“ေျပာရဦးမယ္ ေက်းေက်းရယ္။ ၿမိဳင္တို႔ကို အက်ဳိး အေၾကာင္း ေျပာျပတဲ့ ဦးဘေသာင္းက အေမ့ဆီကို အေဖလႊတ္လို႔ ေတာပုန္းရည္သည္ အျဖစ္နဲ႔ ရြာကို ႏွစ္ေခါက္ ေရာက္ဖူး သယ္တဲ့။ အေဖ က်ဆုံးသာကို အေမ့ဆီ အက်ဳိးအေၾကာင္း ေျပာမယ္ဆိုၿပီးသြားေတာ့ အေမ ဆုံးသြားၿပီဆိုသာ သိခဲ့သာတဲ့။ သည္သတင္းေတြက ေသခ်ာၿပီ။ မိဘႏွစ္ပါး မရွိၾကေတာ့ဘူး။ ၿမိဳင္လည္း ေတာကြၽံခဲ့ၿပီ။ ဘ၀ ကြၽံခဲ့ၿပီ။ ၿမိဳင့္ေၾကာင့္ သက္ဦးေ၀ ခမ်ာလည္း ဒုကၡ ေရာက္ခဲ့ရသယ္။ ၿမိဳင့္မွာ အေမ့ကို ထားၿပီး အေဖ့ဆီ လာခဲ့ေတာ့လည္း အေဖက မရွိေတာ့ဘူး။ ေနာက္လွည့္ ၾကည့္ေတာ့ အေမကလည္း ေ၀းရၿပီ။ ေရာက္ေနတဲ့ ေနရာက ေတာႀကီးေခါင္ေခါင္။ သည္ၾကားထဲ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ၿမိဳင့္ ကိုယ္၀န္က ရင့္လာခဲ့ၿပီ။ ေတာမေရာက္ ေတာင္မေရာက္ဆိုသာ ဒါမ်ဳိးေနမွာပါ ေက်းေက်းရယ္။ အစာ အာဟာရကလည္း မျပည့္စုံ၊ ေဆး၀ါးဓာတ္စာကလည္း မစားရေတာ့ ရြာလက္သည္နဲ႔သမီးကို ေမြးေတာ့ ေျခာက္ေပါင္ေတာင္ ရွိပါ့မလား မသိဘူး။
တကယ့္ႂကြက္ကေလးလို ေမြးလာသာပါ။ ကေလးဆိုသာ ငိုႏိုင္တဲ့ အားေတာင္ မရွိခဲ့ရွာဘူး။ ၿမိဳင္ကလည္း ႏုိ႔မထြက္ေတာ့ ရြာကပဲ ႏို႔တိုက္ၾက၊ ျပဳစုၾကသယ္။
“တိုတို ေျပာၾကပါစို႔ ေက်းေက်းရယ္။ ေျပာရရင္ ရင္နာစရာေတြခ်ည္းပါ။ ဦးဘေသာင္း ေျပာတဲ့ စကားထဲမွာ ျမင္းျခံမွာ ျဖစ္ေနသာက ၿမိဳင္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ခိုးရာ လိုက္ေျပးၾကၿပီ ဆိုသာထက္ ေတာခိုသြားၾကၿပီဆိုတဲ့ သတင္းက ပိုႀကီးေနသတဲ့။ ၿမိဳင္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို ဖမ္းဖို႔ ရွိသယ္ဆိုသာ ပါေလေတာ့ ၿမိဳ႕ေတြကို ေရွာင္ၾကရသာေပါ့။ အဲသည့္အခါ ေတာရြာေတြမွာကလည္း အေျခအေနေတြ မေကာင္းဘူး မဟုတ္လား။ ၿမိဳင္တို႔မွာ ေျပးလို႔ ခ်ည္းေနရသယ္ ေျပာပါေတာ့။ ရြာေပါင္းကို အေတာ္စုံပါသယ္။ ၿမိဳင္တို႔ကို ႏွစ္ဖက္စလုံးက မသကၤာ ျဖစ္ေနသာဆိုေတာ့ အေတာ့္ကို ဇာတ္ျမႇဳပ္ ေနခဲ့ၾကရသာပါေလ။ ေနာက္ေတာ့ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ ေစေတာ့ဆိုၿပီး ေတာၿမိဳ႕ကေလးမွာ အိမ္ကေလး တစ္လုံး ငွားေနခဲ့ ၾကသယ္။ သမီးကေလးက ဥာဏ္မမီ ရွာေတာ့ခမ်ာ ေက်ာင္းရယ္လို႔လည္း မတက္ခဲ့ရ ရွာပါဘူး။ ၿမိဳင္ကပဲ ရသေလာက္ စာသင္ေပးခဲ့သယ္။ သမီးစိတ္က ေဒၚတိ ေဒၚရာ ဆိုေပသိ သနားသာနဲ႔ပဲ ခြင့္လႊတ္ထားခဲ့ရသယ္။ သည္ေတာ့ ပိုဆိုးလာ ျပန္ေရာ။ စကားလည္း နားေထာင္ခ်င္မွ ေထာင္သာရယ္။
