဆိုတာက ရြယ္တူ မတိမ္းမယိမ္း သူငယ္ခ်င္းေတြ။ မအိမ္ကံတို႔ အိမ္ႀကီးကို ေက်းဥ မေရာက္ခင္ ကပင္ ေရႊမႈံတို႔ႏွင့္ တပူးတြဲတြဲ ရွိခဲ့သူ။ ေရႊမႈံမိဘ မ်ားႏွင့္ ေက်းဥ မိဘေတြ ကလည္း သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြေတြ ပင္။ ေရႊမႈံက ႀကီးေတာ္ စံေရႊ႕သား သာေအာင္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္ က်ေတာ့မွ အေနေ၀းခဲ့ ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အခုေတာ့လည္း အရီးေက်းဥ၊ အရီးေရႊမံႈ ျဖစ္ခဲ့ၾကၿပီ။

“ဆြမ္းလာပို႔သာလား ေက်းဥ။ ရီးၾကာၫြန္႔ အတြက္ ထင္ပ။ ရီးၾကာၫြန္႔လည္း သတိရပါ့ေအ။ ငါ့ေယာကၡမက ညည္းအေမဆို လက္ကသုံးေတာင္ေ၀ွး ေအာက္ေမ့သာ”

“အေမ့အတြက္ မဟုတ္ပါဘူးေအ။ ရွင္အိမ္ကံ အတြက္ပါ။ ခမ်ာ ဆုံးသာ ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ရွိရွာၿပီ။ ကံကုန္သက္ေစ့ မဟုတ္ရွာေတာ့ ကုသိုလ္ကေလး ဖက္ေပးေနသာပါ”

“အင္း ဟုတ္ပါရဲ႕။ မအိမ္ကံဆုံးသာေတာင္ ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ ရွိၿပီေနာ္။ မေန႔တစ္ေန႔ကလိုပါပဲေအ။ ျပန္ေတြးရင္ အသစ္ေတြ ျဖစ္ရသယ္။ မအိမ္ကံက ဘာလို႔တို႔တစ္ေတြ အေပၚ အၿငိဳးႀကီး ရရွာသာလဲဆိုသာ ငါနားမလည္ႏိုင္ဘူး။ ငါ့ေယာကၡမမ်ားနဲ႔ ဘာေတြျဖစ္ခဲ့သယ္ ဆိုသာထား။ ငါကေတာ့ေအ၊ မအိမ္ကံ အေပၚ မေကာင္းစိတ္ မရွိ႐ိုး အမွန္ပါ။ ငါ့သမီး မႈံနံ႔သာ ကဆိုသာ မအိမ္ၿမိဳင္ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ျဖစ္မွ ရြာမ်က္ႏွာရမွာ အေမရဲ႕လို႔ ေျပာရွာသာ။ သူ႔ကိုယ္သူ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ျဖစ္ရမယ္လို႔လည္း မတြက္ရွာပါဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ပါေအ။ မအိမ္ကံ သည္လို အျဖစ္ ဆိုးရရွာသာကို ငါ တကယ္ စိတ္မခ်မ္းသာခဲ့ရပါဘူး ေက်းဥရယ္”

“ေအးပါ ေရႊမႈံရယ္။ ငါသိပါသယ္။ ျဖစ္ခဲ့သာ ေတြလည္း ျဖစ္ခဲ့ပါၿပီေအ။ သည္အျဖစ္အပ်က္ ေတြကို ငါအသိဆုံးပါ။ မအိမ္ကံမွာ နာစရာေတြ ရွိသယ္ ဆိုရင္ေတာ့လည္း ေသရြာပါၿပီ ေပါ့ေအ။ မအိမ္ကံခမ်ာ လူတကာ အေပၚမွာ ေကာင္းခဲ့ရွာသူပါ။ သူ႔စိတ္ကို သူ႔မေအ အရင္းႀကီး ပန္း႐ုံေတာင္ ငါ့ေလာက္ မသိပါ ဘူး။ ခမ်ာ ကံဆိုးရွာလြန္းသယ္။ မအိမ္ကံ ဆုံးခါနီးအထိ အကုသိုလ္ေတြ ကုပ္ခြစီး ေနခဲ့သာပါ။ မေန႔ တစ္ေန႔က လိုပဲလို႔ ညည္းေျပာသဲ့ စကား မွန္လိုက္သာေအ။ ငါ့မွာ အဲသည္အိမ္ႀကီးမွာ ေနရသာ ဆိုေတာ့ မနက္ မိုးလင္းသာနဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ မဆိုင္သဲ့ ေနရာ ေရာက္ေနရ သလိုပါပဲ။ အိမ္ႀကီးရွင္ေတြကို မနက္တိုင္း ငါေမတၱာပို႔ပါရဲ႕။ ေအာ္ အိမ္ႀကီးရွင္တို႔ မရွိၾကေတာ့တဲ့ အိမ္ႀကီးမွာ တို႔သားအမိ သားအဖ တစ္ေတြက ျမဲေနၾကရသယ္။ ငါ့စိတ္ထဲမေတာ့ မအိမ္ကံ ရွိေနသလိုပဲ။ တစ္ခါတေလ ေက်းဥေရလို႔ ေခၚလိုက္သလား ထင္မိေသးသာ။ သည္လိုစိတ္ျဖစ္ ရတိုင္း ငါ့မွာ မ်က္ရည္က်ရသယ္ေအ”

