April 2, 2010

မအိမ္ကံ ( ဇာတ္သိမ္း) အပိုင္း ၂

“ညည္းကိုေတြ႕ရေတာ့ ရွင္အိမ္ကံကို သတိရလွ သကြယ္။ ဘိုးသာထန္၊ ႀကီးပန္း႐ုံ၊ ရီးလွအုံ၊ အေဖကို ဖိုးေငြေနာက္ ညည္းအေဖ ဆရာေလး ကိုေျပသိမ္း။ သြားေလသူေတြ အားလုံးကို ငါသတိရ လိုက္သာ။ ဒုကၡ သုကၡေတြကို ညည္းကိုယ္တိုင္ မၾကည့္ရက္လို႔ ထြက္သြားသလို ပါပဲေအ။ ေက်းေက်း ကေတာ့ ညည္းတို႔ ဇာတ္႐ုပ္ေတြ ထဲမွာ မထင္မရွား ပါခဲ့ရေပသိလို႔ ငါ့ ေရွ႕မွာ အကုန္ျဖစ္ခဲ့ သာကိုး။ သည္အိမ္ႀကီးမွာ တစ္ခါက ေပ်ာ္ခဲ့ ရႊင္ခဲ့ ရယ္ခဲ့ေမာခဲ့ရသဲ့ အျဖစ္ေတြဟာ ပဲေလွ႔သဲ့ အခါ လြင့္ကုန္သဲ့ အဖ်င္းအေမွာ္ေတြလိုပဲ လြင့္ကုန္လုိက္သာ ရက္ကန္းသံ တညံညံ ျခဴကုံးသံ တလြင္လြင္နဲ႔ မီးခိုးမစဲ မီးမစဲခဲ့သဲ့ အိမ္ႀကီးဟာ ခ်က္ခ်င္းပဲ သုသာန္လို ျဖစ္သြားခဲ့သာ ပါေအ”

“ေနာက္ဆုံးအေခါက္ ျမင္းျခံကို သြားခါနီးမွာ အေမ ေျပာခဲ့သဲ့ စကားကို ၿမိဳင္ မွတ္မိသယ္။ အျပစ္ရွိမွ ႐ႈံးသာ မဟုတ္ဘူး၊ အျပစ္မရွိလည္း ႐ႈံးသာပါပဲတဲ့။ အမွားရဲ႕ေနာက္မွာ မီးပြားေတြ ပါလာ တတ္သယ္တဲ့။ မီးပြားဆိုသာ အမႈိက္ေတာင္းကိုလည္း ေလာင္ႏိုင္သယ္။ ေရႊနန္းေတာ္ကိုလည္း ေလာင္ႏိုင္သယ္တဲ့။ အေမ မွန္ပါသယ္”


“ကိုင္းပါေအ။ ဒါေတြ ထားလိုက္ဦး။ ထမင္းစားၾက။ ကေလးမေလး ခမ်ာ ဆာေရာ့မယ္။ ေက်းေက်း လက္ရာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးေအ။ ေအးၿငိမ္ ခ်က္ျပဳတ္ ေနရသာပါ။ ညည္း ဦးေလး ဖိုးတုတ္ေတာ့ ကိုင္းထြန္ေနသယ္။ လာမွာပါ ကိုင္းလာ”

ရီးေက်းဥက ထမင္းခူး ခပ္ေနစဥ္ မအိမ္ၿမိဳင္က ေက်းေက်းတို႔ အိမ္ေရွ႕ခန္း ကေလးကို လိုက္ၾကည့္ ေနခဲ့သည္။ ၀ါးထရံမွာ ဓာတ္ပုံတစ္ပုံ။ မအိမ္ၿမိဳင္၏ ပုံပင္။ မွန္မရွိ၊ ေဘာင္မရွိ။ ဓာတ္ပုံ အတိုင္း ထရံမွာ ၀ါးႏွီးစ ကေလးမ်ားျဖင့္ ထိုးကာ ကပ္ထားျခင္း ျဖစ္၏။ ဓာတ္ပုံထဲက မအိမ္ၿမိဳင္က အျပင္က မအိမ္ၿမိဳင္ကို ျပဳံးျပေနသည္။ မအိမ္ၿမိဳင္ႏွင့္ မအိမ္ၿမိဳင္ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ၾကည့္ေနၾက ေသာ္လည္း ကိုယ္မဟုတ္သလို စိမ္းလြန္းလွသည္။

“ၿမိဳင္ေရ ထမင္းစားလိုက္ဦး”
မအိမ္ၿမိဳင္တို႔ သားအမိ မီးဖိုဘက္ကို ထြက္လာခဲ့ၾကသည္။

“ၿမိဳင္ ျမင္းျခံကို မသြားခင္ေန႔ေတြ အထိ ၿမိဳင့္စိတ္ထဲမွာ တျခား ဘာမွ မရွိခဲ့ပါဘူး ေက်းေက်းရယ္။ ယုံပါေတာ့။ အေမက တစ္ညလုံး အေအးႀကီးထဲ ငုတ္တုတ္ထိုင္ ေနခဲ့တာေတြ ၿမိဳင့္ကို စကားေတြ မေျပာစဖူး အမ်ားႀကီး ေျပာခဲ့တာေတြကို ၿမိဳင္ အံ့ၾသရတာက လြဲလို႔ အေမ့ကို အျပစ္ မျမင္မိပါဘူး။ အေမက မိဘဆိုေတာ့ ၿမိဳင့္ကို ကေလးလို ျမင္ေနသာေပါ့ ေက်းေက်း ရယ္။ မွန္သာ ေျပာရရင္ ၿမိဳင့္မွာ ခ်စ္သူ ရွိေနပါၿပီ။ ခ်စ္သူဆိုေပသိ ခ်က္ခ်င္း ခိုးရာလိုက္ရမယ့္ ခ်စ္သူမ်ဳိး မဟုတ္သလို အဲသေလာက္လည္း ၿမိဳင္ မမိုက္မဲပါဘူး။ ဦးေ၀ဠဳရဲ႕သား သက္ဦးေ၀ဟာ ၿမိဳင့္ကို အင္မတန္ ခ်စ္ခင္ ရွာသူပါ။ ၿမိဳင္နဲ႔ သက္ဦးေ၀ဟာ သာမန္ ခ်စ္သူမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ အမွားလည္း မရွိခဲ့ၾကပါဘူး။ အေဖနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ၿမိဳင့္ကို ကူညီခဲ့တဲ့ မိတ္ေကာင္း ေဆြေကာင္း အေဖာ္ေကာင္း ခ်စ္သူမ်ဳိးပါ။ အေမ မသိတဲ့ အခ်က္က အေဖဟာ ၿမိဳင့္ကို ေတာထဲကေန အႀကိမ္ႀကိမ္ ဆက္သြယ္ခဲ့သယ္ ဆိုသာပါ။ စာေတြ ေရာက္ေရာက္ လာသယ္။ ျမင္းျခံ အထြက္က မေရွာင္သာ ဇရပ္မွာ အေဖဟာ လွည္းသမား ေယာင္ေဆာင္ၿပီး လာေစာင့္ ေနသာမ်ဳိးေတာင္ ရွိခဲ့သယ္။ ၿမိဳင္သြားေတြ႕တဲ့ အခါ သက္ဦးေ၀ကပဲ စက္ဘီးနဲ႔ လိုက္ပို႔သယ္။ အေဖဟာ သူ႔ယုံၾကည္ခ်က္ကို သူရဲရဲ ဆုပ္ကိုင္ထားသူ ျဖစ္ေပမယ့္ အေမနဲ႔ၿမိဳင္တို႔ကို ခ်စ္ခင္ ရွာလြန္းသူပါ။ ဒါကို အေမ မသိေပမယ့္ ၿမိဳင္သိသယ္။ အေဖဟာ သူ မေျပာမဆို ရွိခဲ့တဲ့ အမွားေၾကာင့္ အေမ့ကို ရင္မဆိုင္ေတာ့ပါဘူး။ မေျပာ မဆိုရွိခဲ့ ရတာကလည္း သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔ သူပါ။ အေဖ့ကို သနားတဲ့ စိတ္က ၿမိဳင့္မွာ ဖိစီးေနသာကို အနားက သက္ဦးေ၀ပဲ သိသယ္။ အင္မတန္ အႏၲရာယ္ႀကီးတဲ့ အလုပ္ကို မေၾကာက္မရြံ႕လိုက္ပါ ကူညီလို႔ သူ႔ေက်းဇူးကို ၿမိဳင္ မေမ့ဘူး။

