July 3, 2011

ဘဝရဲ႕ တစ္ေနရာမွာ ရွိခဲ့ဖူးသည္

ေလာကမွာ အမွတ္တရ ျဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ အမ်ားၾကီးရွိၾက၏။ အမွတ္တရ အမ်ားၾကီးထဲမွ က်ေနာ့္အတြက္ မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္ေစခဲ့ေသာ ေက်ာင္းဆရာဘဝေလးကိုလည္း ေမ့ထားလို႔မရနိုင္ ျဖစ္ရျပန္ပါသည္။ စာသင္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ဟုဆိုပင္မဲ့ စာသင္ကာလ ၉လေလာက္ဟာ က်ေနာ္ဘဝရဲ႔ ေမ့မရတဲ့ အမွတ္တရမ်ားလို႔ ဆိုလွ်င္လဲ မွားနိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ တစ္ၾကိမ္တစ္ခါသာ ျပဳလုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္မွ ရယူလိုက္မိတဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႔ ခံစားခ်က္ကိုလည္း ယခုအခ်ိန္တြင္ ျပန္လည္ခံစားပီတိ ျဖစ္ရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ႏွင့္က်ေနာ္သာဆိုလွ်င္ ယခုအခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္းဆရာဘဝျဖင့္ အရိုးထုတ္ေနမိမွာ အမွန္ပါ။ သို႔ေသာ္ မိဘဆႏၵကို မဆန္႔က်င္လိုေသာေၾကာင့္ စာသင္ႏွစ္တစ္ႏွစ္အျပီးမွာ က်ေနာ္ေက်ာင္းဆရာ အလုပ္မွ အလုပ္ထြက္ခဲ့လိုက္သည္။

ယခုအခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္နဲ႔ အေနေဝးခဲ့ပင္မဲ့ ထိုအခ်ိန္ ထိုကာလက အမွတ္တရ အရိပ္ေလးေတြက က်ေနာ့္ ရင္ထဲမွာ ယခုအခ်ိန္ထိ ရွင္သန္ေနျမဲျဖစ္သည္။ အမွတ္ရေစေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားထဲမွ ပထမဆံုး အမွတ္၇ေနသည့္ အခ်က္မွာ က်ေနာ္တာဝန္က်ေသာ မူလတန္းေက်ာင္းသည္ ရပ္ရြာမွ ကိုယ္ထူးကိုယ္ထ ေက်ာင္းေလးျဖစ္သည္။ ထိုမူလတန္းေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းအုပ္လည္း က်ေနာ္၊ စာျပဆရာလည္း က်ေနာ္၊ အားကစားဆရာလည္း က်ေနာ္၊ ေနာက္ဆံုး သန္႔ရွင္းေရး အလုပ္သမားလည္း က်ေနာ္သာ ျဖစ္သည္။ တစ္ေက်ာင္းလံုးတြင္ ဆရာဆို၍ က်ေနာ္တစ္ေယာက္တည္းသာ ရွိသည္။ မဆီမဆိုင္ က်ေနာ္ေလးတန္းေက်ာင္းသားဘဝက အျဖစ္အပ်က္ေလး တစ္ခုကိို သြာသတိရမိသည္။ က်ေနာ္တို႔ ေလးတန္းႏွစ္က အစိုးရစစ္ ျဖစ္သည္။ အစိုးရစစ္မတိုင္မွီ ပထမအစမ္းႏွင့္ ဒုတိယအစမ္း ဆိုျပီး စာေမးပြဲေျဖၾကရသည္။ က်ေနာ္တို႔ အခန္းမွာ ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူေပါင္း ၇၀ေက်ာ္ ရွိသည္။ ပထမအစမ္း စာေမးပြဲ၌ တစ္ခန္းလံုးတြင္ ဘာသာစံုေအာင္မွတ္ျဖင့္ ေအာင္ေသာသူ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးသာ ရွိခဲ့သည္။ ထိုသူမွာ အျခားသူမဟုတ္ေခ်။ က်ေနာ္သာ ျဖစ္သည္။ ယခုလည္း တစ္ေက်ာင္းလံုးတြင္ ဆရာဆို၍ က်ေနာ္တစ္ဦး သာရွိသည္။

တစ္ေက်ာင္းလံုး ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား အေရအတြက္မွာ ၂၀ပင္ မျပည့္ခ်င္ပါ။ စ ေက်ာင္းအပ္လက္ခံတုန္းကေတာ့ ေက်ာင္းသား အေရအတြက္ ၂၀ေက်ာ္ရွိခဲ့သည္။ တကယ့္တကယ္ေက်ာင္းလာတက္ေတာ့ ၁၈ေယာက္မွ်သာ လာတက္ၾကသည္။ က်ေနာ့္အတြက္ ကံေကာင္းသည္မွာ အတန္းၾကီးျဖစ္တဲ့ ေလးတန္းေက်ာင္းသား သံုးေယာက္ ရွိေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္ရဲ႔ စာသင္ခ်ိန္တစ္ခ်ိဳ႔ႏွင့္ အားကစားခ်ိန္မ်ားမွာ ထိုေလးတန္းေက်ာင္းသားမ်ား ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ က်ေနာ္ အနားရ ရသည္။ စာသင္ႏွစ္အစတြင္ေတာ့ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ေက်ာင္းဆရာျဖစ္ရသလို၊ ေက်ာင္းသားတစ္ျဖစ္လည္း ဘာသာစကားကို ေလ့လာရျပန္ပါသည္။ က်ေနာ္တာဝန္က်ေသာ ေဒသသည္ ပအို႔ဝ္ေဒသ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ ေက်ာင္းသားေလးမ်ားမွာ ျမန္မာလိုု ေျပာ၍နားမလည္ေသာ အခါမ်ိဳးတြင္ သူတို႔ ဘာသာစကားျဖင့္ ရွင္းျပမွသာ နားလည္ၾကေတာ့သည္။ ဒါေၾကာင့္လည္း က်ေနာ့္မွာ ေက်ာင္းဆရာတစ္ျဖစ္လည္း သူတို႔ဘာသာစကားကို သင္ယူေလ့လာရျပန္ပါသည္။

စာသင္ႏွစ္လယ္ေလာက္မွာေတာ့ ကေလးေတြႏွင့္က်ေနာ္ အေပးအယူမွ်လာ ၾကပါသည္။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာကို သူတို႔ေလးေတြ နားလည္လာၾကသလို၊ နားမလည္ေသာ ျမန္မာစာတစ္ခ်ိဳ႕ကိုလည္း ပအို႔ဝ္ဘာသာ စကားျဖင့္ ျပန္လည္ရွင္းျပ နိုင္ခဲ့သည့္အထိ အဆင္ေျပလာခဲ့သည္။ သူတို႔ေလးေတြနဲ႔ က်ေနာ္ အဆင္ေျပေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ အဆင္မေျပျဖစ္ေနၾကသည္က က်ေနာ္၏ မိဘမ်ား ပင္ျဖစ္ၾကေတာ့သည္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ အေမနဲ႔အေဖသည္ က်ေနာ္ကို ျပန္ေခၚေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္ဒီေက်ာင္းဆရာ အလုပ္ကို စိတ္ဝင္စားသြားမည္ကို က်ေနာ့္၏အေမသည္ အလြန္မွ စိုးရိမ္ပူပန္ေန၏။ ထိုေနာက္မွာေတာ့ အေမနဲ႔ က်ေနာ္ အလဲအလွယ္တစ္ခုကို သားသမီးႏွင့္ မိဘႏွစ္ဦး သေဘာတူ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါေတာ့သည္။

စာသင္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ရဲ႔ ေနာက္ဆံုးကာလျဖစ္တဲ့ စာေမးပြဲၾကီး ျပီဆံုးသြားခ်ိန္မွာေတာ့ မိဘႏွင့္ သားသမီးၾကားထားရွိတဲ့ ဂတိအတိုင္း ေက်ာင္းဆရာအလုပ္မွ က်ေနာ္အျပီးအပိုင္း စြန္႔လႊတ္လိုက္ပါေတာ့သည္။ ေနာက္ႏွစ္တြင္ ဒီေက်ာင္းကို ျပန္လာမွာပဲလို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကမဲ့ ကေလးေတြ အတြက္ေတာ့ က်ေနာ္ဝမ္းနည္းခံစားခဲ့ရပါသည္။ က်ေနာ့္၏ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္သည္ တရားဝင္အစိုးဝန္ထမ္း မဟုတ္ေသးတာေၾကာင့္ လြယ္လြယ္ႏွင့္ပင္ ထြက္လိုရပါသည္။ ေနာက္ႏွစ္ဒီရြာေလးကို က်ေနာ္ျပန္လာနိုင္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ရြာလူၾကီးကိုေျပာျပေတာ့ က်ေနာ္ကို ဘာမွ ျပန္မေျပာပဲ စိမ့္စိမ့္ၾကီးၾကည့္ေနေသာ ရြာလူၾကီး၏အၾကည့္ကို က်ေနာ္ နားလည္လိုရပါသည္။ ျမိဳ႔ႏွင့္ အလွမ္းေဝးလွတဲ့ ဒီရြာေလးမွာ အစိုးရမွခန္႔တဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္ရဖို႔ ေနေန၊ က်ေနာ္တို႔လို႔ ဆြဲခန္႔ ဆရာတစ္ေယာက္ရဖို႔ေတာင္ မလြယ္ကူပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ထင္ပါသည္။ က်ေနာ္ျပန္မလာနိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာေတာ့ စိတ္မေကာင္းျခင္းမ်ားစြာျဖင့္ က်ေနာ္ကိုၾကည့္ေနေသာ အၾကည့္ကို နားလည္လို႔ရနိုင္ပင္မဲ့ တဖက္မွာ ရွိေနတဲ့ မိဘမ်ားကိုေတာ့ က်ေနာ္ေၾကာင့္ စိတ္မဆင္းရဲေစခ်င္ပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း က်ေနာ့္စိတ္ကို ပိုင္ပိုင္နိုင္နိုင္ပဲ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါသည္။

သံေယာဇဥ္ျဖစ္ေနၾကျပီးျဖစ္တဲ့ က်ေနာ့္ တပည့္ေလးေတြအေပၚမွာေတာ့ က်ေနာ္ မရက္စက္ခ်င္ပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေနာက္စာသင္ႏွစ္မွာ က်ေနာ္ျပန္မလာေတာ့ဘူး ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကို ကေလးေတြ မသိေအာင္လို႔ ရြာလူၾကီးမ်ားကို မေျပာရန္ က်ေနာ္ကပဲ ေတာင္းပန္ထားလိုက္သည္။ ဒီလိုနဲ႔ က်ေနာ္ျပန္မဲ့ မနက္မွာေတာ့ ရြာမွ လူၾကီးတစ္ခ်ိဳ႔ႏွင့္ က်ေနာ့္တပည့္ ၁၈ေယာက္စလံုး က်ေနာ့္ကို ရထားဘူတာရံုေလးသို႔ လိုက္ပို႔ေပးၾကသည္။ ရထားလာရန္ နာရီဝက္ေလာက္လိုေသးတာေၾကာင့္ ကေလးေတြနဲ႔ စကားလက္ဆံုၾကရင္း စာၾကိဳးစားဖို႔၊ လိမၼာဖို႔၊ လူၾကီးမိဘမ်ားကို ရိုေသဖို႔ ျမန္မာလိုတစ္မ်ိဳး ပအိုဝ့္လို တစ္မ်ိဳးနဲ႔ က်ေနာ္ ရွင္းျပေနတုန္းမွာ......

" .... ကဲ ....ကဲ... ကေလးတို႔ ရထားလာေတာ့မယ္။ မင္းတို႔ ဆရာေလးကို ထိုင္ျပီး ကန္ေတာ့လိုက္ၾကအံုး "

က်ေနာ္ ဟန္႔တားခ်ိန္မရလိုက္။ ကေလးမ်ား အားလံုး က်ေနာ္ေရွ႔သို႔ေရာက္လာၾကသည္။ ဒီအေျခအေနကို က်ေနာ္ လက္မခံခ်င္ပါ။ ကေလးေတြအေပၚ က်ေနာ္ရက္စက္ရာ က်ေနမည္ဟု ထင္မိသည္။ တဆက္တည္းမွာပဲ "ငါက သူတို႔ေလးေတြရဲ႔ ဆရာျဖစ္ခဲ့ဖူးတာပဲ။ ဆရာဆိုတဲ့ နာမနဲ႔ အညီ ငါခံယူထိုက္ပါတယ္။" ဘယ္လိုအေတြးေၾကာင့္မွန္း က်ေနာ္မေျပာတက္။ ၇င္ထဲမွာ အလိုလိုစို႔တက္လာခဲ့သည္။ မ်က္ဝန္းအိမ္မွာလည္း ျပည့္လွ်ံလာတဲ့ မ်က္ရည္ေတြ။ ဒါ ဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႔ ပီတိ မ်က္ရည္ေတြလား။ ရင္ထဲမွာ စိတ္မေကာင္းျခင္းမ်ားစြာျဖင့္ က်ေနာ္ရထားေပၚတက္လာခဲ့သည္။

ရထားထြက္ခါးနီးေက်ာင္းသား တစ္ဦးရဲ႔ ေအာ္ေျပာလိုက္တဲ့ အသံကိုၾကားလိုက္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ က်ေနာ္ရဲ႔ မ်က္ဝန္းအိမ္ထဲမွ မ်က္ရည္မ်ားဟာ ဒုတိယအၾကိမ္ ျပည့္လွ်ံလို႔ သြားပါေတာ့သည္။

" ဆရာ...ဆရာ့ကို သားတို႔ ေနာက္ႏွစ္ ေမွ်ာ္ေနမယ္ေနာ္...." တဲ့။


ေလးစားစြာျဖင့္
ရီနိုမာန္

2 comments:

အဂၤါဟူး said...

ေျပာရင္ ယံုမလားဗ်ာ... ဒီစာကို ဖတ္ၿပီးခါနီးမွာ... မ်က္ရည္၀ဲ ၿပီး ဆို႕နင့္လာတယ္။

တစ္ခါတစ္ရံ ဘ၀ရဲ႕ေလာကဓံေတြဟာ သာမန္ ပုထုဇဥ္ေတြကို ဆို႕နင့္ေၾကကြဲေစၿပီး တစ္သက္လံုးအမွတ္ ရေနတတ္တယ္ဗ်ာ။

Ree Noe Mann said...

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ ယခုလို အားေပးလို႔။