“သမီး ဆယ္ႏွစ္သမီးေလာက္ ေရာက္ေတာ့ သက္ဦးေ၀ တီဘီေရာဂါ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ခံစားေနရပါၿပီ။ ေဆးရယ္၀ါး ရယ္လို႔လည္း ေကာင္းေကာင္း မကုရေတာ့ ဗုံးဗုံးလဲေတာ့သာ ပါပဲ။ ၿမိဳင္ျဖင့္ ယူက်ဳံးမရ ျဖစ္လိုက္ရသာေလ။ ခမ်ာ ၿမိဳင့္ အတြက္ ဘ၀ ေပးသြားရရွာသယ္လို႔ေတာင္ ေျပာပါရေစေတာ့။ သူဆုံးခါနီးေတာ့ ၿမိဳင့္ကို ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမင္းျခံကို ျပန္ေနဖို႔ မွာသြားခဲ့ရွာသယ္။ သမီးအတြက္ လုံျခဳံမႈ ရွိေစခ်င္လို႔တဲ့။ ဒါေပမယ့္ ၿမိဳင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ရင္မဆိုင္ရဲသာနဲ႔ အဲသည္ရြာမွာပဲ ေပေနခဲ့ပါေသးသယ္။
“သက္ဦးေ၀ေၾကာင့္ ၿမိဳင္ သံေ၀ဂရခဲ့သာ ဘာလဲဆိုေတာ့ ထြက္လာကတည္းက သူ႔မိသူ႔ဖ သူ႔ေဆြသူ႔မ်ဳိး သူ႔ရပ္သူ႔ရြာကို ျပန္မေရာက္ခဲ့ရရွာပါလားလို႔ ေတြးမိသယ္။ ၿမိဳင္က ေနဦးေတာ့ သမီး အူတိအူခ်ာ ကေလးအတြက္ ၿမိဳင္စဥ္းစားရေတာ့မယ္။ ၿမိဳင္မရွိေတာ့ဘူး ဆိုရင္ သည္သမီးကေလး ဘယ္သူ႔လက္ကို အပ္ထားခဲ့ရမလဲ။ ၿမိဳင့္၀န္းက်င္မွာ သူစိမ္းေတြပဲ ရွိသယ္။ သည္ေတာ့ သမီးအတြက္ လုံျခဳံမႈဟာ ကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္ရြာ ကိုယ့္ေဆြကိုယ့္မ်ဳိး အသိုက္အ၀န္းရဲ႕ရင္ခြင္ပဲလို႔ ၿမိဳင္ သေဘာေပါက္ လာခဲ့ပါသယ္။ ၿမိဳင္တို႔ သားအမိရဲ႕ဘ၀ဟာ ေဆြရိပ္မ်ဳိးရိပ္ ေအာက္မွာရွိမွသာ အဓိပၸာယ္ ရွိမွာေပါ့လို႔ ေတြးမိသယ္။ နဂိုက ၿမိဳင္ ေဆြရိပ္မ်ဳိးရိပ္ကို မျပန္ေတာ့ဘူး။ မ်က္ႏွာ မျပေတာ့ဘူးလို႔ ဆုံးျဖတ္ထားသာပါ။ သမီး အရြယ္ ေရာက္လာေတာ့ ၿမိဳင့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ျပင္ရေတာ့မယ္ဆိုသာသိၿပီ။ သမီးကို ၿမိဳင္ မထိန္းႏိုင္ေတာ့ဘူး။ သြားခ်င္ရာသြားေနသာမ်ဳိး၊ ညႀကီး သန္းေခါင္ လမ္းထေလွ်ာက္သာမ်ဳိးက အစ မေၾကာက္မလန္႔ ရွိေလေတာ့ သမီးကေလး ဒုကၡေရာက္ရေခ်ရဲ႕ဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔ ၿမိဳင္ ျပန္ဖို႔ ေရြးခ်ယ္လိုက္သယ္။
“ၿမိဳင္တို႔ သားအမိ ဘယ္ကိုျပန္ရမလဲ။ ဘႀကီးျမတ္သာတို႔၊ ညီမေလးခိုင္တို႔ ဆီလား။ သက္ဦးေ၀ရဲ႕ မိဘမ်ား ဆီကိုလား။ ထေနာင္းတိုင္ ရြာကိုလား။ တကယ္တမ္း ၿမိဳင္ တမ္းတမိသာက အေမ့ရဲ႕ ရင္ခြင္ပဲ။ သည္ေတာ့ အေမ့ရဲ႕ရြာ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းကိုပဲ ျပန္မယ္လို႔ ေရြးခ်ယ္လိုက္သယ္။ အေမမရွိေပမယ့္ ၿမိဳင့္ အေပၚမွာ အေမနဲ႔မျခား ေမတၱာ ရင္ေငြ႔ေပးႏိုင္တဲ့ ေက်းေက်း ရွိရာ အရပ္ကို ၿမိဳင္ ျပန္လာခဲ့သာပါ။ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းကို ပထမ ဆုံးေျခခ်ခဲ့သာ အေမ့သခ်ဳႋင္းကို ကန္ေတာ့ခ်င္လို႔ပါ။ ၿမိဳင့္ ေရွ႕ေရးဆိုတာထက္ သမီးကေလး ေရွ႕ေရးက ပိုအေရးႀကီးသယ္ မႈတ္လား။ ဘႀကီးဆီကိုလည္း ၿမိဳင္ပဲ ဖုန္းဆက္ပါ့မယ္။ ျမင္းျခံ ကိုတစ္ရက္သြားၿပီး သက္ဦးေ၀ မိဘမ်ားကိုလည္း ကန္ေတာ့မယ္။ ထေနာင္းတိုင္က အမ်ဳိးေတြဆီကိုလည္း ၀င္မယ္။ မအိမ္စိုကို ေဆြျပမ်ဳိးျပ သြားရမယ္ ေက်းေက်း။ ၿမိဳင္လည္း ေက်ာင္းဆရာမ အလုပ္ေလွ်ာက္မယ္”