“ေအးေပါ့ေအ။ ညည္းကို ညီအစ္မ အရင္းလို ခ်စ္ခဲ့ရွာသာ ငါသိပါသယ္။ ကိုင္း ကိုင္း ျပန္ေရာ့။ ငါလည္း ေျမးေတြ ေနာက္လိုက္လိုက္ဦးမယ္။ မနက္က ထမနဲ ထိုးျဖစ္သာနဲ႔ ဆရာေတာ့္ ေက်ာင္းပို႔ေခ်ဦးမယ္ဆိုၿပီး ထြက္လာသာ။ ငါ့အိမ္လည္း ၀င္ပါ ထြက္ပါေအ။ ငါလည္း တစ္ေခါက္ လာပါဦးမယ္။ လိုသာရွိေတာ့လည္း ေျပာပါေအ ေနာ္ေက်းဥ”

“ေအးပါေအ၊ ေျပာပါ့မယ္။ ကိုင္း သြားမေႏွာ”

အရီးေက်းဥ ဇရပ္ရိပ္မွ နတ္လမ္းအတိုင္း ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ နတ္လမ္း အေကြ႕က တစ္ဆစ္ခ်ဳိး လိုက္သည့္ အခါ ကိုေျပသိမ္း မအိမ္ကံ ေကာင္းမႈဆိုသည့္ နတ္လမ္း အခန္း ငါးခန္းစာ အလွဴရွင္ အမည္ကို ျမင္ေနရသည္။ နတ္လမ္းေဟာင္းကို အသစ္ ျပန္ျပင္ခဲ့စဥ္က လွဴခဲ့သည့္ ေကာင္းမႈျဖစ္သည္။ အခုေတာ့ အလွဴ႕ဒကာ ကိုေျပသိမ္းလည္း မရွိေတာ့ၿပီ။ အလွဴ႕ အစ္မ မအိမ္ကံလည္း ဆုံးပါးခဲ့ၿပီ။ သူတို႔ ႏွစ္ဦး၏ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈကေတာ့ ရွိေနဆဲ။ ေအးျမေသာ အရိပ္ကို ေပးေနဆဲပင္။ အရီးေက်းဥႏႈတ္က တတြတ္တြတ္ ရြတ္ေနခဲ့ပါ၏။

“ရွင္အိမ္ကံရယ္ ညည္းကုသိုလ္ေတြ မနည္းခဲ့ေပါင္ေအ။ သည္ကုသိုလ္ အဖို႔ေၾကာင့္ ေနာင္ဘ၀ဆက္တိုင္း ဆက္တိုင္း ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ ေပြ႕ႏိုင္ပါေစေတာ္”

၁၃၄၀ ျပည့္ႏွစ္ ကဆုန္လ၏ ရက္တစ္ရက္တြင္ျဖစ္သည္။
သည္ႏွစ္ေတာ့ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း ေတာင္သူတို႔ မိုးေရ ရသည့္ ႏွစ္ျဖစ္သည္။ သႀကၤန္ အခါရက္ေတြ ၿပီးကတည္းက မိုးဦး ေကာင္းခဲ့သည္။ အခ်ဳိ႕ ရက္ေတြ ဆိုလွ်င္ မိုးမ်ားပင္ ေစြေန ခဲ့ပါ၏။ အိမ္မွာ အရီးေက်းဥ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနခဲ့သည္။ မအိမ္ကံတို႔ အိမ္ႀကီးမွာ ရီးေက်းဥ မေနတာၾကာၿပီ။ မအိမ္ကံ ဆုံးကတည္းက ျဖစ္သည္။ အိမ္ႀကီးကို တံခါးေတြ အလုံပိတ္ကာ သည္အတိုင္း ထားခဲ့ၾကသျဖင့္ လွမ္းၾကည့္လိုက္တိုင္း အထီးက်န္ႏိုင္လြန္း လွသည္။

