မအိမ္ၿမိဳင္က မေအကိုမ်က္ေတာင္မခတ္စတမ္း ၾကည့္ေန ခဲ့သည္။ မအိမ္ကံက ခ်က္ခ်င္းျပန္မေျဖ။ မ်က္လံုးေတြကိုသာ မွိတ္ထားခဲ့သည္။ ပိတ္ထားေသာမ်က္လံုးေတြထဲက မ်က္ရည္ ေတြ သြန္က်လာခဲ့ပါ၏။ မအိမ္ၿမိဳင္က ဘာမွမေမးဘဲ မိခင္ကို သာ ၾကည့္ေနခဲ့သည္။ အေမပိန္သြားတာကို သတိထားမိတာ ၾကာၿပီ။ မ်က္ရည္ေတြက မိုးေရမ၀ေသာ လယ္ကြင္းေတြလို အကြက္အေရး အေၾကာင္းေတြ ထေနခဲ့ေလၿပီ။ ညိဳေရာင္လုလု မ်က္လံုးအိမ္ေတြက အသက္ ေလးဆယ္ေက်ာ္ႏွင့္ မလိုက္ေအာင္ အိတဲြခ်င္ၾကၿပီ။ တစ္ခါက သတင္းႀကီးခဲ့ေသာ အေမ့အလွက အခုေတာ့ အေမ့ဆီက ခြာစျပဳေနေလၿပီ။ ဒါေပမယ့္ အေမ လွဆဲပင္။ အသားအေရက ၀င္းစက္ ေနဆဲပင္။ အေမ့ မာနေတြက အခိုးအလွ်ံေတြ ထြက္ေနသလားထင္ရေအာင္ ျပင္းျပလြန္းလွ သည္။ မာနဆိုေပသိ တလြဲမာနေတာ့မဟုတ္။ ေလာကဓံကိုရဲရဲ ရင္ဆိုင္၀ံ့ေသာ၊ ခံ၀ံ့ေသာ မိန္းမသား တစ္ေယာက္၏ အားမာန္ မာနမ်ဳိးသာျဖစ္သည္။ မအိမ္ကံက မ်က္လံုးေတြကို ဖြင့္ကာ သမီးကိုၾကည့္သည္။ ေျပာသင့္တာေလာက္ေတာ့ သမီးႀကီးကို ေျပာရမည္။
“အေမေလး သူစိတ္ဆုိးလို႔ ရစ္႐ိုးနဲ႔ ႐ိုက္လို႔ေလ ေက်စိစိ ေၾက ပ်ဳိတို႔ေမာင္လာကာမွ ဒဏ္ရာကို လွန္ကာျပလို႔ရယ္ ငိုပါ့မယ္ေလးတဲ့ အေမတို႔ ငယ္ငယ္က ဆိုခဲ့ၾကသဲ့ သီခ်င္းေပါ့ ေအ။ မေကာင္းမႈဆိုသာ ဆိတ္ကြယ္ရာမရွိဘူး။ သို႔ေပသိ အေမမေကာင္းမႈလုပ္ခဲ့သာမဟုတ္ဘူး။ သည္ကေန႔သည္ အခ်ိန္ အထိ အေမ့ေမတၱာ၊ အေမ့သစၥာတရားဟာ သမီးတို႔အေဖ တစ္ဦးတည္းအေပၚမွာပဲ မယုိင္မလဲ ရွိေနခဲ့တာပါ။ အဲသည္ တုန္းက သမီးတို႔ ဘႀကီးျမတ္သာက အဂၤလိပ္ကိုေတာ္လွန္ေရး လုပ္ေနတဲ့ ကာလေပါ့။ ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ လိုအပ္သဲ့ ရန္ပံု ေငြကို ဘႀကီးျမတ္သာက အေမ့ဆီက သာေအာင္က တစ္ဆင့္ ေတာင္းခံခဲ့တယ္။ အေမက အေမပိုင္သဲ့ ေရႊလက္ေကာက္ေတြကို သာေအာင္က တစ္ဆင့္ လွဴခဲ့သယ္။
ဘႀကီးျမတ္သာက လူမသိေစနဲ႔ဆိုလို႔ လွ်ဳိ႕၀ွက္ၿပီး ေပးခဲ့ရသာ၊ အေမက အေၾကာက္ လြန္ၿပီး ေက်းဥနဲ႔ အတူ ကြင္းထဲက တဲပ်က္ထဲမွာ ခ်ိန္းေတြ႕ၿပီး ေပးခဲ့ရသာေပါ့။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ သာေအာင္က အေမ့ကို ႀကိဳက္ေနေလေတာ့ အေမထုပ္ ေပးလိုက္သဲ့ ေရႊထုပ္က လက္ကုိင္ပ၀ါကို သာေအာင္ ယူထားလိုက္သယ္။ ဒါကို သူ႔အေမႀကီးေတာ္ စံေရႊ ေတြ႕သြားရာက အေမ့ကို သူ႔သားနဲ႔ မတူပါဘူး မတန္ပါဘူးနဲ႔ လက္ညႇိဳးေငါက္ေငါက္ ထိုးခဲ့သယ္။ သည္တုန္းက အေမ ရွက္ လိုက္ရပံုမ်ား”
“ေၾသာ္ အေမရယ္ အေမႀကီးစံေရႊက အေမ့ လက္ကိုင္ပ၀ါ မွန္းသိလို႔လား”
“အေမက လက္ကိုင္ပ၀ါမွာ အျမဲတမ္း အေမ့နာမည္ကို ပန္းခ်ည္နဲ႔ ထိုးေလ့ရွိသယ္။ တခ်ဳိ႕အမွားေတြဟာ ေက်ပ်က္ မသြားတတ္ဘူး သမီး။ အမွားရဲ႕ေနာက္မွာ မီးပြားေတြ ပါလာ တတ္သယ္။ အဲသည္က စေလာင္လိုက္သဲ့မီး ႀကီးေတာ္စံေရႊ ဆံုးခါနီး အထိပါပဲ။ အေမေဆာက္သဲ့ ေက်ာင္းကို မီး႐ႈိ႕ၿပီး လက္စားေခ်သြားလိုက္ေသးသယ္”
“အေမ့မွာ အျပစ္ မရွိဘဲ ႐ႈံးခဲ့ရသာေပါ့ေနာ္ အေမ”
“အ႐ႈံးဆိုသာ အျပစ္ရွိမွ႐ႈံးသာ မဟုတ္ဘူးသမီး။ အျပစ္ မရွိဘဲနဲ႔လည္း ႐ႈံးသာရွိသယ္။ မိန္းကေလးဆိုသာ သတိႀကီး ႀကီးထားရသယ္။ မီးပြားဆိုသာ အမႈိက္ေတာင္းကိုလည္း ေလာင္ႏိုင္သယ္၊ ေရႊနန္းေတာ္ႀကီးကိုလည္း ေလာင္ႏုိင္သယ္”
မအိမ္ကံျဖစ္ခဲ့သမွ် သမီးကိုေျပာျပျဖစ္ခဲ့ပါ၏။ မအိမ္ၿမိဳင္ က မေအ့စကားကို မ်က္လံုးကေလးျပဴးေနေအာင္ နားေထာင္ ေနခဲ့သည္။ ႀကီးေတာ္စံေရႊက မမစိမ္းျမတို႔၀ိုင္းထဲလုိက္လာပံု၊ ရန္ေတြ႕ပံု၊ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ေအာ္ခဲ့ပံုေတြကို ေျပာျပေတာ့ မအိမ္ၿမိဳင္မ်က္ရည္ေတြ ၀ုိင္းေနခဲ့သည္။
“ငါ့သားက ကြမ္းေတာင္ကိုင္နဲ႔ ယူမွာေအ့တဲ့၊ ညည္း႐ုပ္က ပပ၀တီေလာက္ ေခ်ာတယ္ပဲေျပာေျပာ နဂါးဘံု ဂဠဳန္မကူး ႏုိင္သလိုပဲတဲ့၊ ညည္း သည္တစ္သက္ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ မျဖစ္ ဘူးတဲ့၊ ညည္းမိဘက ငယ္လင္ငယ္မယား မဟုတ္လုိ႔ ညည္း ျဖစ္စရာလည္း အေၾကာင္း မရွိဘူးတဲ့၊ ငါ့သားနဲ႔မ်ား ေ၀းပါ ေသးရဲ႕ေအတဲ့ေလ။ အဲသည္အခ်ိန္တုန္းက အေမ့လက္ထဲ ဓားမ တစ္ေခ်ာင္း ရွိေနခဲ့သယ္။ အေမ ခုတ္၀ံ့တဲ့ သတၱိ ရွိေပမယ့္ မခုတ္လိုက္ရဘူး”
“ရြာက သည္ကိစၥ သိၾကသလား အေမ”
“မသိဘဲရွိပါ့မလား သမီးရယ္။ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ တမင္လုပ္တဲ့ ကိစၥပဲဟာ၊ သည္ပဲြမွာ အေမႏွစ္ခါ ႐ႈံးရသယ္။ အေမဟာ ဗိုင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိေနခဲ့သဲ့ၾကားက ဂုဏ္သိကၡာ က်ခဲ့ရသယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က အေမ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့သဲ့ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ျဖစ္ခြင့္ မရေတာ့ဘူးဆိုသာ သိလုိက္ရသာပါပဲ။ ျမားတစ္ေခ်ာင္းတည္းနဲ႔ ငွက္ႏွစ္ေကာင္ ပစ္လိုက္သာေပါ့ေအ။ အဲသည္ကတည္းက ႀကီးေတာ္စံေရႊကို အေမ အနာႀကီး နာၾကည္းခဲ့သယ္”
ႀကီးေတာ္စံေရႊကိုယ္တုိင္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကန္ေတာ့ပဲြ ရြက္ၿပီး လာေတာင္းပန္ခဲ့တာကိုလည္း မအိမ္ကံ ေျပာျပခဲ့သည္။ မအိမ္ကံ ရင္ထဲမွာ သည္စကားေတြ ေျပာရတာ မေမာႏုိင္ဘဲ ရွိခဲ့ရပါ၏။ သမီးႏွင့္မေအ စကားေရာက္တုန္း ေရာက္သခုိက္ တမင္ ေျပာစရာမလိုဘဲ အကြက္ ဆုိက္လာခဲ့တာကိုလည္း မအိမ္ကံ ၀မ္းသာေနခဲ့သည္။ သည္စကားေတြကို တမင္ထည့္ေပး ေနမိျခင္းသည္ပင္ မွားေလေရာ့လား။ အို မမွားဘူး။ မေအ့စိတ္ထဲ အခဲမေက်မႈကို သမီးသိကို သိရမွာေပါ့။ အေမ့ ခံစားမႈဟာ သမီး အတြက္လည္း စိတ္အေမြျဖစ္ရမွာေပါ့။
ႀကီးေတာ္စံေရႊက သူ႔တူကိုအေ၀းရြာကေခၚကာ ေက်ာင္း မီး႐ႈိ႕ခဲ့ပံု၊ အိမ္၀ုိင္းအတြင္း ႀကီးေတာ္စံေရႊသားႏွင့္ေခြၽးမက အစိမ္းတုိက္ခဲ့ၾကပံုေတြပါ ေျပာျပခဲ့သည္။ သည္က စကားစ လိုက္တာ ေရႊမႈံတို႔ မႈံနံ႔သာတို႔အထိ ေရာက္လာခဲ့သည္။ အေမ ရင္ႏွင့္အမွ် ျဖစ္ခ်င္ခဲ့ေသာ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ဘ၀ကို မျဖစ္ခဲ့ရ သည့္အခါ သမီးကိုျဖစ္ေစခ်င္ေၾကာင္း၊ သမီးကြမ္းေတာင္ကိုင္ ရၿပီဆိုလွ်င္ အေမ့ရွိခဲ့သမွ်စိတ္၏ ဆင္းရဲျခင္း၊ ကိုယ္၏ဆင္းရဲ ျခင္းေတြ ေျပေပ်ာက္ႏုိင္မွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႐ုပ္ေခ်ာ ပညာတတ္ သမီးအဖို႔ရာ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ဆိုေသာ ရြာ့ဂုဏ္ကို ေဆာင္ႏုိင္ၿပီ ဆိုလွ်င္ ျမကိုေရႊႏွင့္ကြပ္သည့္ လည္ဆဲြပမာ က်က္သေရရွိမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းေတြပါ စိတ္လိုလက္ရ ေျပာျပခဲ့သည္။ အဖ်ားေသြးက မက်ခ်င္ေသးေသာ္လည္း စကားေတြတစ္၀ႀကီး ေျပာ လုိက္ရေတာ့ ေခြၽးကေလးစို႔လာသည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့လည္း ေျပာခ်င္ခဲ့သည့္ စကားကို ေျပာျဖစ္ေအာင္ ေျပာလိုက္ရပါ၏။
“သမီးကို အေမစိုးရိမ္သာ သမီးနားလည္ပါေအ။ အေမ က ညည္းအေဖ မရွိသာလည္း မပူဘူး။ ဥစၥာ စည္းစိမ္ေျခာက္ ခန္းမွာလည္း မပူဘူး။ အေမ ပဲႏုတ္စားႏုိင္သယ္၊ ေမာင္းေထာင္း စားႏုိင္သယ္၊ ရက္ကန္း ခတ္စားႏုိင္သယ္၊ ေတာသူ ေတာင္သားဆိုမွေတာ့ ေက်ာအေရျပား လန္ေအာင္ပူသဲ့ အပူလည္း မေၾကာက္ပါဘူး သမီးရယ္။ ဘ၀က ကံပါလာလို႔ အေမ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေနခဲ့ရသယ္၊ ႐ုပ္ရည္အဆင္း တင့္ခဲ့ရသယ္။ လွဴခဲ့တန္းခဲ့သယ္၊ ေပးခဲ့ ကမ္းခဲ့သယ္၊ ေကြၽးခဲ့ေမြးခဲ့သယ္။ အေမျပဳခဲ့သဲ့ ကုသုိလ္ အဖို႔ဟာ ညည္းအေဖနဲ႔ ညည္းတို႔ အတြက္ပဲ။ သမီးတို႔ဆီက တစ္ဆုပ္တစ္ခဲ အေမ မေမွ်ာ္ဘူး။ တစ္ခုပဲ။ သမီးကိုရြာ့ကြမ္းေတာင္ကိုင္ျဖစ္ေစခ်င္သယ္။ အေမ့ ဘ၀ရဲ႕ အႀကီးမားဆံုး ေတာင့္တခ်က္ႀကီးပဲ။ အလွဴတစ္ပဲြ တစ္ရက္တည္း ကိုင္ရကိုင္ရ၊ ငါ့သမီးကုိင္ပါ အေမျမင္ခ်င္ သယ္။ အေမ့မွာရွိသမွ် အက်ိတ္အခဲ ဒါနဲ႔ပဲ ေခ်ပါရေစေအ”
“ရြာကသမီးကို ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ေရြးဦးမွကိုး အေမရဲ႕။ သမီးကိုေရြးရင္ သမီးကြမ္းေတာင္ ကိုင္႐ုံေပါ့ အေမရယ္”
မအိမ္ကံကျပံဳးသည္။ သမီးလက္ေတြကို ဆုပ္ေခ်သည္။ လွလိုက္တဲ့ သမီး။ ေရႊေရးျမတင္ ရွိလုိက္တဲ့သမီး။ ဘေ၀ဘ၀က ထူးျခားတဲ့ အခံဓာတ္ေၾကာင့္ ႐ႈတိုင္းယဥ္ ဆင္တုိင္းလွျမင္ သူတိုင္း တရတဲ့သမီး။ ဘယ့္ႏွယ့္ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ မျဖစ္ဘဲ ရွိပါ့မလဲေအ ညည္းႏွယ္။ ေမးမွ ေမးရက္ပေလ။ ေဇာင္ခ်မ္း ကုန္းမွာေတာင္ မကပါဘူး။ ျမင္းျခံၿမိဳ႕ႀကီးေတာင္ တက္ၿပိဳင္ လိုက္ခ်င္လွပါပေကာေအ။ ႏွစ္ပါးမိဘ စံုတယ္။ ငယ္လင္ငယ္ မယားျဖစ္တယ္။ ဥစၥာေရႊေငြ ျပည့္စံုတယ္။ အက်င့္စာဂ ေကာင္း တယ္။ ႐ုပ္ရည္ရွိရမယ္ ဆိုတဲ့ ငါးခ်က္မွာ ဘယ္အခ်က္မ်ား ေလ်ာ့လို႔တုံး သမီးရဲ႕။ ႀကိဳက္တဲ့ရာဇူနဲ႔ တုိက္စမ္းပါေအ အေလး မကဲေတာ့ ေျပာခ်င္တိုင္းေျပာ။ ႀကိဳက္တဲ့ ကိုက္တံ ယူခဲ့စမ္းပါ ေအ တစ္ေတာင္တစ္မုိက္ မပိုေတာ့ ေျပာခ်င္တုိင္းေျပာ။ ႀကိဳက္ တဲ့တင္းေတာင္းယူခဲ့စမ္းပါေအ စတုတ္တုိက္မခ်ရေတာ့ ေျပာ ခ်င္တုိင္းေျပာ။
“ငါ့သမီးပဲ ကိုင္ရမွာေပါ့။ သည္တစ္ခါေတာ့ နတ္ေနကိုင္း ပါ ေရာခ်ဳိင္ခ်င္လို႔ မရႏုိင္ေတာ့ ပါဘူး။ ေျမႀကီးလက္နဲ႔ပုတ္တာ ကမွလဲြဦးမယ္။ အေမ့သမီး မလဲြႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ သမီးက လဲြလို႔ဘယ္သူကိုမွလည္း အျဖစ္မခံႏုိင္ပါဘူး။ ကုန္ကုန္ေျပာ မယ္ သမီးရယ္၊ တျခားဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ အေမ ေက်နပ္မယ္ဆုိ ရင္ ေက်နပ္ႏုိင္ေသးသယ္။ ေရႊမႈံ႔သမီး မႈံ႔နံ႔သာ မျဖစ္ေစရဘူး အေမႏွစ္ခါ အ႐ႈံးမခံဘူး”
မအိမ္ကံ အသံေတြ တုန္လႈိက္ေနသည္။ မအိမ္ကံက ေျပာေနတာႏွင့္ မတူဘဲ နတ္၀င္သည္ မိန္းမ တစ္ေယာက္က နတ္စီး ၿပီးေျပာေနတာႏွင့္ပင္ တူသည္။ ၾကားဖူးေနက် အသံမ်ဳိးမဟုတ္။ အသံထဲမွာ လႈိင္းထေနခဲ့ပါ၏။ နက္႐ႈိင္းေသာ ေရတြင္းထဲကို ေက်ာက္တံုး တစ္တံုး က်သြားသလို အဆင့္ဆင့္ ႐ိုက္ခတ္လာ ေသာ ပဲ့တင္သံမ်ဳိးျဖစ္သည္။ သမီးျဖစ္သူကေတာ့ မေအတက္ ႂကြလႈပ္ရွား ေနသေလာက္ မတက္ႂကြဘဲ ရွိေနခဲ့သည္။ မေအ တုန္ခါေနသေလာက္ မတုန္ခါဘဲ ရွိေနခဲ့သည္။ အေမဘာျဖစ္ လို႔မ်ား သည္ကြမ္းေတာင္ကိုင္ကိစၥကို အေရးတယူ ရွိေနရတာ လဲဆိုတာ မအိမ္ၿမိဳင္ ကိုယ္တုိင္ မသိ။ မအိမ္ၿမိဳင္ မွတ္မိသေလာက္ အေၾကာင္း ရွိတိုင္းသည္ စကားမ်ဳိးကိုသာ တဖြဖြေျပာ ေနခဲ့တာ မဟုတ္လား။
ငယ္ငယ္က ျမင္းျခံအလွဴပဲြမွာ အေမမအိမ္ကံက သမီးကို ႀကီးရင္ ကြမ္းေတာင္ကုိင္ဖို႔ ေျပာဖူးတာကို မအိမ္ၿမိဳင္ မွတ္မိေနသည္။ မအိမ္ၿမိဳင္က အေမမွ မကိုင္ရရင္ သမီးလည္း မကိုင္ခ်င္ ပါဘူးလို႔ ကေလးပီပီ ရင္ထဲရွိတာ ေျပာမိျခင္းကိုလည္း သတိရ မိပါ၏။ အေမ့မ်က္ႏွာ ကြက္ခနဲ ပ်က္သြားခဲ့တာကိုလည္း မေမ့ ပါ။ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ရေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ။ ကြမ္းေတာင္ မကိုင္ရေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ။ မအိမ္ၿမိဳင့္ အဖို႔ရာ ဘာခံစားမႈမွ မရွိ။ အထူးသျဖင့္ ၿမိဳ႕ေက်ာင္းမွာ ေနရၿပီဆိုကတည္းက ၿမိဳ႕ စိတ္ပဲ ရွိသည္။ ၿမိဳ႕ေက်ာင္းမွာ အတူေနရသည့္ သူငယ္ခ်င္း မိန္းကေလးေတြကလည္း ရြာျပန္ၿပီး ကြမ္းေတာင္ကိုင္ရဦးမယ္ လို႔ ေျပာၾကတာ မၾကားဖူးခဲ့။ သို႔ေပသိ အေမ ျဖစ္ေစခ်င္မွေတာ့ မျငင္းသာပါ။ အလွဴရွိလို႔ ကြမ္းေတာင္ လာကိုင္ လွည့္ဆိုေတာ့လည္း ကိုင္လိုက္႐ုံ။ သည္လို စကားေတြၾကားရျပန္ေတာ့ သက္ဦးေ၀ႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ အေမ စိတ္ဆင္းရဲသြားတာကို မအိမ္ၿမိဳင္ သေဘာေပါက္ခဲ့သည္။ အေမ့ကိုၾကည့္ရတာ မသက္သာလိုက္တာေလာက္သာ ေတြးရင္း မအိမ္ၿမိဳင္ မေအ့ ေဘးမွာ ၀င္လွဲလိုက္သည္။
“သားအမိေတြ ေျပာလိုက္ၾကသဲ့ စကားေတာ္။ ထမင္းစား ၾကရေအာင္။ ၿမိဳင္ႀကိဳက္သဲ့ ဟင္းေတြ ေက်းေက်းခ်က္ထား ပါ့ေတာ္။ မအိမ္ကံေရာ စားမလား”
မအိမ္ကံက ေက်းဥ အသံေၾကာင့္ မ်က္လံုးေတြျပန္ဖြင့္ သည္။ အတန္ငယ္ ေမာပန္း သြားသလို ခံစားရသျဖင့္ ထမင္း စားခ်င္စိတ္မရွိ။ ေက်းဥကို ငါးစုိကေလးမ်ားရြာထဲက ရွာရ လွ်င္ ငါးေၾကာ္တစ္ဖဲ့တစ္ရြဲ႕စားခ်င္ေၾကာင္းသာ ေျပာလိုက္ သည္။ မအိမ္ၿမိဳင္ကေတာ့ ထေျပးႏွင့္ၿပီ။ ၿမိဳင္ဆင္းသြားေတာ့မွ ေက်းဥက မအိမ္ကံကို ေမးသည္။
“မအိမ္ကံ ကေလးကိုဘာေတြေျပာေနသာလဲ။ စကားေတြ ေျပာလြန္းလိုက္သာေအ။ သည္ေလာက္ ေျပာရမယ့္ ကေလး မဟုတ္ေပါင္ေအ။ ၿမိဳ႕က ျပန္ရေတာ့မယ္ဟာ စိတ္ခ်မ္းသာ လက္ခ်မ္းသာ ေနစမ္းပါစီ”
“မေျပာပါဘူးေအရယ္ ငါ့အျဖစ္ေတြကို ေျပာေနသာပါ။ အင္းေလ ဟုတ္ပါရဲ႕။ သမီးကိုေတာင္ ပို႔ရမယ့္ရက္နီးလာပါ ပေကာ”
သည္တစ္ေခါက္ျမင္းျခံကို မအိမ္ကံႏွင့္ ေက်းဥတို႔ သမီး ပို႔ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ ေက်းဥက ေနေကာင္းခါစ မအိမ္ကံကို မလိုက္ေစခ်င္။ မအိမ္ကံက လိုက္ခ်င္လြန္းသျဖင့္ မတားသာ ဘဲရွိခဲ့ရပါ၏။ သမီးၿမိဳ႕ကို မျပန္ခင္ ေျပာခ်င္တာေတြ ေျပာလုိက္ ရသျဖင့္ ရင္ေခ်ာင္ သြားခဲ့ရသည္။ သည္လိုႏွင့္ေမာင္သက္မင္း တို႔အိမ္မွာ ႏွစ္ရက္ေနခဲ့သည္။ ေက်ာင္းမဖြင့္ေသး ေသာ္လည္း ဖြင့္ရက္နီးၿပီ။ ျမင္းျခံကို ေရာက္ေတာ့လည္း ကိုေျပသိမ္းကို လြမ္းမိရပါ၏။
“ကြၽန္ေတာ္က လူေတြကို လိုက္ပို႔တာ မဟုတ္ပါဘူး ဗ်ာ။ သနပ္ခါး ေတာင္းကေလးကို လိုက္ပို႔တာပါ။ ေတာ္ေန မသူေတာ္ လက္ ပါမွာစိုးလို႔ပါ”
“မပါေစရပါဘူးရွင္။ သနပ္ခါးလိမ္းမိတုိင္း ေမတၱာပို႔ သယ္မွတ္ပါ”
ကိုေျပသိမ္းႏွင့္ ေတြ႕စ သနပ္ခါးေတာင္း ကေလးလိုက္ေပးရင္း အပ်ဳိလူပ်ဳိ ေျပာခဲ့သည့္ စကားေတြကိုပါ သတိရမိပါ ၏။ အခုထိလည္း သနပ္ခါး လိမ္းတိုင္း ေမတၱာ ပို႔လ်က္ပါ ကိုေျပသိမ္းရယ္။ ကံမေပးလို႔ ေ၀းၾကရေပမယ့္ ေတာသူေတြရဲ႕ ေမတၱာဟာ ခန္းေျခာက္႐ိုး မရွိပါဘူး။ ေတာ္အေနစိမ္းေပမယ့္ က်ဳပ္စိတ္မတိမ္းပါဘူးေတာ္။ ခ်စ္ျမဲခ်စ္လ်က္ ေမွ်ာ္ျမဲေမွ်ာ္ လ်က္ပါ လူစိမ္းကားႀကီးေရ႕။ မအိမ္ကံ ရင္ထဲ မခ်ိေတာ့။ ဘယ္သူမွ မၾကားႏုိင္သည့္စကားေတြက ရင္ထဲမွာ စီကာစဥ္ ကာရွိေနၾကေသာ္လည္း မ်က္ႏွာကေတာ့ တင္းမာေနခဲ့ပါ၏။ ကိုေျပသိမ္းကို သတိရမိေတာ့လည္း ျမင္းျခံႏွင့္ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း သြားခ်ည္ျပန္ခ်ည္ရက္ေတြကို ေအာက္ေမ့မိရျပန္သည္။
ျမင္းျခံက ျပန္ခါနီးရက္တြင္ျဖစ္၏။ ေက်းဥႏွင့္ မအိမ္ၿမိဳင္ ေစ်းဘက္ေလွ်ာက္ၾကသခုိက္ ေမာင္သက္မင္းကို မအိမ္ကံ မရွင္းသည့္ ကိစၥ ထုတ္ေမးျဖစ္ခဲ့သည္။ မအိမ္ကံ သမီးစာအုပ္ ေတြရွင္းရာက ေအာ္တိုစာအုပ္ ေတြ႕ခဲ့ပံုကအစ ရင္ထဲမွာ စႏုိး စေနာင့္ျဖစ္ရတာ အဆံုး ေျပာျပျဖစ္ပါ၏။ ေမာင္သက္မင္းဇနီး က တစ္လံုး တစ္ပါဒ ၀င္မေျပာေသာ္လည္း ေမာင္သက္မင္းက ေတာ့ ေ၀ခဲြရခက္ေနပံုမ်ဳိးျဖင့္ မယုတ္မလြန္ေျဖသည္။ ေမာင္သက္မင္းက မအိမ္ကံထက္ ငယ္သျဖင့္ မမကံ ေခၚေလ့ရွိသည္။
“ၿမိဳင္က ကြၽန္ေတာ့္တူမ အရင္းပဲ မမကံ။ အစ္ကိုသက္ ႏွင္းမရွိတဲ့ အခါ ကြၽန္ေတာ္က ဖခင္ေနရာက ေစာင့္ေရွာက္ေနတာ ပါ။ မိန္းကေလး သူငယ္ခ်င္း ေယာက်္ားေလး သူငယ္ခ်င္း ဆိုတာေတြေတာ့ ၿမိဳ႕မွာက ရွိၾကတာပါပဲ။ ေက်ာင္းအတူသြား ထမင္းအတူစားလည္း ရွိၾကတယ္၊ ဒါက မဆန္းဘူး။ ဒါေပမယ့္ သက္ဦးေ၀ဆိုတဲ့ ေကာင္ေလးနဲ႔ေတာ့ အသြားအလာ မ်ားတယ္။ ေကာင္ေလးက လူေကာင္း မ်ဳိး႐ိုးေကာင္းပါ။ မမကံ သိမွာေပါ့။ ပဲြစားႀကီးကေတာ္ရဲ႕တူ ကိုေ၀ဠဳရဲ႕သားေလ”
“ေၾသာ္ ကိုေ၀ဠဳရဲ႕သားလား။ ဒါဆိုရင္ေတာ့မမွားတန္ ေကာင္းဘူးတြက္ရမွာေပါ့ ေမာင္သက္မင္းရယ္။ မမကံက အရြယ္မတုိင္ခင္ မျဖစ္သင့္သာျဖစ္မွာစိုးသာပါ။ သစ္သီးမ်ား ေနေလာင္ မွည့္ရသာမ်ဳိးမျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ ေမာင္သက္မင္းတို႔ကို မယံုလို႔ မဟုတ္ပါဘူးကြယ္။ ေခတ္ကာလက အရြယ္ကေလးရ လာတာနဲ႔ စိတ္ကစားၾကရာက မွားတတ္ၾကလို႔ စိုးရိမ္သာပါ”
“ခက္သာက ကြၽန္ေတာ္တို႔ကလည္း အလုပ္တစ္ဖက္နဲ႔ ဆိုေတာ့ အိမ္မွာပဲၾကည့္ႏုိင္ၾကတာပါ။ ေက်ာင္းသြားေနတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ မေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္တာလည္း အမွန္ပဲ။ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြမွာေတာ့ သည္ကိုလာတတ္ၾကတယ္။မ႐ိုးမသားေတာ့ ေတြ႕ပါဘူး”
“ေအးကြယ္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မင္းတူမ ေစာင့္ေရွာက္လုိက္ ၾကပါဦး”
မအိမ္ကံ စိတ္ေတြေပါ့ပါးသြားခဲ့ရပါ၏။ သက္ဦးေ၀ဆို တာ ကိုေ၀ဠဳရဲ႕သားကိုး။ ကိုေျပသိမ္းႏွင့္ ဂ်ပန္ ေတာ္လွန္ေရး အတူပါသြားသည့္ ကိုေ၀ဠဳကို မအိမ္ကံ ေကာင္းေကာင္းသိသည္။ ကိုေျပသိမ္း ေတာ္လွန္ေရးက ျပန္မေရာက္ေသာ္လည္း ကိုေ၀ဠဳတို႔က ေတာ္လွန္ေရးၿပီးသည္ႏွင့္ ျမင္းျခံကိုျပန္ေပါက္ လာၾကသူေတြျဖစ္သည္။ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းအိမ္ကို ႏွစ္ေခါက္သံုး ေခါက္ ေရာက္ဖူးတာကိုလည္း မအိမ္ကံ မွတ္မိပါ၏။ ေက်ာင္းေန အရြယ္ဆိုေတာ့ အိမ္ေထာင္ျပဳရန္ၿမိဳင္ကေလးကလည္း စိတ္ ကူး၀ံ့စရာမရွိ။ လူငယ္သဘာ၀ ေမတၱာရွိၾကသည္ဆိုဦးေတာ့ ပညာစံုလွ်င္ မေပးစားႏုိင္စရာလည္း မရွိ။ ေဆြေကာင္းမ်ဳိး ေကာင္းေတြမွန္း မအိမ္ကံ သိထားသည္။
သည္လိုႏွင့္ ျမင္းျခံက ျပန္ခဲ့ရသည္။
ေလးစားစြာျဖင့္
ရီနိုမာန္
No comments:
Post a Comment