“အခုေတာ့ ၿမိဳင္တို႔သားအမိ ေက်းေက်းနဲ႔ေနလိုက္ဦးမယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ပဲ ရွိတယ္။ ၿမိဳင္ မွားခဲ့သယ္ဆိုရင္ ခြင့္လႊတ္ပါေတာ့ ေက်းေက်းရယ္”
ရြာ့ေတာင္ပိုင္း အလွဴအိမ္၀ိုင္း တိုက္ဆီက အသံခ်ဲ႕စက္သံ ညံလွသည္။ ေဆာင္းကြၽတ္လို႔ သီးႏွံေပၚခ်ိန္ ေရာက္သည္ႏွင့္ အလွဴသံေတြ ၾကားလာရၿပီ။ တစ္ရြာလုံးလိုလို အလွဴ အတြက္ အလုပ္ေတြမ်ားေနၾကသည္။ ရီးေက်းဥပင္ ၾကက္သြန္လွီး ဆန္ေရြးလိုက္လိုက္ရေသးသည္။ ၀ိုင္းလုံးျပည့္ ထိုး ထားေသာ မ႑ပ္ႀကီးထဲမွာ ဖ်ာၾကမ္းေတြ အျပည့္ခင္းထားသျဖင့္ အားသူက အားသလို ေရာက္လာၾကကာ ဆန္ေရြး၊ ပဲေရြးလိုက္ၾကတာ ရြာဓေလ့ပင္။ သည္ရက္ထဲမွာ မအိမ္ၿမိဳင္ မရွိ။ မအိမ္စိုကို ရီးေက်းဥႏွင့္ ထားခဲ့ကာ ျမင္းျခံကို အလုပ္ကိစၥႏွင့္ သြားေနခိုက္ျဖစ္သည္။ မအိမ္ၿမိဳင္ သားအမိကို ဘႀကီးျဖစ္သူ ဦးျမတ္သာက ၀မ္းသာအားရ လာေတြ႕ခဲ့ကာ ေရွ႕ေရးစီမံေပး ခဲ့သည္။ သက္ဦးေ၀ မိဘမ်ားႏွင့္ ထေနာင္းတုိင္က ေဆြမ်ဳိးေတြ ကလည္း လာေနေစခ်င္ ၾကသည္။ မအိမ္ၿမိဳင္က မူလတန္းျပ ဆရာမေ လွ်ာက္ထားသည့္ကိစၥ အဆင္ေျပလွ်င္ တစ္ေနရာမွာ အေျခခ်ဖို႔ စိတ္ကူးထားသည္။ သည္ရက္ထဲမွာ လူကိုယ္တုိင္ လာေတြ႕ပါမွာသျဖင့္ ျမင္းျခံကိုလိုက္သြားျခင္း ျဖစ္သည္။ မအိမ္စိုကို ပထမတစ္ေခါက္ ႏွစ္ေခါက္ေခၚ သြားခဲ့ေသာ္လည္း အလုပ္ကိစၥႏွင့္မို႔ သည္တစ္ေခါက္ရြာမွာပဲ ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
“မအိမ္ၿမိဳင္ သမီးက အေခ်ာေလးပဲ ရီးေက်းဥရဲ႕၊ မေအ က ဘယ္သြားလို႔တုံး”
“ျမင္းျခံကို ႏွစ္ရက္သံုးရက္ ေျပးသာ၊ အလုပ္ ကိစၥေခၚလို႔”
“ရီးေက်းဥနဲ႔ေတာ့ ေနသားပါလား”
“ေနသယ္။ ေရာက္စတုန္းက စိမ္းေသးေတာ့ ေျပာစကား ဆိုစကား နားမေထာင္ခ်င္ဘူး။ ခုေတာ့ ခင္ရွာပါၿပီ။ ေခၚသာေတာ့ ေက်းဥတဲ့ေလ”
ေမးသူေတြက ေမးေတာ့လည္း ရီးေက်းဥက အလိုက္သင့္ ေျဖရပါ၏။
အလွဴ အ၀င္ည။
ညဦးပိုင္းတုန္းကေတာ့ မ႑ပ္ထဲမွာ ရြာေမာင္းဆုိင္းႏွင့္ ရြာမင္းသမီးတို႔ ဧည့္ခံကေလး ပါသျဖင့္ အလွဴ ကူလုပ္ၾကရင္း အလွဴအိမ္ ေရာက္ၾကရသည္။ ခ်က္သူေတြကခ်က္၊ ဖက္စိမ္း ကြမ္းေတာင္ ထုိးသူေတြကထိုး၊ မနက္ျဖန္ရွင္ေလာင္း လွည့္ရန္ ျပင္သူေတြကျပင္၊ ပရိကၡရာေတြ ေနရာခ်သူေတြကခ်။ ေမာင္းဆိုင္းႏွင့္ မင္းသမီး ကတာကို မအိမ္စို သေဘာက်ေန သည္။ မင္းသမီးကိုၾကည့္ရင္း သူကပါ မ႑ပ္ထဲမွာလိုက္ကေန သျဖင့္ ပဲြက်ေနၾကသည္။ ရီးေက်းဥကေတာ့ သူ႔အေမႀကီး မအိမ္ကံသာ ရွိလွ်င္ သည္လို ကတာကို ႀကိဳက္ပါ့မလား ေတြးေန မိသည္။ မအိမ္စို ေပ်ာ္ေနတာ ေတြ႕ေတာ့လည္း သူေနခ်င္ သေလာက္ ေနေပးရပါ၏။ ေမာင္းဆုိင္းၿပီးလို႔ သိမ္းတာေတာင္ မအိမ္စို မျပန္ခ်င္။ ရီးေက်းဥကို ကလန္ကဆန္ လုပ္လာခဲ့သည္။ ဆူဆူပူပူ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ေက်းဥ တစ္ေယာက္တည္း ျပန္ေတာ့၊ မ႑ပ္ထဲမွာပဲ အိပ္ေတာ့မည္ ဆိုတာမ်ဳိးျဖင့္ တင္းမာလာခဲ့ေတာ့ သည္။ ရီးေက်းဥက ေခ်ာ့ေသာ္လည္း မရ။ မ႑ပ္ထဲက လူေတြက သည္အျဖစ္ကို ျမင္သည့္အခါ ရယ္ၾကပါ၏။
“ရီးေက်းဥက ကေလး ေပ်ာ္ေနတဲ့ ဥစၥာ ေနပါေစလား။ ကြၽန္မတို႔ ျပန္ပုိ႔ပါ့မယ္။ ထားခဲ့ပါေတာ္”
“ညဥ့္နက္ပါၿပီေအ။ ထားခဲ့လို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ ကေလးက ေတာ္ေတာ္ရယ္”
ေတာ္ေတာ္ရယ္ဆိုသည့္ စကားက ေျပာမႏိုင္ ဆိုမႏိုင္ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ကေလးလို႔ ေျပာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္ ၾက၏။ အလွဴမ႑ပ္မွာ ထားခဲ့ဖို႔ စိတ္မခ်စရာ မရွိေသာ္လည္း တုံးေပကတ္သတ္ ေဇာက္တိေဇာက္ထိုး လုပ္မည့္ ကေလးမွန္း သိသျဖင့္ မထားခဲ့လိုျခင္း ျဖစ္သည္။ ကေလးဆိုေသာ္လည္း ဆယ့္ေလးငါးႏွစ္ အပ်ဳိမေပါက္တေပါက္ ဆိုေတာ့ ကိုယ္ႏွင့္ မကြာထားခ်င္တာလည္း ပါပါ၏။ ရီးေက်းဥက လူရွင္းသြား ခ်ိန္အထိ ေစာင့္ေနၿပီးမွ ေခ်ာ့ေခ်ာ့ေမာ့ေမာ့ ျပန္ေခၚရသည္။ သည္လိုဆိုေတာ့လည္း အသာတၾကည္ လိုက္ရွာပါ၏။
“မနက္ျဖန္ အေမျပန္လာေတာ့မွာပါ ကေလးရယ္။ အေမ လာေတာ့ မင္းသမီးကသာ လာၾကည့္လွည့္၊ ၾကားလား ငါ့ေျမး”
“မင္းသမီး ကမွာလား”
“ကမွာေပါ့။ မနက္ျဖန္ ပိုေတာင္ကဦးမွာ”
ထိုညက လေရာင္ရွိသည္။ မအိမ္စိုႏွင့္ ရီးေက်းဥျပန္ၾက ေတာ့ သန္းေခါင္ၾကက္ပင္တြန္ခဲ့ၿပီ။ အလွဴအိမ္ဘက္ဆီက အသံေတြပင္ ၿငိမ္သြားခဲ့ၿပီ။ တစ္အိုးတစ္ေအာင့္ နားၾကျခင္းသာ ျဖစ္၍ မနက္အ႐ုဏ္မတက္မီ ျပန္ထၾကရေတာ့မည္။ အလွဴ႕ ေ၀ယ်ာ၀စၥေတြက အမ်ားသား မဟုတ္လား။ မအိမ္စိုက ရီးေက်းဥေဘးမွာအိပ္ရင္းက လက္ဆစ္ေတြတေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ ခ်ဳိးေနလို႔ ညဘက္လက္ဆစ္မခ်ဳိးရဘူး ငါ့ေျမးရဲ႕လုပ္ရေသးသည္။ ဒါေတာင္ ခ်ဳိးေတာ့ ဘာျဖစ္လို႔တုံးေမးေနလို႔ မနည္း အိပ္ခိုင္းရပါ၏။ မနက္ေစာေစာထ၊ အလွဴ လွည့္သာၾကည့္ရဦး မွာ၊ မႏုိးဘဲ ေနလိမ့္မယ္ဆိုေတာ့မွ ၿငိမ္က်သြားခဲ့သည္။ ရီးေက်းဥလည္း ေမွးခနဲ အိပ္ေပ်ာ္ သြားခဲ့ပါ၏။
“ရီးေက်းဥ၊ ရီးေက်းဥ။ ဘႀကီးဖိုးတုတ္ ထၾကပါဦး”
အသံေတြက ၀ိုင္း၀ဆီက ျဖစ္၏။ လူေတြ ဘာျဖစ္ေနၾက တာပါလိမ့္။ ေအာ္သံေတြက ဆူပြက္ေနသည္။ ရီးေက်းဥက အိပ္ခ်င္မူးတူးျဖင့္ ထထိုင္ကာ မအိမ္စိုကို စမ္းသည္။ အိမ္ထဲမွာ ေမွာင္ေနေသး၍ ျဖစ္၏။ မအိမ္စို မရွိ။ ဘယ္မ်ား ေရာက္ေနပါလိမ့္။ မအိမ္စို ကိစၥကို ခဏထားကာ အိမ္ေရွ႕က ေခၚသံေတြဆီ အရင္ထလာခဲ့သည္။ အိမ္က အိမ္သား ကိုဖိုးတုတ္ပင္ တံခါး၀ ေရာက္ေနၿပီ။ တံခါးႀကီး ႏွစ္ခ်ပ္မွာ ကလန္႔လွ်ဳိ ထိုးထားေသာ ၀ါးေတြ မရွိ။ တြန္းဖြင့္လိုက္ ႐ုံျဖင့္ ပြင့္သြားတာကလည္း ထူးဆန္းသား။ ဟုတ္ပါရဲ႕။ အိမ္ေရွ႕မွာ ေယာက်္ားမိန္းမေလး ငါးဆယ္ေလာက္ ရပ္ေနၾကသည္။
“ရီးေက်းဥ ကေလးမေလးေကာ”
“ဟဲ့ ဘယ္ကေလးမေလးလဲ။ ဘာေတြျဖစ္ေနၾကသာ တုံး”
“မအိမ္ၿမိဳင္ သမီးကေလးဟာ ေကာဗ်ာ”
“ရွိသယ္။ ေျပာပါဦး ဘာျဖစ္လို႔လဲ”
“မနက္ႀကီးေလးနာရီေလာက္က မ႑ပ္ထဲ ေရာက္လာသယ္။ အားလုံးခဏ ေမွးေနၾကတုန္း ေရာက္လာသာ။ ထမင္းခ်က္တဲ့ လူေတြက မအိပ္ၾကေတာ့ မ႑ပ္ထဲ စြပ္ခနဲ ၀င္သြားသာ ေတြ႕လိုက္ၾကသယ္။ အဲသာ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ႀကီး စားပြဲေပၚ တင္ထားသာ ပိုက္ေျပးလို႔”
“ဘုရား ဘုရား၊ ဟုတ္ကဲ့လားဟယ္။ ကိုဖိုးတုတ္ေရ မအိမ္စို ရွာစမ္းပါဦး။ မႀကံေကာင္း မစည္ရာေတာ္”
ေလးစားစြာျဖင့္
ရီနိုမာန္
တကယ့္ႂကြက္ကေလးလို ေမြးလာသာပါ။ ကေလးဆိုသာ ငိုႏိုင္တဲ့ အားေတာင္ မရွိခဲ့ရွာဘူး။ ၿမိဳင္ကလည္း ႏုိ႔မထြက္ေတာ့ ရြာကပဲ ႏို႔တိုက္ၾက၊ ျပဳစုၾကသယ္။
“တိုတို ေျပာၾကပါစို႔ ေက်းေက်းရယ္။ ေျပာရရင္ ရင္နာစရာေတြခ်ည္းပါ။ ဦးဘေသာင္း ေျပာတဲ့ စကားထဲမွာ ျမင္းျခံမွာ ျဖစ္ေနသာက ၿမိဳင္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ခိုးရာ လိုက္ေျပးၾကၿပီ ဆိုသာထက္ ေတာခိုသြားၾကၿပီဆိုတဲ့ သတင္းက ပိုႀကီးေနသတဲ့။ ၿမိဳင္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ကို ဖမ္းဖို႔ ရွိသယ္ဆိုသာ ပါေလေတာ့ ၿမိဳ႕ေတြကို ေရွာင္ၾကရသာေပါ့။ အဲသည့္အခါ ေတာရြာေတြမွာကလည္း အေျခအေနေတြ မေကာင္းဘူး မဟုတ္လား။ ၿမိဳင္တို႔မွာ ေျပးလို႔ ခ်ည္းေနရသယ္ ေျပာပါေတာ့။ ရြာေပါင္းကို အေတာ္စုံပါသယ္။ ၿမိဳင္တို႔ကို ႏွစ္ဖက္စလုံးက မသကၤာ ျဖစ္ေနသာဆိုေတာ့ အေတာ့္ကို ဇာတ္ျမႇဳပ္ ေနခဲ့ၾကရသာပါေလ။ ေနာက္ေတာ့ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ ေစေတာ့ဆိုၿပီး ေတာၿမိဳ႕ကေလးမွာ အိမ္ကေလး တစ္လုံး ငွားေနခဲ့ ၾကသယ္။ သမီးကေလးက ဥာဏ္မမီ ရွာေတာ့ခမ်ာ ေက်ာင္းရယ္လို႔လည္း မတက္ခဲ့ရ ရွာပါဘူး။ ၿမိဳင္ကပဲ ရသေလာက္ စာသင္ေပးခဲ့သယ္။ သမီးစိတ္က ေဒၚတိ ေဒၚရာ ဆိုေပသိ သနားသာနဲ႔ပဲ ခြင့္လႊတ္ထားခဲ့ရသယ္။ သည္ေတာ့ ပိုဆိုးလာ ျပန္ေရာ။ စကားလည္း နားေထာင္ခ်င္မွ ေထာင္သာရယ္။
“သမီး ဆယ္ႏွစ္သမီးေလာက္ ေရာက္ေတာ့ သက္ဦးေ၀ တီဘီေရာဂါ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ခံစားေနရပါၿပီ။ ေဆးရယ္၀ါး ရယ္လို႔လည္း ေကာင္းေကာင္း မကုရေတာ့ ဗုံးဗုံးလဲေတာ့သာ ပါပဲ။ ၿမိဳင္ျဖင့္ ယူက်ဳံးမရ ျဖစ္လိုက္ရသာေလ။ ခမ်ာ ၿမိဳင့္ အတြက္ ဘ၀ ေပးသြားရရွာသယ္လို႔ေတာင္ ေျပာပါရေစေတာ့။ သူဆုံးခါနီးေတာ့ ၿမိဳင့္ကို ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမင္းျခံကို ျပန္ေနဖို႔ မွာသြားခဲ့ရွာသယ္။ သမီးအတြက္ လုံျခဳံမႈ ရွိေစခ်င္လို႔တဲ့။ ဒါေပမယ့္ ၿမိဳင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ရင္မဆိုင္ရဲသာနဲ႔ အဲသည္ရြာမွာပဲ ေပေနခဲ့ပါေသးသယ္။
“သက္ဦးေ၀ေၾကာင့္ ၿမိဳင္ သံေ၀ဂရခဲ့သာ ဘာလဲဆိုေတာ့ ထြက္လာကတည္းက သူ႔မိသူ႔ဖ သူ႔ေဆြသူ႔မ်ဳိး သူ႔ရပ္သူ႔ရြာကို ျပန္မေရာက္ခဲ့ရရွာပါလားလို႔ ေတြးမိသယ္။ ၿမိဳင္က ေနဦးေတာ့ သမီး အူတိအူခ်ာ ကေလးအတြက္ ၿမိဳင္စဥ္းစားရေတာ့မယ္။ ၿမိဳင္မရွိေတာ့ဘူး ဆိုရင္ သည္သမီးကေလး ဘယ္သူ႔လက္ကို အပ္ထားခဲ့ရမလဲ။ ၿမိဳင့္၀န္းက်င္မွာ သူစိမ္းေတြပဲ ရွိသယ္။ သည္ေတာ့ သမီးအတြက္ လုံျခဳံမႈဟာ ကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္ရြာ ကိုယ့္ေဆြကိုယ့္မ်ဳိး အသိုက္အ၀န္းရဲ႕ရင္ခြင္ပဲလို႔ ၿမိဳင္ သေဘာေပါက္ လာခဲ့ပါသယ္။ ၿမိဳင္တို႔ သားအမိရဲ႕ဘ၀ဟာ ေဆြရိပ္မ်ဳိးရိပ္ ေအာက္မွာရွိမွသာ အဓိပၸာယ္ ရွိမွာေပါ့လို႔ ေတြးမိသယ္။ နဂိုက ၿမိဳင္ ေဆြရိပ္မ်ဳိးရိပ္ကို မျပန္ေတာ့ဘူး။ မ်က္ႏွာ မျပေတာ့ဘူးလို႔ ဆုံးျဖတ္ထားသာပါ။ သမီး အရြယ္ ေရာက္လာေတာ့ ၿမိဳင့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ျပင္ရေတာ့မယ္ဆိုသာသိၿပီ။ သမီးကို ၿမိဳင္ မထိန္းႏိုင္ေတာ့ဘူး။ သြားခ်င္ရာသြားေနသာမ်ဳိး၊ ညႀကီး သန္းေခါင္ လမ္းထေလွ်ာက္သာမ်ဳိးက အစ မေၾကာက္မလန္႔ ရွိေလေတာ့ သမီးကေလး ဒုကၡေရာက္ရေခ်ရဲ႕ဆိုတဲ့စိတ္နဲ႔ ၿမိဳင္ ျပန္ဖို႔ ေရြးခ်ယ္လိုက္သယ္။
“ၿမိဳင္တို႔ သားအမိ ဘယ္ကိုျပန္ရမလဲ။ ဘႀကီးျမတ္သာတို႔၊ ညီမေလးခိုင္တို႔ ဆီလား။ သက္ဦးေ၀ရဲ႕ မိဘမ်ား ဆီကိုလား။ ထေနာင္းတိုင္ ရြာကိုလား။ တကယ္တမ္း ၿမိဳင္ တမ္းတမိသာက အေမ့ရဲ႕ ရင္ခြင္ပဲ။ သည္ေတာ့ အေမ့ရဲ႕ရြာ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းကိုပဲ ျပန္မယ္လို႔ ေရြးခ်ယ္လိုက္သယ္။ အေမမရွိေပမယ့္ ၿမိဳင့္ အေပၚမွာ အေမနဲ႔မျခား ေမတၱာ ရင္ေငြ႔ေပးႏိုင္တဲ့ ေက်းေက်း ရွိရာ အရပ္ကို ၿမိဳင္ ျပန္လာခဲ့သာပါ။ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းကို ပထမ ဆုံးေျခခ်ခဲ့သာ အေမ့သခ်ဳႋင္းကို ကန္ေတာ့ခ်င္လို႔ပါ။ ၿမိဳင့္ ေရွ႕ေရးဆိုတာထက္ သမီးကေလး ေရွ႕ေရးက ပိုအေရးႀကီးသယ္ မႈတ္လား။ ဘႀကီးဆီကိုလည္း ၿမိဳင္ပဲ ဖုန္းဆက္ပါ့မယ္။ ျမင္းျခံ ကိုတစ္ရက္သြားၿပီး သက္ဦးေ၀ မိဘမ်ားကိုလည္း ကန္ေတာ့မယ္။ ထေနာင္းတိုင္က အမ်ဳိးေတြဆီကိုလည္း ၀င္မယ္။ မအိမ္စိုကို ေဆြျပမ်ဳိးျပ သြားရမယ္ ေက်းေက်း။ ၿမိဳင္လည္း ေက်ာင္းဆရာမ အလုပ္ေလွ်ာက္မယ္”
“အခုေတာ့ ၿမိဳင္တို႔သားအမိ ေက်းေက်းနဲ႔ေနလိုက္ဦးမယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ပဲ ရွိတယ္။ ၿမိဳင္ မွားခဲ့သယ္ဆိုရင္ ခြင့္လႊတ္ပါေတာ့ ေက်းေက်းရယ္”
ရြာ့ေတာင္ပိုင္း အလွဴအိမ္၀ိုင္း တိုက္ဆီက အသံခ်ဲ႕စက္သံ ညံလွသည္။ ေဆာင္းကြၽတ္လို႔ သီးႏွံေပၚခ်ိန္ ေရာက္သည္ႏွင့္ အလွဴသံေတြ ၾကားလာရၿပီ။ တစ္ရြာလုံးလိုလို အလွဴ အတြက္ အလုပ္ေတြမ်ားေနၾကသည္။ ရီးေက်းဥပင္ ၾကက္သြန္လွီး ဆန္ေရြးလိုက္လိုက္ရေသးသည္။ ၀ိုင္းလုံးျပည့္ ထိုး ထားေသာ မ႑ပ္ႀကီးထဲမွာ ဖ်ာၾကမ္းေတြ အျပည့္ခင္းထားသျဖင့္ အားသူက အားသလို ေရာက္လာၾကကာ ဆန္ေရြး၊ ပဲေရြးလိုက္ၾကတာ ရြာဓေလ့ပင္။ သည္ရက္ထဲမွာ မအိမ္ၿမိဳင္ မရွိ။ မအိမ္စိုကို ရီးေက်းဥႏွင့္ ထားခဲ့ကာ ျမင္းျခံကို အလုပ္ကိစၥႏွင့္ သြားေနခိုက္ျဖစ္သည္။ မအိမ္ၿမိဳင္ သားအမိကို ဘႀကီးျဖစ္သူ ဦးျမတ္သာက ၀မ္းသာအားရ လာေတြ႕ခဲ့ကာ ေရွ႕ေရးစီမံေပး ခဲ့သည္။ သက္ဦးေ၀ မိဘမ်ားႏွင့္ ထေနာင္းတုိင္က ေဆြမ်ဳိးေတြ ကလည္း လာေနေစခ်င္ ၾကသည္။ မအိမ္ၿမိဳင္က မူလတန္းျပ ဆရာမေ လွ်ာက္ထားသည့္ကိစၥ အဆင္ေျပလွ်င္ တစ္ေနရာမွာ အေျခခ်ဖို႔ စိတ္ကူးထားသည္။ သည္ရက္ထဲမွာ လူကိုယ္တုိင္ လာေတြ႕ပါမွာသျဖင့္ ျမင္းျခံကိုလိုက္သြားျခင္း ျဖစ္သည္။ မအိမ္စိုကို ပထမတစ္ေခါက္ ႏွစ္ေခါက္ေခၚ သြားခဲ့ေသာ္လည္း အလုပ္ကိစၥႏွင့္မို႔ သည္တစ္ေခါက္ရြာမွာပဲ ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
“မအိမ္ၿမိဳင္ သမီးက အေခ်ာေလးပဲ ရီးေက်းဥရဲ႕၊ မေအ က ဘယ္သြားလို႔တုံး”
“ျမင္းျခံကို ႏွစ္ရက္သံုးရက္ ေျပးသာ၊ အလုပ္ ကိစၥေခၚလို႔”
“ရီးေက်းဥနဲ႔ေတာ့ ေနသားပါလား”
“ေနသယ္။ ေရာက္စတုန္းက စိမ္းေသးေတာ့ ေျပာစကား ဆိုစကား နားမေထာင္ခ်င္ဘူး။ ခုေတာ့ ခင္ရွာပါၿပီ။ ေခၚသာေတာ့ ေက်းဥတဲ့ေလ”
ေမးသူေတြက ေမးေတာ့လည္း ရီးေက်းဥက အလိုက္သင့္ ေျဖရပါ၏။
အလွဴ အ၀င္ည။
ညဦးပိုင္းတုန္းကေတာ့ မ႑ပ္ထဲမွာ ရြာေမာင္းဆုိင္းႏွင့္ ရြာမင္းသမီးတို႔ ဧည့္ခံကေလး ပါသျဖင့္ အလွဴ ကူလုပ္ၾကရင္း အလွဴအိမ္ ေရာက္ၾကရသည္။ ခ်က္သူေတြကခ်က္၊ ဖက္စိမ္း ကြမ္းေတာင္ ထုိးသူေတြကထိုး၊ မနက္ျဖန္ရွင္ေလာင္း လွည့္ရန္ ျပင္သူေတြကျပင္၊ ပရိကၡရာေတြ ေနရာခ်သူေတြကခ်။ ေမာင္းဆိုင္းႏွင့္ မင္းသမီး ကတာကို မအိမ္စို သေဘာက်ေန သည္။ မင္းသမီးကိုၾကည့္ရင္း သူကပါ မ႑ပ္ထဲမွာလိုက္ကေန သျဖင့္ ပဲြက်ေနၾကသည္။ ရီးေက်းဥကေတာ့ သူ႔အေမႀကီး မအိမ္ကံသာ ရွိလွ်င္ သည္လို ကတာကို ႀကိဳက္ပါ့မလား ေတြးေန မိသည္။ မအိမ္စို ေပ်ာ္ေနတာ ေတြ႕ေတာ့လည္း သူေနခ်င္ သေလာက္ ေနေပးရပါ၏။ ေမာင္းဆုိင္းၿပီးလို႔ သိမ္းတာေတာင္ မအိမ္စို မျပန္ခ်င္။ ရီးေက်းဥကို ကလန္ကဆန္ လုပ္လာခဲ့သည္။ ဆူဆူပူပူ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ေက်းဥ တစ္ေယာက္တည္း ျပန္ေတာ့၊ မ႑ပ္ထဲမွာပဲ အိပ္ေတာ့မည္ ဆိုတာမ်ဳိးျဖင့္ တင္းမာလာခဲ့ေတာ့ သည္။ ရီးေက်းဥက ေခ်ာ့ေသာ္လည္း မရ။ မ႑ပ္ထဲက လူေတြက သည္အျဖစ္ကို ျမင္သည့္အခါ ရယ္ၾကပါ၏။
“ရီးေက်းဥက ကေလး ေပ်ာ္ေနတဲ့ ဥစၥာ ေနပါေစလား။ ကြၽန္မတို႔ ျပန္ပုိ႔ပါ့မယ္။ ထားခဲ့ပါေတာ္”
“ညဥ့္နက္ပါၿပီေအ။ ထားခဲ့လို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ ကေလးက ေတာ္ေတာ္ရယ္”
ေတာ္ေတာ္ရယ္ဆိုသည့္ စကားက ေျပာမႏိုင္ ဆိုမႏိုင္ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ကေလးလို႔ ေျပာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္ ၾက၏။ အလွဴမ႑ပ္မွာ ထားခဲ့ဖို႔ စိတ္မခ်စရာ မရွိေသာ္လည္း တုံးေပကတ္သတ္ ေဇာက္တိေဇာက္ထိုး လုပ္မည့္ ကေလးမွန္း သိသျဖင့္ မထားခဲ့လိုျခင္း ျဖစ္သည္။ ကေလးဆိုေသာ္လည္း ဆယ့္ေလးငါးႏွစ္ အပ်ဳိမေပါက္တေပါက္ ဆိုေတာ့ ကိုယ္ႏွင့္ မကြာထားခ်င္တာလည္း ပါပါ၏။ ရီးေက်းဥက လူရွင္းသြား ခ်ိန္အထိ ေစာင့္ေနၿပီးမွ ေခ်ာ့ေခ်ာ့ေမာ့ေမာ့ ျပန္ေခၚရသည္။ သည္လိုဆိုေတာ့လည္း အသာတၾကည္ လိုက္ရွာပါ၏။
“မနက္ျဖန္ အေမျပန္လာေတာ့မွာပါ ကေလးရယ္။ အေမ လာေတာ့ မင္းသမီးကသာ လာၾကည့္လွည့္၊ ၾကားလား ငါ့ေျမး”
“မင္းသမီး ကမွာလား”
“ကမွာေပါ့။ မနက္ျဖန္ ပိုေတာင္ကဦးမွာ”
ထိုညက လေရာင္ရွိသည္။ မအိမ္စိုႏွင့္ ရီးေက်းဥျပန္ၾက ေတာ့ သန္းေခါင္ၾကက္ပင္တြန္ခဲ့ၿပီ။ အလွဴအိမ္ဘက္ဆီက အသံေတြပင္ ၿငိမ္သြားခဲ့ၿပီ။ တစ္အိုးတစ္ေအာင့္ နားၾကျခင္းသာ ျဖစ္၍ မနက္အ႐ုဏ္မတက္မီ ျပန္ထၾကရေတာ့မည္။ အလွဴ႕ ေ၀ယ်ာ၀စၥေတြက အမ်ားသား မဟုတ္လား။ မအိမ္စိုက ရီးေက်းဥေဘးမွာအိပ္ရင္းက လက္ဆစ္ေတြတေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ ခ်ဳိးေနလို႔ ညဘက္လက္ဆစ္မခ်ဳိးရဘူး ငါ့ေျမးရဲ႕လုပ္ရေသးသည္။ ဒါေတာင္ ခ်ဳိးေတာ့ ဘာျဖစ္လို႔တုံးေမးေနလို႔ မနည္း အိပ္ခိုင္းရပါ၏။ မနက္ေစာေစာထ၊ အလွဴ လွည့္သာၾကည့္ရဦး မွာ၊ မႏုိးဘဲ ေနလိမ့္မယ္ဆိုေတာ့မွ ၿငိမ္က်သြားခဲ့သည္။ ရီးေက်းဥလည္း ေမွးခနဲ အိပ္ေပ်ာ္ သြားခဲ့ပါ၏။
“ရီးေက်းဥ၊ ရီးေက်းဥ။ ဘႀကီးဖိုးတုတ္ ထၾကပါဦး”
အသံေတြက ၀ိုင္း၀ဆီက ျဖစ္၏။ လူေတြ ဘာျဖစ္ေနၾက တာပါလိမ့္။ ေအာ္သံေတြက ဆူပြက္ေနသည္။ ရီးေက်းဥက အိပ္ခ်င္မူးတူးျဖင့္ ထထိုင္ကာ မအိမ္စိုကို စမ္းသည္။ အိမ္ထဲမွာ ေမွာင္ေနေသး၍ ျဖစ္၏။ မအိမ္စို မရွိ။ ဘယ္မ်ား ေရာက္ေနပါလိမ့္။ မအိမ္စို ကိစၥကို ခဏထားကာ အိမ္ေရွ႕က ေခၚသံေတြဆီ အရင္ထလာခဲ့သည္။ အိမ္က အိမ္သား ကိုဖိုးတုတ္ပင္ တံခါး၀ ေရာက္ေနၿပီ။ တံခါးႀကီး ႏွစ္ခ်ပ္မွာ ကလန္႔လွ်ဳိ ထိုးထားေသာ ၀ါးေတြ မရွိ။ တြန္းဖြင့္လိုက္ ႐ုံျဖင့္ ပြင့္သြားတာကလည္း ထူးဆန္းသား။ ဟုတ္ပါရဲ႕။ အိမ္ေရွ႕မွာ ေယာက်္ားမိန္းမေလး ငါးဆယ္ေလာက္ ရပ္ေနၾကသည္။
“ရီးေက်းဥ ကေလးမေလးေကာ”
“ဟဲ့ ဘယ္ကေလးမေလးလဲ။ ဘာေတြျဖစ္ေနၾကသာ တုံး”
“မအိမ္ၿမိဳင္ သမီးကေလးဟာ ေကာဗ်ာ”
“ရွိသယ္။ ေျပာပါဦး ဘာျဖစ္လို႔လဲ”
“မနက္ႀကီးေလးနာရီေလာက္က မ႑ပ္ထဲ ေရာက္လာသယ္။ အားလုံးခဏ ေမွးေနၾကတုန္း ေရာက္လာသာ။ ထမင္းခ်က္တဲ့ လူေတြက မအိပ္ၾကေတာ့ မ႑ပ္ထဲ စြပ္ခနဲ ၀င္သြားသာ ေတြ႕လိုက္ၾကသယ္။ အဲသာ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ႀကီး စားပြဲေပၚ တင္ထားသာ ပိုက္ေျပးလို႔”
“ဘုရား ဘုရား၊ ဟုတ္ကဲ့လားဟယ္။ ကိုဖိုးတုတ္ေရ မအိမ္စို ရွာစမ္းပါဦး။ မႀကံေကာင္း မစည္ရာေတာ္”
ေလးစားစြာျဖင့္
ရီနိုမာန္
No comments:
Post a Comment