မအိမ္ကံ ဆုံးခါစ ႏွစ္ေတြတုန္းက အစ္ကို ေမာင္ျမတ္သာႏွင့္ မမစိမ္းျမတို႔ တစ္ႏွစ္တစ္ေခါက္ ဆိုသလို ေရာက္လာတတ္ ၾကသည္။ ရီးေက်းဥတို႔ မိသားစုကို အိမ္ႀကီးမွာ ေနၾကဖို႔ ခြင့္ျပဳ ရွာၾကသည္။ ေနေစခ်င္ၾကသည္။ ထိုစဥ္က အေဖ ဦးဖိုးေငြရွိ ေနေသးေတာ့ အေဖ ဦးဖိုးေငြကပဲ ျငင္းဆန္ခဲ့သည္။ အိမ္၀ိုင္း တိုက္ထဲမွာပဲ သီးသန္႔ အိမ္ကေလး တစ္လုံး ေဆာက္ေနရန္သာ ခြင့္ျပဳဖို႔ ေတာင္းဆုိသည္။ ႏြားစားက်င္းႏွင့္ ႏြားတင္းကုပ္ကို လည္း ေရႊ႕လိုက္ၾကသည္။ ဦးျမတ္သာက အိမ္ႀကီးကို ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ ထားပါရန္ တာ၀န္ေပးခဲ့သည္။ ထန္းေတာႏွင့္ ကိုင္းေျမယာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရာင္းခ်ခဲ့ေသာ္လည္း ရီးေက်းဥတို႔ သားအဖတစ္ေတြ ပိုပိုလွ်ံလွ်ံ စားေလာက္သည့္ ေျမအေတာ္ မ်ားမ်ားကို တရား၀င္လႊဲေပးခဲ့သည္။ ဆရာေလး ကိုေျပသိမ္းတို႔ ဘက္က ေဆြမ်ဳိးေတြက ဆိုလွ်င္ အျမဲတမ္းလိုလို ေပးေပးကမ္းကမ္း ဆိုေတာ့ ရီးေက်းဥတို႔ မပူမပင္ မေၾကာင့္မၾက ေနရပါ၏။

အရီးေက်းဥသားႀကီးထြန္းပက ရြာမွာပဲအိမ္ေထာင္က် သျဖင့္ တစ္အိုးတစ္အိမ္ ထူေထာင္ေပးလိုက္ရၿပီ။ အငယ္ေကာင္ ထြန္းရကေတာ့ အေနာက္တန္း ရြာသူႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်သျဖင့္ အေနာက္တန္း ရြာေတြဘက္မွာ။ တစ္ခါတစ္ခါသား တြဲေလာင္း၊ သမီးတြဲေလာင္းႏွင့္ ေရာက္လာတတ္ၾကေသာ္လည္း မ်ားေသာ အားျဖင့္ သည္၀ိုင္းထဲကို မေရာက္ေလ့ၾက။ ရီးေက်းဥက ေျမးေတြကို လြမ္းလွ်င္ေတာ့ လူလႊတ္အေခၚခိုင္းတတ္သည္။ ေအးၿငိမ္ကေတာ့ အရီးေက်းဥ တို႔ႏွင့္ ပင္ေနသည္။ ေအးၿငိမ္ကပဲ ခ်က္ျပဳတ္ေလွ်ာ္ဖြပ္ အိမ့္ဗာဟီရေတြမွာ လက္လႊဲရသည္။ အဖိုး အခရယ္ မဟုတ္ဘဲ ႏွစ္ကုန္မွ ယာထြက္ကိုင္းထြက္ သီးႏွံေပးရ သည္။ ေအးၿငိမ္ ကိုယ္တိုင္ကလည္း အမိအဖမဲ့ ရွာသူကေလးဆိုေတာ့ ရီးေက်းဥကို မေအလို ခ်စ္ရွာသည္။ မအိမ္ကံ ရွိစဥ္ ကတည္းက ရက္ကန္းခတ္ရင္းက အိမ္ႀကီးကို ေရာက္လာခဲ့သူပင္။ အခုေတာ့ ေအးၿငိမ္သည္လည္း အိမ္ပါ မိသားစုျဖစ္ရၿပီ။

“ေအးၿငိမ္ ညည္းဘႀကီးတုတ္ေတာ့ သည္မိုးနဲ႔ ဆိုရင္ ျပန္ မလာေလာက္ဘူး။ ကိုင္းထဲမွာပဲ ရွိမွာ။ ထမင္း သြားပို႔ေခ်ေအ။ မိုးသိပ္ေအးရင္ ျပန္ခဲ့လို႔ေျပာ”
“ဟုတ္ကဲ့ မမေက်း။ မမေက်း ထမင္းစားေတာ့ေလ။ က်ဳပ္ခူးထားခဲ့မယ္”

“မဆာေသးေပါင္ေအ။ ညည္းျပန္မွစားပါ့မယ္”

“က်ဳပ္က ရြာထဲ၀င္ဦးမွာ။ ေဒြးေလးတို႔ဆီ မေရာက္သာ ၾကာလို႔။ ဘႀကီးတုတ္ဆီ ထမင္းပို႔ၿပီးမွပါ”

“ေအး ေအး သြားေလ။ ထမင္းေတာင္းကို ၀ါတာဖလူး အုပ္သြား”

၀ါတာဖလူးဆိုတာ မိုးကာစကို ေျပာမွန္း ေအးၿငိမ္သိသည္။ ေအးၿငိမ္ ထြက္သြားေတာ့မွ အရီးေက်းဥ အ၀တ္ေဟာင္း ထုပ္ကို မ ယူလာကာ အိမ္ေရွ႕ကျပင္ အလင္းေရာင္ ေကာင္းေကာင္းမွာ ထိုင္သည္။ အပ္ခ်ည္ကို အပ္ေပါက္ ထိုးေတာ့မွ ေအးၿငိမ္ကိုမွ မထိုးခိုင္း လိုက္ရေလျခင္းလို႔ ေတြးမိသည္။ ရီးေက်းဥ တစ္ႀကိမ္၊ ႏွစ္ႀကိမ္ ႀကိဳးစားၾကည့္ေသာ္လည္း အဆင္မေျပ။ မိုးကေလး တဖြဲဖြဲဆိုေတာ့ တာလမ္းေပၚမွာ လူသြားလူလာ မရွိ။ အိမ္ေဘး ၀ိုင္းတိုက္က ငတာကို လွမ္းေခၚရန္ စိတ္ကူးသည္။ မိုးေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ထဲမွာ ကစားေနၾကသည့္ ကေလးေတြေတာ့ ရွိသည္။ ဘယ္သူေတြမွန္းလည္း မသိ။ ရီးေက်းဥက အ၀တ္ေဟာင္းပုံထဲက အျပဲေတြကို အရင္ေရြးကာ သီးသန္႔ဖယ္သည္။ လူစလူနမ်ား ေတြ႕ရေလမလား ၀ိုင္း၀ကို ေမွ်ာ္ၾကည့္သည္။

ပဲေမွာ္တိုက္။ ရီးေက်းဥ မ်က္စိက ပဲေမွာ္တိုက္ဆီ ေရာက္သြားခဲ့သည္။ သည္ႏွစ္ မိုးေကာင္းပုံႏွင့္ ဆိုလွ်င္ ပဲေမွာ္တိုက္ ၿပိဳေရာ့မလား ေတြးမိလိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။ ၿပီးခဲ့သည့္ သုံးေလးႏွစ္ အတြင္း မိုးဦးမေကာင္း မိုးလယ္ေကာင္း၊ မိုးလယ္မေကာင္း မိုးေႏွာင္းေကာင္း ဆိုသလို မိုးေတြ ခါတိုင္းႏွင့္ မတူေအာင္ ရြာခဲ့ လို႔ပဲလားေတာ့ မသိ။ အလြန္ ခိုင္ခန္႔လွေသာ ပဲေမွာ္တိုက္ႀကီး ၿပိဳလုၿပိဳခင္ ေစာင္းက် သြားခဲ့သည္။ ပိုးထိုးရာအနာေတြ၊ ေက်ာက္ေပါက္မာ ထိုးေနသည့္ ကြၽန္းတိုင္ေတြ ဆိုေသာ္လည္း တိုင္ႀကီးေတြက ခိုင္လွပါ၏။ ထရံေတြ ကလည္း မေဆြး၊ ဆင့္တန္းရက္မ ေတြကလည္း ေလး၊ ႏွစ္ေတြခ်ည္း ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ မအိမ္ကံ ဆုံးပါးခဲ့သည့္ ေနာက္ပိုင္း ထူးထူးဆန္းဆန္း တစ္ဖက္ ယိုင္သြားခဲ့သည္။ အိမ္မႀကီးကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ ေရွာက္ခဲ့ေသာ္ျငား လည္း ပဲေမွာ္တိုက္ ကိုေတာ့ ပစ္ထားခဲ့ၾကသည္။ ပဲေမွာ္တိုက္ႀကီးဘက္ လူမသြား၀ံ့ၾက တာပင္ ၾကာၿပီ။ ရီးေက်းဥတို႔ အိမ္ေနာက္ေဖး ဘက္တြင္ ပဲေမွာ္တိုက္ ေသးေသး တစ္လုံး ထပ္ေဆာက္ခဲ့ ၾကသည္။