“အေဖဟာ ၿမိဳင္နဲ႔နီးလိုက္ ေ၀းလိုက္ပါပဲ။ ေပ်ာက္ခ်င္တဲ့ အခါ ေပ်ာက္သြားသလို ေပၚခ်င္ေတာ့လည္း ေပၚလာတတ္ သယ္။ ရြာက ဦးေက်ာ္ဒင္ေတာင္ ႐ုပ္ဖ်က္ၿပီး ေရာက္လာတတ္သယ္။ အေဖ့ဆီက လာတဲ့ စာတိုင္းကို မီး႐ႈိ႕ပစ္ရတယ္။ ဦးေလး သက္မင္း သိမွာလည္း စိုးရေသး သာကိုး။ ေက်ာင္းေရွ႕မွာ ပုဆိုး စုတ္ကေလး ျဖန္႔ခင္းၿပီး မုန္႔ကေလး ေလးငါးထုပ္ ခ်ေရာင္းတဲ့ ခပ္စုတ္စုတ္ လူေတြ႕ရင္ အေဖ လႊတ္လိုက္တဲ့ လူဆိုတာ ၿမိဳင္သိသယ္။ မုန္႔၀ယ္ရင္း ေမးလိုက္ရင္ ဟုတ္ေနသာပဲ။ တစ္ခါ တေလ အေဖ့ကို ျမင္းျခံ ဆိပ္ကမ္းဘက္မွာ သြားေတြ႕ရသယ္။ သက္ဦးေ၀ လိုက္ပို႔သာပဲ။ စာကေတာ့ ခဏခဏရသယ္။ မာေၾကာင္းသာေၾကာင္း၊ အေမ့ကို သတိရေၾကာင္း၊ ၿမိဳင္တို႔ ညီအစ္မကို လိမၼာ ေရးျခား ရွိေစခ်င္ေၾကာင္း၊ အေဖ့ကို နားလည္ ၾကေစခ်င္ေၾကာင္း ေတြေလာက္ပါပဲ။

အေဖ့ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႕ၿပီးရင္၊ အေဖ့ စာတစ္ေစာင္ ဖတ္ၿပီးရင္ ၿမိဳင္ငိုသာပဲ။ ဒါေတြ အေမ မသိဘူး။ အေမ လုပ္ရမယ့္အလုပ္ကို ၿမိဳင္လုပ္ေန သာပါ ေက်းေက်းရယ္။ တစ္ဖက္က ဖေအ၊ တစ္ဖက္က မေအ။ ၿမိဳင့္မွာ ဖေအ့ေသြးပါ သယ္ေျပာရမယ္။ ၿမိဳင္ ဘာကိုမွ ေၾကာက္ဘူး။ အေဖ့ေနာက္ လိုက္ဖို႔ပဲ စိတ္ရွိသယ္။ အေမက ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ျဖစ္ေစခ်င္ သလို အေဖက သူ႔စိတ္ သြင္းေပးေနတဲ့ ၾကားမွာ ၿမိဳင္ႀကီးျပင္းခဲ့ ရသာပါ ေက်းေက်း။

“ၿမိဳင္ဟာ သမီးႀကီး ျဖစ္သလို ပညာတတ္လည္း ျဖစ္သယ္။ အေမ မသိတာေတြ အမ်ားႀကီးရွိသယ္။ အေမက ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ျဖစ္ရင္ ဘ၀မွာ ေနေပ်ာ္ၿပီလို႔ ႐ိုး႐ိုးကေလး ျမင္ရွာသယ္။ အျပစ္တင္သာ မဟုတ္ပါဘူး ေက်းေက်းရယ္။ သူ႔သမီးႀကီး ၿမိဳင္ရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ဘာေတြ ျဖစ္ေနသလဲဆိုတာ အေမ မသိႏိုင္ဘူး။ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ရြာျပန္ေနရေပသိ ၿမိဳင္ျမင္းျခံ ကိုပဲ ျပန္ခ်င္ေနခဲ့သာပါ။ ခ်စ္သူေၾကာင့္ မဟုတ္ဘူး၊ အေဖ့ေၾကာင့္။ ၿမိဳင့္မွာ ျမင္းျခံသြားရမယ့္ ရက္ကိုပဲ ေမွ်ာ္ေနရသယ္။ အေမက ၿဖီးလိမ္း ၀တ္စားၿပီး ရြာထဲသြားၾကရေအာင္ ဆိုလို႔သာ ေၾကာ့ေၾကာ့ေမာ့ေမာ့ ၀တ္ရစားရ သာပဲရွိသယ္။ ၿမိဳင္ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ျဖစ္ဖို႔ လူလုံး ျပရသာကို စိတ္မပါဘူး။ အေမက ကြမ္းေတာင္ ကိုင္ရမယ္ ဆိုတုန္းက ကိုင္ပါ့မယ္ ေျပာခဲ့ပါသယ္။ တကယ္လည္း ျဖစ္ရင္ ကိုင္မွာပါ။ ၀န္ေလးတဲ့ အလုပ္မွ မဟုတ္သာပဲ။ အေမလည္း စိတ္ခ်မ္းသာရမယ့္ ကိစၥပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲသည့္ ျမင္းျခံကို သြားခြင့္ရလိုက္တဲ့ ရက္အေတာ အတြင္းမွာပဲ ဘယ္လိုမွ မေရွာင္သာ၊ မတိမ္းသာ၊ မလွည့္သာ၊ မပဲ့သာတဲ့ အေၾကာင္း ကိစၥေတြ စုျပဳံက်လာခဲ့သယ္။

“တစ္ခ်က္က ဘႀကီးျမတ္သာနဲ႔ ဖုန္းဆက္ေတာ့ ငါ့တူမ ခ်က္ခ်င္း လာခဲ့ရမယ္တဲ့။ တကၠသိုလ္ ဖြင့္ရက္ လိုေသးေပမယ့္ ၿမိဳ႕ကို ႀကိဳလာေစခ်င္ သတဲ့။ ဘႀကီး လာမႀကိဳႏိုင္ရင္ ႀကီးႀကီးစိမ္းနဲ႔ ခိုင္တို႔ လာေခၚလိမ့္မယ္တဲ့။ ၿမိဳင့္ရင္ေတြ တုန္သြားခဲ့သယ္။ ၿမိဳင္ ရန္ကုန္ ေရာက္သြားခဲ့ရင္ အေဖနဲ႔ ေ၀းရေတာ့မယ္။ ရြာအေၾကာင္း၊ အိမ္အေၾကာင္း အေဖသိဖို႔ ခက္ရွာေတာ့မယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က သက္ဦးေ၀ ယူလာတဲ့အေဖ့ရဲ႕သတင္း။

“ဘႀကီးဆီကို အေမေကာင္းေကာင္း မက်န္းမာေသးလို႔ ေက်ာင္းဖြင့္မွပဲ လာပါရေစလို႔ ၿမိဳင္ တယ္လီဖုန္း ဆက္လိုက္သယ္။ ညီမေလးခိုင္နဲ႔ စကား ေျပာရေတာ့လည္း အေဖ့ အေၾကာင္း ဘာၾကားသလဲတဲ့။ အေဖ့ကို လြမ္းသယ္တဲ့။ ၿမိဳင္ တို႔ ညီအစ္မရဲ႕စိတ္ေတြက အေဖ့ဘက္ ၫြတ္ေနသလို ျဖစ္ေနၾကသာ ၿမိဳင္တို႔ ကိုယ္တိုင္ေတာင္ မသိခဲ့ၾကဘူး။ အေမ့ကုိ ေအာ္တို စာအုပ္ ယူဖတ္ရပါ့ မလား ဆိုတုန္းက မိဘကို ၿမိဳင္မေျပာသင့္တဲ့ စကားေျပာမိခဲ့သယ္။

ေက်းေက်း မွတ္မိမွာေပါ့။ ၿမိဳင္ မွားသြားမွန္း ခ်က္ခ်င္းသိပါသယ္။ အေမဟာ ႐ိုးေျဖာင့္ စင္ၾကယ္ရွာ သယ္။ သနား ၾကင္နာတတ္သယ္။ ေတာသူ ေက်ာင္းဆရာ ကေတာ္ ဆိုေပသိ ပညာနဲ႔ ေ၀းရ ရွာသာကို ၿမိဳင္တို႔ သတိမထား မိခဲ့ၾကဘူး။ မိသားစု ေလးေယာက္မွာ ပညာတတ္ သုံးေယာက္နဲ႔ အတူေနရတဲ့ ေတာသူ မိန္းမသားႀကီး တစ္ေယာက္ရဲ႕စိတ္ႏွလုံးကို အေဖေရာ ၿမိဳင္တို႔ ညီအစ္မပါ ခပ္ေပါ့ေပါ့ သေဘာထား မိခဲ့ၾကသယ္။ အေဖ့အတြက္ အေမ့လို မိန္းမသား ေနာက္ထပ္ မရွိေတာ့ သလုိ အေမ့လို အေမမ်ဳိး ၿမိဳင္တို႔ ေနာက္ထပ္ မရႏိုင္ ေတာ့ဘူးဆိုသာ သိရၿပီ ဆိုတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေနာက္က် သြားခဲ့ပါၿပီ ေက်းေက်းရယ္။

“အေမ သည္လို ျဖစ္လိမ့္မယ္၊ သည္လို လုပ္လိမ့္မယ္၊ သည္အျဖစ္ဆိုးမ်ဳိး ေရာက္လိမ့္မယ္လို႔ ဘယ္သူ ထင္မွာတုံး။ ေက်းေက်းလည္း အနားမွာ ရွိေနသူပဲ။ ေက်းေက်းေတာင္ မသိေလာက္ဘူး ဆိုသာ ၿမိဳင္ယုံပါသယ္။ ျမင္းျခံကို ၿမိဳင္ေရာက္သြားခ်ိန္မွာ သိပ္ၿပီး မေရရာတဲ့ သတင္း တစ္ခုၾကားသယ္။ ေတာတြင္းမွာ အေဖ က်သြားၿပီဆိုတဲ့ သတင္းပါ။ ၿမိဳင့္ေခါင္းကို မိုးႀကိဳးပစ္လိုက္ သလိုပါပဲ။ ၿမိဳင္ ဘာလုပ္ရမလဲ။ ရန္ကုန္က ဘႀကီး ကလည္း ေခၚေနၿပီ။ အေမကလည္း ရြာျပန္ခဲ့၊ ကြမ္းေတာင္ကိုင္လွည့္ ျဖစ္ေနၿပီ။ ေတာတြင္းမွာ အေဖကလည္း က်သြားၿပီ။

“အရြယ္နဲ႔ မမွ်တဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ၿမိဳင္ ခ်လိုက္ရသယ္။ မွားခ်င္လည္း မွားခဲ့ ပါလိမ့္မယ္။ သည္အမွားေၾကာင့္ ေနာက္က မီးပြားေတြ ပါလာသယ္ လို႔ပဲေျပာေျပာ ၿမိဳင့္မွာ က်ဥ္းၾကား က်ပ္ၾကား က်ေနခဲ့သယ္။ သည္သတင္းကို ေပးသူက သက္ဦးေ၀ ဆိုေတာ့ ၿမိဳင္ စဥ္းစားရၿပီေပါ့။ အေဖက်ဆုံးသာ မွန္ရင္ ၿမိဳင္ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ျဖစ္စရာ မရွိေတာ့ဘူးေလ။ အေဖ့ အေၾကာင္း လူမသိ ပါဘူးေလ ဆိုၿပီး နတ္ႀကီးလွတ့ဲ ကြမ္းေတာင္ကို ၿမိဳင္ညာၿပီး မကိုင္ခ်င္ဘူး ေက်းေက်းရယ္။ ၿမိဳင့္ တစ္သက္လုံး လိပ္ျပာမသန္႔သာ မလုပ္ခ်င္ပါဘူး။ သည္ကိစၥေပၚ သြားရင္ ရြာလည္း က်က္သေရ ယုတ္မယ္။ ၿမိဳင္လည္း တစ္ဘ၀ အရွက္ရမယ့္ ကိစၥ။ မအိမ္ကံ့သမီး ဖေအ မရွိေတာ့မွန္း သိလ်က္နဲ႔ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ေသးသယ္ ဆိုရင္ ၿမိဳင္တို႔ မိဘမ်ဳိး႐ိုး ဂုဏ္ကိုပါ ညစ္ႏြမ္းေအာင္ လုပ္ရာ ေရာက္ေတာ့မယ္။ ဟုတ္ၿပီ။ သည္သတင္း အေမ့ကို ျပန္လာေျပာဖို႔ရာ က်ျပန္ေတာ့ ၿမိဳင္ ဘယ္လို ေျပာထြက္မွာ တဲ့လဲ။ အေမ့ခမ်ာ အေဖဆုံးသာေရာ၊ ၿမိဳင့္လက္က ကြမ္းေတာင္ျပဳတ္က် သြားသာေရာ ခံႏိုင္ရည္ရွိမယ္ မဟုတ္ဘူးလို႔ ၿမိဳင္တြက္သယ္။ သတင္းကလည္း ေသခ်ာေသးသာ မဟုတ္ေတာ့ သက္ဦးေ၀နဲ႔ၿမိဳင္ တိုင္ပင္ရသာေပါ့။

“ငါအေဖ့ေနာက္ လိုက္ခ်င္သယ္။ ဘယ္လို လုိက္ရမလဲ ဆိုေတာ့ သက္ဦးေ၀က နင္တစ္ေယာက္တည္း ဘယ္လိုလုပ္ လိုက္မွာလဲ။ ေတာထဲလိုက္ဖို႔ ဆိုသာ မိႈရွာ မွ်စ္ခ်ဳိး သြားသာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္ဆီ ဘယ္၀ယ္မွန္း မသိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို နင့္လို မိန္းကေလး တစ္ေယာက္တည္း ဘယ့္ႏွယ့္ လုပ္ျဖစ္မွာလဲ ေပါ့ေလ။ သူေျပာသာ မွန္ပါသယ္။ ဒါေပမယ့္ ၿမိဳင္ ဆုံးျဖတ္ ၿပီးၿပီ။ ေနာက္မဆုတ္ေတာ့ဘူးလုိ႔ေပါ့။

“ေနာက္မနက္မွာ သက္ဦးေ၀က သူပါ ေတာထဲ လိုက္ခဲ့ေတာ့မယ္လို႔ ေျပာလာသယ္။ ၿမိဳင္ ယူက်ဳံးမရ ျဖစ္ရၿပီေပါ့။ သူလည္း ပညာသင္လက္စ၊ အၫြန္႔ တလူလူနဲ႔ မိေကာင္းဖခင္ သားသမီး မဟုတ္လား။ ၿမိဳင့္ကို ခ်စ္သူ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ သည္အခ်ိန္မွာ ေရွ႕က မရပ္တည္ရင္ ငါညံ့ရာ က်ေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ သူ႔စိတ္ဓာတ္ကို ေလးစားေပမယ့္ ၿမိဳင္ အတန္တန္ တားခဲ့သယ္။ ၿမိဳင့္ကိစၥမွာ သူမပါေစ ခ်င္ဘူး။ ေျပာသာ ေျပာရသာ ေက်းေက်းရယ္၊ ၿမိဳင္တစ္ေယာက္တည္း ဆိုရင္လည္း ဘာလုပ္လို႔ ဘယ္သြားရမယ္ ဆိုသာ မသိပါဘူး။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ၿမိဳင့္ အႏြံအတာ ကို ခံေနက် အတိုင္း သက္ဦးေ၀က ၿမိဳင့္ကိုလိုက္ ပို႔ဖို႔ျပင္ေတာ့သယ္။

“ေျပာပါရေစေတာ့။ သက္ဦးေ၀က ၿမိဳင့္ကို စကားတစ္ ခြန္းေျပာသယ္။ သည္စကားဟာ ထူးဆန္းတဲ့ စကားပါ။ တို႔ႏွစ္ေယာက္အတူ သြားၾကရင္ လုံျခဳံမႈရွိေအာင္ ခ်စ္သူ ဆိုသာထက္ လက္ထပ္ၿပီးမွ ဇနီးေမာင္ႏွံ အျဖစ္ သြားခ်င္သတဲ့။ ဒါကို ၿမိဳင္စဥ္းစားသယ္။ သူနဲ႔ၿမိဳင္ ဘယ္ေသာင္ဆိုက္လို႔ ဘယ္ကမ္း ေရာက္ၾကရမယ္ မသိဘူး။ သည္ေတာ့ ႏွစ္ဦးသား ေပါင္းဖက္ၿပီး သြားရသာက ပိုအဓိပၸာယ္ ရွိသယ္ ဆိုသာလည္း မွန္ပါသယ္။ ၿမိဳင္ရြာကို မျပန္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ အေဖ က်သြားၿပီ ဆိုသာကို စုံစမ္းမယ္။ ကိုယ့္ခ်စ္သူနဲ႔ ခိုးရာ လိုက္ေျပးသြားၿပီ ဆိုတဲ့အျဖစ္မ်ဳိး ဆိုေပသိ ၿမိဳင့္အတြက္ လုံျခဳံမႈရွိမယ္ ဆိုသာ မျငင္းႏိုင္ဘူး။

သူ႔မိဘမ်ား ဘက္ကလည္း ၿမိဳင္နဲ႔ခိုးရာ လိုက္ေျပးၾကသယ္ဆိုရင္ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာ မရွိေတာ့ဘူး။ သည္လုိနဲ႔ ၿမိဳင္နဲ႔ သက္ဦးေ၀ ေတာထဲ ေရာက္သြားၾကသယ္။ ၿမိဳင္ ျမင္းျခံကို ထြက္လာၿပီး ရက္မၾကာခင္မွာပဲ အိမ္ေထာင္ က်ခဲ့သယ္ ေျပာပါေတာ့။ မေသခ်ာတဲ့ သတင္း အေပၚ ၿမိဳင္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကသာ ဆိုေပမယ့္ ေနာင္ေတာ့ သည္သတင္းဟာ မွန္ေနသာ ပါပဲ။ အေဖေတာထဲမွာ က်သြားသယ္ဆိုသာ အမွန္ပဲ ေက်းေက်း”

မအိမ္ၿမိဳင္ ရြာေျခ ျပန္ကပ္ၿပီ ဆိုသည့္ သတင္းက ေနာက္တစ္ရက္မွာပင္ ရြာလုံးၾကားခဲ့ၾက ေလၿပီ။ တခ်ဳိ႕က က႐ုဏာျဖင့္ လာေရာက္ ၾကည့္ခဲ့ၾကသည္။ မအိမ္ၿမိဳင္ သမီး မအိမ္စိုကို ၾကည့္ၾကသည္။ မအိမ္ၿမိဳင္ေတာင္ သားသည္ အေမ ျဖစ္ခဲ့ၿပီ တဲ့လား။ မအိမ္ၿမိဳင္ အိမ္ေထာင္က်ၿပီ ဆိုတာ ရြာက သိႏွင့္ၾက႐ိုး မွန္ေသာ္လည္း ရြာကို ေရာက္လာေတာ့ လင္သား မပါတာကို ထူးဆန္းေနၾကသည္။ ဘယ္သူကမွေတာ့ ဖြင့္ဟ မေမးၾကပါ။ တခ်ဳိ႕က ရြာထဲ အလည္ေခၚကာ ေကြၽးေမြးၾကသည္။

“ငါ့ေျမး နာမည္ ဘယ္သူတဲ့တုံး”

“မအိမ္စို”

“အေဖကေကာ”

“ေသၿပီ”

ကြယ္ရာမွာ ေမးၾကေသာ္လည္း မအိမ္စိုက သည့္ထက္ မေျပာေတာ့ ခက္သားပင္။ မိဘက သင္ထားတာ မဟုတ္။ မအိမ္စို ကိုယ္တိုင္က ဥာဏ္ရည္ မမီသည့္ ကေလး တစ္ေယာက္လုိ ျဖစ္ေနတာကို သေဘာေပါက္ ၾကသျဖင့္လည္း သည္ေလာက္ပဲ သိခြင့္ ရခဲ့ၾကသည္။ မအိမ္စိုက ႐ုပ္ရည္အားျဖင့္ ခ်စ္စရာ ေကာင္းသူ ကေလးပင္။ မအိမ္ကံတို႔ ဘက္ကို တူသျဖင့္ ၾကည္ၾကည္စင္စင္ ရွိရွာ ပါ၏။ သို႔ေပသိ မ်က္လုံးေတြက ဂနာ မၿငိမ္ဘဲ ရွိသည္။ မ်က္ႏွာကေလးက ႏုႏုနယ္နယ္ ဆိုေသာ္လည္း စိတ္ႀကီးခ်င္သည့္ အခါ ႀကီးတတ္သည္။ စကားေကာင္း ေျပာေနရာက ေဒါသတႀကီး ရွိခ်င္ရွိသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ အိမ္၀ိုင္းက်ယ္ႀကီးထဲမွာ ကေလး တစ္ေယာက္လို ကစားခ်င္ ကစားေနတတ္ ပါ၏။ ၿပိဳလဲလုလု ပဲေမွာ္စင္ကို ပတ္ေျပးခ်င္ ေျပးေနတတ္သည္။ ပဲေမွာ္စင္ေအာက္ ၀င္ေနတတ္သျဖင့္ ရီးေက်းဥက ဆြဲထုတ္ရသည္ပင္ အခါခါ။

“သည္ေအာက္ကို မ၀င္ရဘူး ငါ့ေျမးရဲ႕။ ေႁမြပါး ကင္းပါးနဲ႔။ အေမႀကီး ေက်းေတာင္ မ၀င္ဘူး။ ေနာက္မ၀င္နဲ႔ေနာ္ ၾကားလား”

“ေႁမြပါးကင္းပါးဆိုတာ ဘာလဲ ေက်းဥ”

“ေႁမြေလ၊ ေႁမြကိုေျပာသာ”

“မေၾကာက္ဘူး”

မေအက ေက်းေက်း ေခၚေသာ္လည္း မအိမ္စိုက ေက်းဥ လို႔ေခၚေလသည္။ အေမႀကီး ေက်းလို႔ ခၚဖို႔ သင္ေသာ္လည္း မရ။ တစ္ခါတစ္ခါ မအိမ္ကံမ်ား ၀င္စားေလသလား ထင္မိ သည္။ မအိမ္ကံ ဆုံးသည့္အခ်ိန္ႏွင့္ မအိမ္စို ေမြးသည့္ရက္ တြက္ၾကည့္ေတာ့လည္း မအိမ္စုိေမြးသည့္ ရက္က ေနာက္က်သည္ ဆိုေတာ့ ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ေက်းဥလို႔ ေခၚတာ တင္မကပါ။ စိတ္ကူးရလွ်င္ ရီးေက်းဥကို ေငးေနတတ္သည္။ ျပဳံးျပတတ္သည္။ ထိုအခါမ်ဳိးတြင္ မအိမ္ကံ၏ စိုရႊန္းရႊန္း မ်က္၀န္းမ်ားကိုပင္ သတိရမိ တတ္သည္။ မအိမ္ၿမိဳင္ကို သည္ သေဘာထား ေျပာျပေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္သည္ ဆိုပါ၏။ မအိမ္ၿမိဳင္ ေျပာျပသေလာက္ မအိမ္စို ကိုယ္၀န္ လြယ္ထားစဥ္ မိခင္ မအိမ္ကံကို အိပ္မက္ မၾကာခဏ မက္သည္ ဆိုျပန္ရာ ထင္မည္ဆို ထင္ေလာက္သည္။ မအိမ္စိုကေလးက ေတာတြင္း တစ္ေနရာမွာ ႀကီးျပင္းရသည့္ အျပင္ ပတ္၀န္းက်င္ ခန္းေျခာက္ရာမွာ ေနထိုင္ ခဲ့ရသည့္ အတြက္ေပလားေတာ့ မသိ။ မအိမ္စို၏ စ႐ိုက္က ၾကမ္းခ်င္သည္။ တဇြတ္ထိုးႏိုင္သည္။ ေျပာမႏိုင္ ဆိုမေကာင္း ကေလးျဖစ္သည္။

မအိမ္ၿမိဳင္ကေတာ့ သည္ကိစၥေတြကို ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္လို႔ သေဘာထားပုံ ရေသာ္လည္း ရီးေက်းဥ ကေတာ့ ေရရွည္ အတြက္ စိတ္စေနာင့္စနင္း ျဖစ္ေနရပါ၏။ တစ္ခါလည္း အိမ္မွာ က်ဳိထားသည့္ ႏို႔အိုးကို ေမွာက္ပစ္သည္။ ထမင္းစားရင္းက ဖိတ္က်ေသာ ထမင္းလုံးေတြကို ေကာက္စားခ်င္ စားသည္။ က်န္ေကာင္းက်န္ရာ ပန္းပင္ေတြက ပန္းပြင့္ေတြကို ခူးကာ ဓား တစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ႏုပ္ႏုပ္စဥ္းခ်င္ စဥ္းေနတတ္သည္။ လူႀကီး ေတြစကားေျပာေနခိုက္ ေပ်ာက္သြားတတ္သျဖင့္ လိုက္ရွာရ တာလည္း ခဏခဏပင္။ ညႀကီးသန္းေခါင္ေက်ာ္ အိပ္ရာထဲက ထသြားကာ အိမ္၀ိုင္းႀကီးထဲမွာ ေလွ်ာက္သြားေနလို႔ ဘႀကီး ဖိုးတုတ္က ရွာေခၚခဲ့ရသည္။ ထိုညက မအိမ္စို ေျပာစကားေၾကာင့္ ရီးေက်းဥပင္ လန္႔သြားခဲ့ရသည္။

“ေက်းဥ ညက ျမင္းႀကီး တစ္ေကာင္ေတြ႕တယ္။ သမီး ျမင္းႀကီးနဲ႔ ေလွ်ာက္သြားတာ”

မအိမ္ကံ ဆုံးခါနီး ရက္ေတြတုန္းက ျမင္းႀကီး စိန္ပြင့္ကို ေတြ႕ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာဖူးတာကို ရီးေက်းဥ သတိရမိ၍ ျဖစ္သည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မအိမ္ၿမိဳင္တို႔ သားအမိ ျပန္ေရာက္လာလို႔ ၀ိုင္းတိုက္ထဲမွာ စိုျပည္ လာခဲ့ရသည္။ မအိမ္ၿမိဳင္ ေရာက္လာေၾကာင္း ရန္ကုန္က ဘႀကီး ျမတ္သာထံႏွင့္ ထေနာင္းတိုင္ရြာက ေဆြမ်ဳိး မ်ားသိေစရန္ လူလႊတ္ အေၾကာင္းၾကားဖို႔ တာ၀န္ ရွိေသာ္လည္း ရီးေက်းဥ လူမလႊတ္ျဖစ္ေသး။ မအိမ္ၿမိဳင္၏ ေရွ႕ေရးကို ရီးေက်းဥ မသိရေသး။ ေမးလို႔ကလည္း မေကာင္းႏိုင္။ သည္အိမ္ႀကီးက သူတို႔အိမ္၊ သည္၀ိုင္းက သူတို႔၀ိုင္း။ သူတို႔ ယာေတြကိုင္းေတြ ရွိေသးသည္။ မအိမ္ၿမိဳင္ သားအမိသာသည္ အိမ္ႀကီးမွာ တစ္သက္လုံးေနမည္ ဆိုလွ်င္ေတာ့ ရီးေက်းဥ ၀မ္းသာလိုက္ရမယ့္ ျဖစ္ခ်င္း။

တစ္ရက္မွာေတာ့ မအိမ္ၿမိဳင္က အိမ္ႀကီးကို ဖြင့္ၾကည့္ခ်င္သည္ ဆိုလာခဲ့၏။ ပဲေမွာ္တိုက္ ထဲကို ရႏိုင္သေလာက္ ၀င္ၾကည့္ ခ်င္သည္ ဆို၏။ အိမ္မႀကီးကို ေသာ့ရယ္လို႔ ခတ္ထားတာ မဟုတ္ဘဲ တံခါးမႀကီးကို သစ္သားႏွစ္ေခ်ာင္း ကန္႔လန္႔႐ိုက္ ပိတ္ထားလိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ဦးဖိုးတုတ္က သစ္သား ႏွစ္ေခ်ာင္းကို ခြာကာ ဖြင့္ျပသည္။ ရီးေက်းဥ ကိုယ္တိုင္ပင္ အိမ္မႀကီးထဲကို မေရာက္တာ ၾကာၿပီဆိုေတာ့ ေအာက္ထပ္ေရာ၊ အေပၚထပ္ပါ လိုက္ၾကည့္ခဲ့ ပါ၏။ ဖုန္ေတြက ထုႀကီးတက္လ်က္။ တံခါးေတြက ဖြင့္လိုက္တိုင္း ညည္းသံ ထြက္ေနၾက သည္။ ပိတ္ထားခဲ့စဥ္က အတိုင္း ပ်ဥ္နံရံေတြမွာ ကိုေျပသိမ္း ေျမျဖဴႏွင့္ ေရးျခစ္ထားေသာ အဂၤလိပ္စာေတြ၊ ဂဏန္းေတြ ရွိေသးသည္။ မအိမ္ကံ၏ အ၀တ္အစား ေသတၱာမ်ားႏွင့္ အ၀တ္ အစားေတြကလည္း သည္အတိုင္း။ ရီးေက်းဥက မအိမ္ကံ အ၀တ္ေဟာင္းေတြကို လွဴပစ္ခ်င္ခဲ့ ေသာ္လည္း သူ႔သေဘာႏွင့္ သူ မလုပ္လို သျဖင့္ သည္အတိုင္း ေခါက္႐ိုးမပ်က္ ရွိေနျခင္း ျဖစ္သည္။ မအိမ္ၿမိဳင္ သည္လို လိုက္ၾကည့္တာ အိမ္ႀကီးေပၚမွာမ်ားေနခ်င္ေရာ့လား။ ေနခ်င္ေတာ့လည္း ေန႐ုံေပါ့။

“အေဖနဲ႔အေမ့ကို လြမ္းလို႔ လိုက္ၾကည့္သာပါ ေက်းေက်း ရယ္။ သည္လို ျမင္ရျပန္ေတာ့ အရိပ္ေတြက ေျခာက္လွန္႔ေန သလိုပဲ။ ၿမိဳင့္ေရွ႕ေရးကို ဘႀကီးနဲ႔ တိုင္ပင္ရဦးမယ္။ ထေနာင္း တိုင္က အမ်ဳိးေတြ ဆီကိုလည္း ၿမိဳင္သြားမွာပါ။ သည္အိမ္ႀကီး ေပၚကို ၿမိဳင္ေနလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ ၿမိဳင္ေလ အေမ့ကို ခုထိ ေၾကာက္ေနမိတုန္းပဲ”

မအိမ္ၿမိဳင္က သူ႔ေရွ႕ေရးကို ေတြးၿပီးသားျဖစ္လိမ့္မည္။ ၿမိဳင္ႏွင့္ခိုင္တို႔ညီအစ္မအတြက္ အေမြေတြကို ဘႀကီးျမတ္သာ ကိုင္ထားတာဆိုေတာ့ ပူစရာမရိွ။
“ပဲေမွာ္တိုက္ ကေတာ့ ၿပိဳလုလုရယ္။ အတြင္းကို မ၀င္ေစ ခ်င္ဘူး။ ခ်ဳံေတြ၊ ႏြယ္ေတြ တိုးဖို႔ရာလည္း မလြယ္ဘူး။ တိုင္ေတြက တစ္ဖက္ကြၽံၿပီး ေစာင္းေနသာေလ။ ညည္း ဘႀကီး ျမတ္သာက မၿဖိဳရဘူးေျပာခဲ့သယ္”

“ခ်ဳံေတြ၊ ႏြယ္ေတြရွင္းၿပီး ပဲေမွာ္တိုက္ကို ျပန္တည့္ရင္ေကာ ေက်းေက်း”

“ၾကမ္းေတြ ေဆြးၿပီ။ ရက္မေတြ၊ ဆင့္တုံးေတြ၊ စေရြး ေတြေခ်ာင္ကုန္ၿပီ။ ေက်းေက်း သေဘာကေတာ့ မလုပ္ေစခ်င္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ မရွိေကာင္းေတာ့ဘူး ထင္သာပဲေလ”

“ဟုတ္ပါသယ္ေလ”

ခ်ည္ထုပ္အေဟာင္းေတြ၊ အထည္ရက္ၿပီးသား အထုပ္ေတြ၊ ဆိုးေဆးေတြ၊ ဆိုးေဆးအင္တုံႀကီးေတြ၊ ရက္ကန္းပစၥည္း ေဟာင္းေတြကေတာ့ အိမ္ေထာင့္ တစ္ေနရာမွာ ႐ုံထိုးၿပီးထား သည္။ ဖုန္တေသာေသာ ရက္ကန္းစင္ေဟာင္း ေတြက မိုးရြာ အစို၊ ေနပူအေျခာက္။ ဒါေတြျမင္ရျပန္ေတာ့ အသစ္ျဖစ္ရပါ၏။ ရီးေက်းဥက အ၀တ္အစား ပါမလာေသာ မအိမ္ၿမိဳင္ကို မေအ့ အ၀တ္အစားေတြ ယူ၀တ္ ပါလို႔ေျပာခဲ့သည္။ သည္ အ၀တ္အစားေတြ ညည္းအတြက္ ထားခဲ့သလို ပါပဲေအလို႔ ဆိုခဲ့သည္။ မအိမ္ၿမိဳင္က မ်ားလွေသာ အ၀တ္အထည္ ေတြကို ထုတ္ၾကည့္ရင္း မ်က္ရည္ေတြ က်ေနခဲ့ပါ၏။

“ဒါေတြ ျမင္ရေတာ့လည္း သြားေလသူႀကီးကို သတိရ လိုက္သာေအ။ ညည္းနဲ႔ ညည္းအေမျပန္မ်ား ဆုံလိုက္ရရင္ သည္လိုျဖစ္လိမ့္မယ္ မထင္ဘူး။ မအိမ္ၿမိဳင္ ခိုးရာ လိုက္သြား ၿပီဆိုသာ ၾကားတဲ့ေန႔က ေဒါသေတြ ႀကီးလိုက္သာေအ။ ျမစ္နား ရြာေတြမယ္ ၀ါဆို၀ါေခါင္ ေရတိုးခ်ိန္ ကမ္းပါးၿပိဳသလိုပါပဲ။ ညည္းကို ေတာ္ေတာ္ ေမွ်ာ္လင့္ရွာသယ္။ သူ႔တုန္းက မျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ငါ့သမီးက် ျဖစ္ရေစ့မယ္ ရယ္လို႔ အႏွစ္ေလး ဆယ္လုံးလုံး ေစာင့္ခဲ့ရရွာ သူပါေအ။ ညည္းအေၾကာင္းၾကားေတာ့ တုန္လႈပ္သြား သေလာက္ ဆရာေလး ကိုေျပသိမ္း ဆုံးသြားတဲ့ အခါ ၿငိမ္သြား ခဲ့သယ္။ မအိမ္ကံ သည္ေလာက္ မၿငိမ္ဖူးဘူး။ ခ်က္ခ်င္းပဲ တရားရသြား သလို ၿငိမ္သက္သြားသာ ဆိုေတာ့ ေက်းေက်းလည္း မထင္ခဲ့ဘူး။ အဲသည့္ရက္က ရြာမွာမၾကဳံ ဖူးတဲ့ အလွဴႀကီး ကလည္း ရွိသယ္။ ညည္းသိသားပဲ။

ဒါေပသိ သမီးမရွိေတာ့ဘူး ဆိုတဲ့ ေနာက္ မႈံနံ႔သာ ကြမ္းေတာင္ ကိုင္ေတာ့မယ္ ဆိုသာလည္း ၾကားေရာ ေဆာက္တည္ရာ မရရွာေတာ့ဘူး ေျပာပါေတာ့ေအ။ သူဟာ ညည္းတို႔နဲ႔ တစ္ေန႔ ခြဲရေတာ့မယ္ဆိုသာ သိသူပါ။ သမီးႏွစ္ေယာက္ ၿမိဳ႕ေက်ာင္းေရာက္လို႔ ပညာေတြ စုံၾကရင္ ရြာကို ျပန္ေစာင္းငဲ့ၾကမယ္ မဟုတ္ဘူးဆိုသာ သူသိပါသယ္။ လင္ေယာက်္ား ဆႏၵ ျပည့္၀ပါစီေတာ့ ရယ္လို႔ သမီးေတြ ပညာတတ္ ျဖစ္သြားရင္ ၿပီးေရာလို႔ သေဘာထားရွာသယ္။ သူကေတာ့ တစ္ေယာက္တည္း ေတာမွာပဲ ေက်းေက်းတို႔နဲ႔ ေနရ ေတာ့မယ္ ဆိုသာလည္း တြက္ၿပီးသားေအ့။ ညည္းအေမ ကြမ္းေတာင္ ကိုင္ေစခ်င္သာ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ဆိုတဲ့ ပကာသနကို မက္လို႔ မဟုတ္ဘူး။ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ဆိုသာ စည္းေတြ ကမ္းေတြနဲ႔ ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ ရြာ့မိန္းမေကာင္း ဆိုသာကို မက္သာ။ တန္ဖိုးရွိတဲ့ မိန္းမဆိုသာကို လိုခ်င္ရွာသာ။ ရြာ့က်က္သေရကို ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ မိန္းမျမတ္ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ကို ခံခ်င္ရွာသာ။

ဒါေပမယ့္ ရွင္အိမ္ကံက အ႐ႈံးကို ရင္မဆိုင္၀ံ့ ရွာဘူး။ သူ႔ဘ၀မွာ အျမဲတမ္း ႏိုင္ခဲ့သူ ဆိုေတာ့ သူ႐ႈံးရမွာကို ေသမေလာက္ ေၾကာက္ရွာသယ္။ အသက္နဲ႔ လဲၿပီး အႏိုင္ယူလိုက္ မဟဲ့ရယ္လို႔ သူေတြးမိခဲ့ ပုံရသယ္။ မွန္ပါသယ္။ သူသည္လို လုပ္လိုက္ေတာ့ မႈံနံ႔သာ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ မျဖစ္ရရွာေတာ့ ဘူးေပါ့။ လာဘ္ဦး လြဲရသယ္ေပါ့ေလ။ တကယ္ေတာ့ မအိမ္ကံမွာ အၿငိဳးေတြ၊ အာဃာတေတြ၊ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ေတြနဲ႔ လက္စားေခ်ခဲ့သာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူးဆိုသာ ေက်းဥယုံသယ္။ သည္ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူအခါခါ ႐ႈံးခဲ့ရျခင္း အေပၚ မခံမရပ္ႏိုင္ လြန္းလို႔ ႏိုင္ေပါက္ကို တုိး၀င္သြား ခဲ့ရွသာပဲ။ သည္ေတာ့ သူႏိုင္သယ္လို႔ ေက်ေက်နပ္နပ္ႀကီး ခံယူ သြားရွာသာ ေပါ့ေအ။ ဒါေပသိ အႏိုင္ မက်န္ခဲ့ဘူး။ အက်ည္းတန္သာ က်န္ခဲ့သယ္”

ရီးေက်းဥက ပါးျပင္ေပၚက တလိမ့္လိမ့္ က်ဆင္းလာေသာ မ်က္ရည္ေတြကို သုတ္သည္။ ငယ္ကေပါင္းခဲ့သည့္ ငယ္ေပါင္းသူငယ္ခ်င္းမအေပၚ အျပစ္ရယ္လို႔ ျမဴမတင္ေစခ်င္ ေတာ့ပါ။
“ကိုင္း ၿပီးခဲ့သာေတြလည္း ၿပီးပါၿပီေလ။ မႈိတစ္က်င္း ျမင္းတစ္ေျပးတဲ့။ မႈိက်င္းမ်ား ေကာင္းမိရင္ ျမင္းတစ္ေျပးစာ တေမွ်ာ္တေခၚႀကီး ႏုတ္လုိ႔ မႏိုင္ဘူး။ အကုသိုလ္မ်ားလည္း အဲသလိုပဲ။ တေမွ်ာ္ တေခၚႀကီးေအ့။ မဆုံးႏိုင္ဘူး။ သံသရာက ပါကေရာေပါ့ေလ”

လမ္းေပၚမွာ လွည္းေတြ တအီအီ။ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း ရြာကေတာ့ ပူျပင္းေသာ နယုန္လေနေရာင္တြင္ စူးစူးေတာက္လ်က္ ရွိ၏။ အိမ္ႀကီးေပၚက ဆင္းလာၾကေတာ့ မအိမ္စိုက ေလွကား ဆံေတြမွာ ႐ိုက္ထားေသာ ေငြမတ္ေစ့ ကေလးေတြကို နင္းကာ နင္းကာ ဆင္းလာခဲ့သည္။ ရီးေက်းဥက ဒါကိုျမင္လိုက္ေတာ့ အမွတ္တရ ေျပာလိုက္ပါ၏။

“ညည္းအေမ ရွင္အိမ္ကံလည္း အဲသလိုပဲ ေလွကား အတက္အဆင္းတိုင္း မတ္ေစ့ျပားေတြကို နင္းနင္းတက္သယ္၊ နင္းနင္းဆင္းသယ္။ အဲသာ တစ္သက္လုံးပဲ။ ေသခ်ာပါသယ္ ေအ။ ညည္းသမီးက ရွင္အိမ္ကံပါ။ မဟုတ္မွသာ လြဲကေရာ”

“ၿမိဳင္နဲ႔ သက္ဦးေ၀ ေတာထ ဲမေရာက္ခင္ ရႏၲပိုရြာကေလး မွာ တစ္လနီးပါးေလာက ္ခိုခဲ့ၾကရသယ္။ လူႀကီးေတြက ရွာေလသလား မသိပါဘူး ေက်းေက်းရယ္။ အေမ့ကို သတိရလိုက္သာ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့။ ရႏၲပိုက သက္ဦးေ၀ရဲ႕သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ရဲ႕ ရြာပါ။ ရႏၲပိုရြာမွာ ၿမိဳင္တို႔ ဆက္သြယ္တဲ့ လူ မလာမခ်င္း ေအာင္းေနခဲ့ၾကသယ္။

“တစ္ေန႔ေတာ့ လူတစ္ေယာက္က ၿမိဳင္တို႔ကို ေလွကေလး တစ္စီးနဲ႔ လာေခၚသယ္။ ၿမိဳင္တို႔ အဆက္အသြယ္ လုပ္တဲ့ လူေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ၾကားလူပါ။ ဒါေပသိ စိတ္ခ်ရမွန္း သိလုိ႔ လိုက္သြားခဲ့ၾကသယ္။ ၿမိဳင္နဲ႔ သက္ဦးေ၀တို႔ အၾကင္လင္မယား အျဖစ္ ေပါင္းဖက္ခဲ့ၾကၿပီ ဆိုေတာ့ ႏွစ္ေယာက္အားနဲ႔ အေၾကာက္အရြံ႕ မရွိခဲ့ၾကဘူး ေက်းေက်းရဲ႕။ သည္လူကပဲ တစ္ဖက္ကမ္းကို ကူးၿပီး ေျမေတာ္နယ္ တစ္ေၾကာကိုျဖတ္ၿပီး ရြာတစ္ရြာကို လိုက္ပို႔သယ္။ အဲသည္ကမွ ပခုကၠဴဘက္ကို ကူးဖို႔ပါ။ အဲသည္ ရြာမွာ ခဏ ခိုၾကရင္း ၾကာလာေတာ့ ၿမိဳင္ တစ္ရက္မွ မေနခ်င္ ေတာ့ဘူး။ ခက္တာက ေတာထဲကို ၀င္ဖို႔ဆိုသာ အဆက္အသြယ္ မရွိဘဲ မျဖစ္ဘူးကိုး။ ေနာက္ေတာ့ လူတစ္ေယာက္ လာေခၚ ပါသယ္။ သည္လူကလည္း အေဖ က်ဆုံးသြားၿပီ ဆိုသာ မၾကား ပါဘူးလို႔ ေျပာေတာ့ ၿမိဳင္ အားတက္သြားမိသယ္။ သူေခၚရာ ေနာက္ကို လိုက္ရင္း အေဖက်သြားၿပီ ဆိုသာ မဟုတ္ပါေစနဲ႔လို႔ ၿမိဳင္တစ္လမ္းလုံး ဆုေတာင္းသယ္။

“ေျပာၾကစတမ္းဆိုရင္ ၿမိဳင္တို႔မွာ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေတာထဲ၀င္ဖို႔ အထိ စိတ္ရွိၾကသာ မဟုတ္ပါဘူး။ ၿမိဳင့္စိတ္ထဲမွာ တစ္ခုပဲရွိသယ္။ အေဖ ရွိေသးရင္ ေျမေပၚကို ျပန္ေခၚမယ္။ အေမ့ကို စိတ္ခ်မ္းသာေစ ခ်င္သယ္။ ၿမိဳင္တို႔ ညီအစ္မ ပညာစုံၾကရင္ အေဖနဲ႔ အေမ့ကို လုပ္ေကြၽးမယ္။ ၿမိဳင့္စိတ္ကူးေတြ ေပါ့ေလ။ ၿမိဳင္တို႔ကို လိုက္ပို႔တဲ့သူက ေတာတြင္းမွာ အေျခအေန မေကာင္းပုံေတြကို ေျပာျပသယ္။ ဒါေတြထားပါေတာ့ ေက်းေက်းရယ္။ ၿမိဳင္တို႔လည္း ေ၀ခြဲရခက္ ေနသာေပါ့။ ၿမိဳင္တို႔ ေတာထဲေရာက္ၿပီး ေတာတြင္း အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ ဆက္သြယ္မိၿပီဆုိရင္ ၿမိဳင္တို႔ လြတ္ေအာင္ေရွာင္ရေတာ့မယ္။ သည္ေတာ့ နယ္မကြၽံခင္ စဥ္းစားၾကရသာေပါ့။ သက္ဦးေ၀က ေတာထဲ မ၀င္ဘဲ ရြာတစ္ရြာမွာ အေျခခ်ၿပီး သတင္း စုံစမ္းၾကည့္ခ်င္သယ္လို႔ ေျပာေတာ့ ၿမိဳင္လည္း သေဘာတူလိုက္သယ္။ စမ္းတ၀ါး၀ါး လိုက္ေနသာနဲ႔ စာရင္ ေသခ်ာမွ လိုက္ေခၚသာ ေကာင္းမွာကိုး။

“ၿမိဳင္တို႔ အဲသည္ရြာမွာ ရွိတုန္း ၿမိဳင္တို႔ကို ေခၚလာတဲ့ လူက ေနာက္လူတစ္ေယာက္ကို ေခၚလာခဲ့သယ္။ သူက အေဖနဲ႔ အတူ ေနခဲ့တဲ့လူ။ ဦးဘေသာင္းတဲ့။ ျမင္းျခံနယ္သားပဲ။ သူက သတင္း ႏွစ္ခုေပးသယ္။ ႏွစ္ခုစလုံး မေကာင္းတဲ့ သတင္းေတြပါ ေက်းေက်းရယ္။ သူက အေဖ က်ဆုံးသြားသယ္ဆိုတာ အမွန္ပဲတဲ့။ သူ႔မ်က္စိေရွ႕မွာ ေတြ႕ျမင္လိုက္ရတဲ့ အေဖက်ဆုံး ပုံေတြေျပာျပေတာ့ ၿမိဳင္ျဖင့္ ေၾကာက္လိုက္သာ။ ေတာထဲ မလိုက္ၾကနဲ႔၊ အေျခအေနေတြက ေတာ္ေတာ့္ကို ဆိုးေနလို႔ ေျပာသာတဲ့။ ေနာက္သတင္းက အေမ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းမွာ ဆုံးရွာၿပီဆိုတဲ့ သတင္းပဲ။ အဲသည္အခ်ိန္မွာ ၿမိဳင္ မူးလဲသြားခဲ့သယ္။ ရြာကပဲ ေဆး၀ါးကုသ ေပးၾကသယ္။ ၿမိဳင့္မွာ ကိုယ္၀န္ ရွိေနၿပီဆိုသာ သိလိုက္ရၿပီ။

ေလးစားစြာျဖင့္
ရီနိုမာန္

No comments: