May 14, 2012

အသက္ပါတဲ့ မ်က္ရည္ မျဖစ္ပါရေစ

က်ေနာ့္နာမည္ အရင္းက မ်ိဳးမင္းလတ္။ အိမ္က ေမေမနဲ႔ ေဖေဖက က်ေနာ့္ကို မင္းမင္း လို႔ပဲ ေခၚေတာ့ က်ေနာ့္ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ မ်ိဳးမင္းလတ္ ဆိုတဲ့ နာမည္ေပ်ာက္ျပီး မင္းမင္း ဆိုတဲ့ နာမည္ပဲ သိၾကေတာ့တယ္။ ေဖေဖက အစိုးရဝန္ထမ္း။ ေမေမကေတာ့ အျငိမ္စား မွီခို။ က်ေနာ့္တို႔ အိမ္မွာ မိသားစုဝင္ ငါးေယာက္ပဲ ရွိတယ္။ ေဖေဖရယ္ ေမေမရယ္ ကိုကိုရယ္ က်ေနာ္ရယ္ ေနာက္ျပီး ညီမေလးရယ္။ ေဖေဖက က်ေနာ္တို႔ကို သိပ္ခ်စ္တာ။ က်ေနာ္တို႔ ေမာင္ႏွမ ဘာလိုလဲ ႏွစ္ခြန္းေျပာစရာ မလိုဘူး။ ေမေမလည္း ဘာထူးလဲ။ က်ေနာ္တို႔ ၾကိဳက္တက္တဲ့ ဟင္းေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ တစ္ေန႔ တစ္မ်ိဳး မရိုးေစရဘူး။ အားလံုးထဲမွာ က်ေနာ္ကေတာ့ နည္းနည္းေလး ထူးလိုက္ရမွ ေက်နပ္တက္တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ ၾကိဳက္ဟင္းက တစ္ပတ္ကို ႏွစ္ရက္ အျမဲတမ္းရွိတယ္။ 

က်ေနာ္တို႔ မိသားစုမွာ ထူးျခားတာ တစ္ခုက တစ္ပတ္မွာ တစ္ရက္ သတ္သက္လြတ္စားၾကတယ္။ ဘယ္ရက္လို႔ ပံုမွန္မထားပဲ တစ္ပတ္မွာ မိသားစုဝင္တစ္ေယာက္ရဲ့ ေမြးရက္ကို စားျဖစ္ၾကတယ္။ ဒီအပတ္ ေဖေဖ ေမြးရက္ဆို ေနာက္တစ္ပတ္ ေမေမ့ ေမြးရက္။ ေမေမ ျပီးေတာ့ ကိုကို၊ ကိုကို ျပီးေတာ့ က်ေနာ္၊ က်ေနာ္ျပီးေတာ့ ညီမေလး အလွည့္။ အလွည့္က် ေမြးရက္ေရာက္တိုင္း တစ္ပတ္မွာ တစ္ရက္ေတာ့ ပံုမွန္ တစ္အိမ္လံုး စားၾကတယ္။ အဲဒါေလးကလည္း က်ေနာ့္တို႔ မိသားစုမွာ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ေႏြးေထြးတဲ့ ဆက္ဆံေရးပါပဲ။ 

က်ေနာ္တို႔အိမ္မွာ ကုိကုိက ဥာဏ္အရမ္းေကာင္းတယ္။ စာလည္းေတာ္တယ္။ သူငယ္တန္းကေန ကိုးတန္းထိ ကိုကိုက ေက်ာင္းမွာ တစ္ႏွစ္သံုး အဆင့္ အျမဲဝင္တယ္။ ဆယ္တန္းကို ကိုကိုက ဂုဏ္ထူး ေလးဘာသာနဲ႔ ေအာင္ေတာ့ ေဖေဖနဲ႔ ေမေမက ကိုကို ကို ေဆးေက်ာင္းတက္ေစခ်င္တယ္။ ဒါပင္မဲ့ ကိုကိုက သူ ဝါသနာပါတဲ့ အင္ဂ်င္နီယာ လိုင္းကိုပဲ ေရြးလိုက္တယ္။ ကိုကို တကၠသိုလ္စတက္ေတာ့ က်ေနာ္က ရ တန္းပဲ ရွိေသးတယ္။ ငယ္ငယ္ေလး ကတည္းက မိဘနဲ႔ မခြဲဖူးေတာ့ ကိုကိုေက်ာင္းစတက္တဲ့ ႏွစ္က ကိုကို႔ကို ကားဂိတ္လိုက္ပို႔ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေမာင္ႏွမေတြ ဖက္ျပီး ငိုခဲ့ရဖူးတယ္။ က်ေနာ္တို႔ မိသားစုမွာ ဒါဟာ က်ေနာ္ဘဝရဲ့ မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္ေနတဲ့ ပထမဆံုးေသာ မ်က္ရည္ပဲ။ ကိုကိုက စကားအရမ္းနည္းတယ္။ စိတ္လည္း သိပ္ရွည္တယ္။ က်ေနာ့္ကို တိုတိုေလး ကပ္မွာတယ္။ .... ညီ ေမေမနဲ႔ ေဖေဖကို ဂရုစိုက္ေနာ္တဲ့..... ။

တစ္မိေပါက္ တစ္ေယာက္ထြန္းဆိုတဲ့ စကားကို ပတ္ဝန္းက်င္က က်ေနာ္တို႔ မိသားစုကိုၾကည့္ျပီး မင္းမင္းတို႔ မိသားစုနဲ႔ အဲစကားပံုက တက္တက္ဆင္ေအာင္လြဲေနျပီတဲ့။ အမွန္တကယ္ေတာ့ တစ္မိေပါက္ တစ္ေယာက္ထြန္း ရွိၾကစျမဲပါ။ အဲဒါ ဘယ္သူမွမဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္ ဆိုတဲ့ မ်ိဳးမင္းလတ္ပဲ။ ကိုကိုနဲ႔ ညီမေလးက စာေတာ္သေလာက္ က်ေနာ္ကေတာ့ တစ္ႏွစ္တစ္တန္ ပံုမွန္ေအာင္တဲ့ အေနအထားပဲ။ က်ေနာ္ ဆယ္တန္း တစ္ႏွစ္က်ေတာ့ ကိုကိုက သူ႔ေက်ာင္းတစ္ႏွစ္ေအာက္ျပီး က်ေနာ္ကို ဂိုက္ျပန္လာလုပ္ေပးမယ္ေျပာလို႔ က်ေနာ္ ဒီႏွစ္ေအာင္ေအာင္ ေျဖပါ့မယ္ ဆိုတဲ့ ဂတိကို ေပးလိုက္ရတယ္။ ကိုကို က်ေနာ့္အေပၚ ဘယ္ေလာက္ခ်စ္တယ္ ဆိုတာကို က်ေနာ္  သိျပီးသားပါ်။ ကိုကိုက က်ေနာ့္ကိုတင္ ခ်စ္တာမဟုတ္ဘူး။ ညီမေလးကိုလည္း ကိုကိုက သူ႔ သမီးေလးတစ္ေယာက္လိုခ်စ္တယ္။ ညီမေလးကလည္း ကိုကိုနဲ႔ က်ေနာ္ကိုဆိုရင္ ကိုကို ကိုပိုခ်စ္တယ္ဆိုတာ က်ေနာ္ သိပါတယ္။ က်ေနာ္ကလည္း ညီမေလးကို ခ်စ္ေတာ့ စိတ္မဆိုးရက္ပါဘူး။

က်ေနာ္ ဆယ္တန္း ဒုတိယႏွစ္ေျဖျပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေဖေဖ လူၾကီးေရာဂါနဲ႔ ေဆးရံုးတက္ရတယ္။ အရမ္းစိတ္ပူတက္တဲ့ ကိုကို႔ကို ေဖေဖ ေဆးရံုးတက္ရတဲ့ အေၾကာင္း လံုဝ အသိမေပးခဲ့ဘူး။ ကိုကို သာသိခဲ့လွ်င္ က်ေနာ့္ကိုဆူမွာ ေသခ်ာတယ္။ မေတာ္တဆ အေျပာေကာင္း မဆိုေကာင္း ေဖေဖသာ တစ္ခုခုျဖစ္သြားခဲ့ရင္လို႔ ေတြးလိုက္ေတာ့ မျဖစ္မေနကိုကို႔ ကို အသိေပးဖို႔ အားေတြ ဝင္လာျပီး ကိုကိုဆီ ဖုန္းသြားေခၚမယ္လို႔ ထရပ္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ ရုတ္တရက္ ေမေမ့ရဲ့ အသံၾကားလိုက္ရတယ္။ ေမေမ့ ေအာ္သံကို ၾကားလိုက္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ က်ေနာ္ရင္ဘတ္ကို တစ္ခုခုနဲ႔ ေျပးေဆာင့္ခံလိုက္ရသလိုပဲ အသက္ရႈဖို႔ ေမ့သြားခဲ့တယ္။ က်ေနာ့္ရဲ့ အၾကည့္အာရံုကို ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ေဖေဖ့ကုတင္နားမွာ ျဖဴျဖဴေတြပဲေတြ႔ေနရတယ္။ က်ေနာ္ သိလိုက္ပါျပီ။ က်ေနာ္ ထင္သလို မျဖစ္ပါေစနဲ႔။ ရပ္ေနတဲ့ က်ေနာ့္ေျခေထာက္ေတြ အားမရွိေတာ့ သလို ျပိဳဆင္းသြားခဲ့ရေတာ့တယ္။

ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ေဖေဖဆံုးတဲ့ ရက္နဲ႔ ကိုကို စာေမးပြဲရက္နဲ႔ ကြက္တိျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ က်ေနာ္နဲ႔ ေမေမ တိုင္ပင္ျပီး ကိုကို႔ကို အသိမေပးျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ေဖေဖ ရက္လည္မတိုင္ခင္ တစ္ရက္မွာ ကိုကိုဆီက ဖုန္းဝင္လာတယ္။ ေမေမကေတာ့ ဖုန္းေျပာနိုင္ေလာက္တဲ့  ခြန္းအားမရွိလို႔တဲ့ က်ေနာ့္ကို သြားေျပာခိုင္းတယ္။ ညီမေလးကို သြားေျပာခိုင္းရင္လည္း ေသခ်ာေပါက္ ငိုေနမွာသိလို႔ က်ေနာ္ကို သြားေျပာခိုင္းတယ္။ ေမေမက ေဖေဖကိစၥ တစ္ခြန္းမွ မဟဖို႔ အတန္တန္မွာတယ္။ က်ေနာ္လည္း ကိုကို စိတ္ထိခိုက္မွာ ဆိုးတာေၾကာင့္ လံုးဝမေျပာဘူးလို႔ ဆံုးျဖတ္ထားလိုက္တယ္။ က်ေနာ္ ဖုန္းခြက္ကို ေကာက္ကိုင္လိုက္တယ္ ဆိုရင္ပဲ ..... ညီ ေဖေဖ ေနေကာင္းလား...။ ကိုကို ညတုန္းက အိပ္မက္မက္တယ္.....။ ေဖေဖ ကိုကို႔ဆီကို အဝတ္အသစ္ေတြ ဝတ္ျပီး ကိုကို႕ကုိ လာျပံဳးျပတယ္ ညီ။ ေဖေဖ ေနေကာင္းရဲ့ လားညီ။ ကိုကို႔ ကို တစ္ခုခု ျပန္ေျပာအံုးေလ ညီ။ ေဖေဖ ေနေကာင္းရဲ့လားလို႔...။ ညီ ... ကိုကို ေမးေနတယ္ေလ......။

က်ေနာ္ ဖုန္းခြက္ကို ကိုင္လွ်က္ ပါးေပၚမွာ မ်က္ရည္ေတြ သြင္းသြင္းစီးေနပါေတာ့တယ္။ မနက္ျဖန္ ေဖေဖ့ ရက္လည္လို႔ ဘယ္လိုခြန္အားေတြနဲ႔ က်ေနာ္ ျပန္ေျပာရမွာလဲဗ်ာ။ က်ေနာ္ ဘာမွ မေျပာလို႔ ကိုကိုစိတ္ဆိုးခ်င္လည္း ဆိုးပါေစေတာ့....။ ပါးေပၚမွာ စီးက်ေနတဲ့ မ်က္ရည္ေတြကို လက္နဲ႔ သက္ခ်လိုက္ျပီး သက္ျပင္းရွည္ၾကီး တစ္ခ်က္ကို အသံမထြက္ေအာင္ ခ်လိုက္တယ္။ ျပီးေတာ့ လည္ပင္ကို အေကာင္းဆံုး အေနအထားေျပာင္းျပီး

....... ကိုကို .... မနက္ျဖန္ အေရာက္ျပန္လာခဲ့ေနာ္... ညီ ကားဂိတ္မွာ လာေစာင့္ေနမယ္။ 
....... မနက္ျဖန္ မေရာက္ေရာက္ေအာင္ ျပန္လာခဲ့ပါေနာ္ ကိုကို .... က်ေနာ္ ဖုန္းခ်လို႔ အျပီးမွာေတာ့......

က်ေနာ့္ရင္ဘတ္ၾကီး တစ္ခုလံုး ကြဲလုမတက္ ျဖစ္ေနရျပီ။ ေဖေဖ ေနရာမွာ က်ေနာ္သာ ျဖစ္လိုက္ပါေတာ့လားဗ်ာ။ 

ဒုတိယ အၾကိမ္ေျမာက္ က်ရတဲ့ မ်က္ရည္ေတြက ခါးသီးလြန္းလွပါတယ္။

ေလးစားစြာျဖင့္
ရီနိုမာန္

3 comments:

ice-cream said...
This comment has been removed by the author.
ေဆာင္းႏွင္းရြက္ said...

ဖတ္ၿပီး စိတ္မေကာင္းၿဖစ္လို႕
ဖတ္သြားတယ္ပဲ ေၿပာခဲ့ေတာ့မယ္ .. ကိုရီႏို ..

ခင္မင္လွ်က္
ေဆာင္းႏွင္းရြက္

ေန၀သန္ said...

ရင္ကို တကယ္ထိတဲ့ စာေလးတစ္ပုဒ္ပါ အစ္ကိုေရ..... လက္ရာေတြ မဖတ္ရတာၾကာေပမယ့္.... ရင္ကိုထိေနဆဲပါပဲ...

ခင္မင္လ်က္
ေန၀သန္