ပဲေမွာ္ တိုက္အိုႀကီးမွာ ေစာင္းရသည့္ၾကားထဲ ႏြားေခ်း က်င္းေဟာင္းက ထေပါက္ၾကေသာ ဘူးႏွင့္ ဖ႐ုံပင္ႀကီးေတြက ပဲေမွာ္တိုက္ေပၚ ကုတ္ကတ္ တြယ္တက္ၾကရာက ပဲေမွာ္တိုက္ကိုပင္ ဖုံးပစ္လိုက္ၾကသည္။ အသီးေတြ၊ အပြင့္ေတြ ထြားထြား က်ဳိင္းက်ဳိင္း သီးၾကပြင့္ၾကေသာ္လည္း ဘယ္သူကမွ မခူးၾက။ ႏြယ္ရွင္ေတြကလည္း တိုးလို႔ တြဲေလာင္းက်လ်က္။ ေနာက္ေတာ့ ပဲေမွာ္တိုက္ ေစာင္းသြားသည့္ အတိုင္း ႏြယ္ရွင္ေတြကပါ လိုက္ေစာင္းၾကရာက ပဲေမွာ္တိုက္ႏွင့္ ႏြယ္ပင္တို႔ အခ်င္းခ်င္း ထူေပးထားၾကသကဲ့သို႔ ရွိလာခဲ့သည္။ ႏြယ္ရွင္ေတြ၊ ဖုန္ေတြ၊ ပင့္ကူမွ်င္ေတြ ထလုံးလိုက္ကာ မူလ ႐ုပ္သြင္မရွိေတာ့ေသာ ပဲေမွာ္တိုက္ဘက္ကို မ်က္ေစာင္းပင္ ထိုးမၾကည့္၀့ံေအာင္ရွိခဲ့ ရသည္။

ဦးျမတ္သာ တစ္ေခါက္ ေရာက္လာတုန္းကေတာ့ ပဲေမွာ္တိုက္ကို ၿဖိဳဖို႔ ခြင့္ျပဳခဲ့သည္။ ဦးစံေကာင္းႏွင့္ ရြာသား အခ်ဳိ႕ကို ပင္ ေခၚထားၿပီးၿပီ။ မနက္ျဖန္ ပဲေမွာ္တိုက္ ၿဖိဳေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ပဲ သည္ကေန႔လို ညမွာ ေက်းဥ အိပ္မက္ မက္ခဲ့သည္။ အိပ္မက္ထဲမွာ မအိမ္ကံက ပဲေမွာ္တိုက္ေပၚမွာ ဒါန္းစီး ေနခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ပဲေမွာ္တိုက္ ေခါင္တန္းဆီက ႀကိဳးႏွစ္ေခ်ာင္း ခ်ကာ ဒါန္းစီး ေနေသာ မအိမ္ကံက ပဲေမွာ္တိုက္ေပၚမွာ ငါေနသာ၊ မၿဖိဳၾကနဲ႔ေနာ္ လို႔ေျပာတာကို ေက်းဥ မ မွတ္မွတ္ထင္ထင္ ရွိခဲ့သည္။ ေက်းဥလန္႔ႏိုးေတာ့ မိုးပင္မလင္းေသး။ မနက္မိုးလင္းေတာ့ အစ္ကို ေမာင္ျမတ္သာကို အိပ္မက္ အေၾကာင္း ေျပာျပျဖစ္ခဲ့ သည္။ အစ္ကို ေမာင္ျမတ္သာခမ်ာ တစ္ခ်က္ေတြ သြားခဲ့ကာ ေခၚထားသည့္ လူေတြကို ျပန္လႊတ္လိုက္ရ ေတာ့သည္။ ပဲေမွာ္ တိုက္ကို မၿဖိဳ ျဖစ္ေတာ့။

“ေက်းဥ၊ ပဲေမွာ္တိုက္ကို မၿဖိဳနဲ႔။ သည္အတိုင္းသာ ထားပါဟာ။ သူ႔ဟာသူ ၿပိဳေတာ့လည္း ၿပိဳ႐ုံေပါ့။ ငါမျပန္ခင္ ဆြမ္းေကြၽးခ်င္သယ္။ ပဲေမွာ္တိုက္နားမွာ ပရိတ္ေတာ္ ရြတ္ဖတ္ၿပီး အမွ်အတန္း ေ၀မယ္။ ငါ့ႏွမကေလး မကြၽတ္ရွာဘူးနဲ႔ တူပါရဲ႕။ ကိုစံေကာင္းတို႔နဲ႔ တိုင္ပင္ၿပီး စီစဥ္ေတာ့”

တကယ္လည္း ဆြမ္းေကြၽး အမွ်ေ၀ခဲ့ ၾကသည္။ ပရိတ္ေတာ္ ရြတ္ဖတ္ၾကသည္။ အမွ်အတန္း ေ၀ၾကသည္။ သည့္ေနာက္ေတာ့ ပဲေမွာ္တိုက္ သည္လည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ငုတ္တုတ္ ေစာင္းေစာင္း ရွိေနခဲ့ ေတာ့သည္။ အိမ္မႀကီးကေတာ့ အေကာင္း ပကတိ ရွိသည္ ဆိုေသာ္လည္း လူသူ မေနၾကသျဖင့္ ေျခာက္ကပ္စြာ ထီးထီးႀကီး တည္ေနခဲ့သည္။ ဦးျမတ္သာတို႔ ေရာက္လာသည့္ အခါတြင္လည္း သည္အိမ္ႀကီးမွာ မတည္းၾကပါ။ မမစိမ္းျမတို႔အိမ္ တည္းၾကကာ လိုအပ္မွ ေရာက္လာၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ သည္ဘက္ ႏွစ္ေတြ မွာေတာ့ အလာက်ဲသြား ၾကၿပီ။ ခိုင္ကေလးလည္း အိမ္ေထာင္ရက္သား က်သြားခဲ့ၿပီ။

တစ္ခါက ပန္းမ်ဳိး စုံလင္တို႔ ပြင့္လန္းခဲ့ရာ အိမ္၀ိုင္းတိုက္ႀကီးမွာ ခုေတာ့ ပန္းေတြလည္း မပြင့္ၾကေတာ့ၿပီ။ အျပဳအျပင္ ကင္းမဲ့ေနၾကေသာ သီးပင္ စားပင္ေတြ ကလည္း ေ၀ေ၀ဆာဆာ မရွိၾက။ မအိမ္ကံ လြင့္ေမ်ာသြားျခင္းႏွင့္ အတူ သစ္ပင္ပန္းပင္တို႔ သည္လည္း တမလြန္သို႔ လြင့္ေမ်ာ ၾကေတာ့မည့္ ပမာ အရာရာ သည္ ဆုတ္ယုတ္ေလ်ာ့ပါး ေနၾကေလၿပီ။ ျခံေထာင့္က ဆပ္သြားဖူး ႐ုံႀကီးဆိုလွ်င္ အလိုလို ပုတ္ရိကာ မ်ဳိးတုံး သြားခဲ့သည္။ ဆပ္သြားဖူး႐ုံႀကီးထဲမွာ ေခါင္းစိုက္ကာ ေသေနေသာ ငွက္မည္းႀကီး တစ္ေကာင္ကို ေတြ႔လိုက္ရသည့္ ေန႔က ေက်းဥပင္ ေအာ္ဂလီ ဆန္ခဲ့ရသည္။ တစ္ျခံလုံး အသက္မ႐ွဴႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ပုပ္ေစာ္နံ ေနသျဖင့္ ရွာၾက ေဖြၾကရာက ငွက္မည္း အေသေကာင္ကို ေတြ႕လိုက္ ရျခင္းျဖစ္၏။ မအိမ္ကံ ရွိစဥ္က ေျပာခဲ့ဖူးေသာ ငွက္မည္းႀကီး ဆိုတာကို သည္ေတာ့မွ ရီးေက်းဥ လက္ခံ ခဲ့ရသည္။ ခမ်ာ ေၾကာက္မည္ဆို ေၾကာက္စရာ။

မိုးမႈန္မႈန္ဖြဲဖြဲ က်ေနသည့္ ကဆုန္လ ေကာင္းကင္ေအာက္တြင္ အိမ္ႀကီးႏွင့္ ပဲေမွာ္တိုက္တို႔ကို ရီးေက်းဥ ခပ္၀ါး၀ါးလွမ္း ျမင္ေနရေလ၏။ မိုးေရစြတ္စြတ္ ျမင္ကြင္းေတြကို ရီးေက်းဥ လွမ္းၾကည့္ ေနခိုက္မွာပင္ ၀ိုင္း၀ဆီက လူရိပ္လိုလို ျမင္လိုက္ရသည္။ မ်က္လုံးေတြက မေကာင္းေတာ့ ၀ိုး၀ိုး၀ါး၀ါး ထင္လိုက္ ျခင္းသာျဖစ္၏။ ေခၚသံလိုလို ၾကားလိုက္ရေတာ့ အနားက ၀ါးဖတ္ ခေမာက္ကို ေဆာင္းကာ ထြက္လာခဲ့သည္။
မိန္းမသား ႏွစ္ေယာက္။

တစ္ေယာက္ကႀကီးႀကီး။ တစ္ေယာက္က အပ်ဳိေပါက္။ မိုးေရထဲမွာ အကာမပါ၊ အေဆာင္းမပါၾကဘဲ စုံးမႊားမႊား ရပ္ေန ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ တံခါးအျပင္မွာ ရပ္ေနၾက သျဖင့္ တိတိပပေတာ့ ရွင္းရွင္းႀကီး မျမင္ရေသး။ ဇလီကြက္ေတြၾကားက ျမင္ရျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ဘယ္သူေတြမ်ား ပါလိမ့္။ အေနာက္တန္း ရြာက ဧည့္သည္ေတြမ်ားလား။

“ေက်းေက်း”

ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက အသံ။ အားမပါ လွေသာ အသံေပသိ သည္အသံကို ရီးေက်းဥ မေမ့ႏိုင္ပါ။ ၀င္းတံခါး ထိပ္ႏွစ္ခ်ပ္ကို တြဲခတ္ထားေသာ သံကြင္းကို လွမ္းမၿပီး တံခါးႏွစ္ခ်ပ္ကိုဖြင့္ လိုက္ေတာ့ အသံရွင္က ရီးေက်းဥကို လွမ္းဖက္လိုက္သည္။ သည္အထိလည္း ရီးေက်းဥ မေ၀ခြဲႏိုင္ ေသးသလို ေၾကာင္ေၾကာင္ႀကီးရပ္ေနခဲ့သည္။ ေက်းေက်းတဲ့။ ဒါဆိုရင္ ဘယ္သူ ျဖစ္ရဦးမွာလဲ။

“ၿမိဳင္ကေလး၊ မအိမ္ၿမိဳင္ ဟုတ္ကဲ့လား”

“ဟုတ္ပါသယ္ ေက်းေက်း။ မအိမ္ၿမိဳင္ပါရွင္”

“ေရာ္ ၀င္ခဲ့ေလ။ မိုးေတြ ၿဖိဳးၿဖိဳးေျဖာက္ေျဖာက္ နဲ႔ကြယ္။ လာလာ ေၾသာ္ ျဖစ္မွ ျဖစ္ရ ပေလသယ္ေအ”

အိမ္မႀကီးႏွင့္ ပဲေမွာ္တိုက္ ေစာင္းေစာင္းကို မအိမ္ၿမိဳင္က ေတြေတြႀကီး ရပ္ၾကည့္ ေနခဲ့သည္။ ရီးေက်းဥက လက္ကို ဆြဲကာ ေခၚလာခဲ့ရ၏။ အပ်ဳိေပါက္ မိန္းကေလးကေတာ့ ဘာကိုမွ အေရးမထားသည့္ မ်က္ႏွာမူႏွင့္ အရာရာကို ၾကည့္တည့္ ေၾကာင္ေတာင္လိုက္လံ ၾကည့္႐ႈေနသည္။ ႏွစ္ေယာက္လာခဲ့ ၾကေသာ္လည္း ပါလာၾကသည္က လြယ္အိတ္ကေလး တစ္လုံးမွ်သာ။ သည္မွာေနၾကမွာလား၊ ခဏ တစ္ျဖဳတ္လား၊ ျပန္ၾကမွာလား။
အိမ္ေပၚေရာက္ေတာ့ ရြာထြက္ဖ်င္ တဘက္တစ္ထည္ လွမ္းေပးကာ ေခါင္းက ေရေတြ သုတ္ေစသည္။ အ၀တ္အစား လဲေစသည္။ ေရေႏြးပူပူ တစ္ခြက္စီ ေသာက္ေစသည္။ သည္အထိ စကားမေျပာျဖစ္ၾက။ ရီးေက်းဥကေတာ့ မအိမ္ၿမိဳင္ ေရာက္လာျခင္း ကိုသာ အံ့ၾသေနေတာ့သည္။ အဆုံးထားေသာ အဖိုးတန္ ပစၥည္း တစ္ခုကို ျပန္ေတြ႕လိုက္ရ သကဲ့သို႔ ရင္ထဲ ကတုန္ ကယင္ႀကီး ျဖစ္လို႔ေန၏။ ဘယ္လိုက ဘယ္လိုမ်ား ေရာက္လာ တာပါလိမ့္။

အိမ္က ထြက္သြားသည့္ ေန႔ကတည္းက သည္ကေန႔မွ ျပန္ေရာက္လာေသာ အိမ္ႀကီးရွင္ ဧည့္သည္။ မအိမ္ၿမိဳင္ ျမင္းျခံကို သြားသည့္ ေန႔က ဖိုးကူးလွည္းႏွင့္ လိုက္ပို႔ခဲ့ၿပီး အျပန္မွာေတာ့ သတင္းဆိုးသာ ပါလာခဲ့သည္။ ဆယ့္ငါးႏွစ္ေတာင္ ရွိပါေပါ့လား။ သည္ဆယ့္ငါးႏွစ္ အတြင္းမွာ အရာရာသည္ ေျပာင္းလဲ ခဲ့ၾကၿပီ။ ထြက္သြားတုန္းက မိန္းမေခ်ာ မိန္းမလွ။ ရြာ့ကြမ္း ေတာင္ကိုင္ စာရင္း ေပါက္ခဲ့သူ ပပ၀တီ မင္းသမီးကေလး။ ျပန္ေရာက္လာေတာ့လည္း မႏြံမေရ ရွိလွခ်ည့္လားေအ။ သည္အိမ္ႀကီးမွာ ဘာေတြျဖစ္လို႔ ဘာေတြေတာ့ျဖင့္ ပ်က္ခဲ့ၿပီ ဆိုတာေကာ ညည္းသိရဲ႕လား။ ရီးေက်းဥက ခြမ္းခနဲ က်ကြဲသြားေသာ ဓာတ္ပုံတစ္ခ်ပ္ကို သတိရလိုက္သည္။ မအိမ္ကံ ကိုယ္တိုင္ အေပၚထပ္ဆီက နာနာၾကည္းၾကည္း ပစ္ခ် ခြဲေခ် ပစ္လိုက္ေသာ ဓာတ္ပုံ။ အခုေတာ့လည္း မွန္စေတြလို တစ္စစီ ေၾကခဲ့ ၾကၿပီေကာေအ။

“သူကေလးက”

“ၿမိဳင့္သမီးေလ မအိမ္စိုတဲ့”

မအိမ္စို။ မအိမ္ကံ တုန္းကေတာ့ အိမ္ႀကီးရဲ႕ကံ အျဖစ္ မအိမ္ကံလို႔ အမည္မွည့္ခဲ ့ၾကသည္။ သမီးႏွစ္ေယာက္ က်ေတာ့ မအိမ္ၿမိဳင္တဲ့။ မအိမ္ခိုင္တဲ့။ အိမ္ႀကီး အဖို႔ရာေတာ့ မၿမိဳင္ခဲ့ မခိုင္ခဲ့ၾကသူေတြ။ အခု လာျပန္ၿပီလား မအိမ္စို။ မအိမ္စို ေရာက္လာေတာ့ အရာရာ ေျခာက္ခန္းခ်ိန္ ဆိုက္ခဲ့ၿပီ။ အတိတ္နိမိတ္ႏွင့္ အတူ တစ္ေက်ာ့ျပန္ စုိျပည္ လန္းဆန္း ပါေစေတာ့။

“ေက်းေက်း ၿမိဳင့္ကို စိတ္ဆိုး ေနမွာေပါ့ေနာ။ ၿမိဳင္သည္ဘက္ကို ေျခဦး မလွည့္ေတာ့ဘူးလို႔ ဆုံးျဖတ္ထား ၿပီးသားပါ။ သည္ရြာ၊ သည္ေနရာ၊ သည္အိမ္ႀကီးကို စိတ္ရင္း အတိုင္း ဆိုရင္ လာစရာ မရွိေတာ့ ပါဘူး။ မလာခ်င္ေတာ့ ပါဘူး။ ၿမိဳင့္အမွားေတြဟာ ၿမိဳင္နဲ႔ အတူပဲ ရွိရမွာပါ။ ဒါေပသိ ၿမိဳင္အိမ္ႀကီးကို ေန႔စဥ္နဲ႔ အမွ် သတိရသယ္။ အေမ့ကို ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် သတိရသယ္။ ေက်းေက်းတို႔၊ ညီမေလး ခိုင္တို႔ကို သတိရသယ္။ အခုလည္း ၿမိဳင္ အိမ္ႀကီးကို လာၾကည့္သာပါ။ သခ်ဳႋင္းမွာ အေမ႔ကို ကန္ေတာ့ခ်င္လို႔ လာခဲ့သာပါ။ ေက်းေက်းကို ကန္ေတာ့ ခ်င္လို႔ လာခဲ့သာပါ”

ၿမိဳင္ကေျပာရင္း ငိုေလသည္။ ရီးေက်းဥကေတာ့ သူ႔ေရွ႕မွာ ငုတ္တုတ္ ထိုင္ေနၾကသည့္ သားအမိကိုပဲ ေငးၾကည့္ေနခဲ့သည္။ မအိမ္ၿမိဳင္ရဲ႕အလွေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္ပါလိမ့္။ တကယ့္ကို ရင့္ေရာ္ေရာ္ မိန္းမတစ္ေယာက္လို ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။ ဒါေတြ ထားပါေတာ့။ သက္ဦးေ၀ ကေကာ။ ေပ်ာက္သြားခဲ့ၿပီ ဆိုကတည္းက ဘာသတင္းမွ မၾကားရေတာ့ေသာ အိမ္သား တစ္ေယာက္ကို ျပန္ေပၚလာေတာ့ ဘာက စေမးရမွန္း မသိဘဲရွိခဲ့ရ သည္။ တကယ္ေတာ့ သည္အိမ္ႀကီးက ေရာက္လာသည့္ ဧည့္သည္ရဲ႕အိမ္။ ငါကသာ အိမ္ႀကီးရဲ႕ ဧည့္သည္။ သည္လို အေျခအေန မ်ဳိးမွာ ရီးေက်းဥ ဘာေျပာရမွန္း မသိ။ အျပစ္တင္ ရမွာလား။ ေရငုံႏႈတ္ပိတ္ ေနရမွာလား။ ဒါကိုလည္း မေတြး တတ္ေတာ့ၿပီ။ မအိမ္ၿမိဳင္ ကိုသာ ေငးေနမိ ေတာ့သည္။ ရင္ထဲ ေရာက္လာသည့္ စကားေတြကိုေတာ့ ေျပာမိပါ၏။


ေလးစားစြာျဖင့္
ရီနိုမာန္

No comments: